Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

TEHNOLOGIA DE RECICLARE A ASFALTULUI IMPLICĂ UN ÎNTREG LANȚ DE PROCESE PERFECT COMPATIBILE

TEHNOLOGIA DE RECICLARE A ASFALTULUI IMPLICĂ UN ÎNTREG LANȚ DE PROCESE PERFECT COMPATIBILE

Producerea asfaltului pentru construcția drumurilor, din agregate și bitum, are la bază un proces de amestecare termică care poate avea loc doar într-o instalație de malaxare a asfaltului, iar când vine vorba de fabricarea «aurului negru», tot mai multe companii din întreaga lume descoperă că, prin reciclarea asfaltului, pot obține o resursă valoroasă. În plus, țările industrializate realizează anual mai mulți kilometri de drumuri reabilitate decât de drumuri noi construite.

Când vorbim de reabilitarea drumurilor, ne gândim la planificarea îndepărtării a milioane de tone de asfalt. Această sarcină este îndeplinită, în principal, de mașinile de frezat la rece, care reprezintă prima verigă a lanțului de procese. Urmează instalațiile de concasare și sortare și apoi stația de asfalt, în etapele următoare. La final lanțul de procese se încheie cu mașinile pentru finisarea asfaltului, care asigură așternerea noii îmbrăcăminți rutiere în care a fost încorporat și asfaltul reciclat. Coordonarea perfectă a mașinilor, utilizarea unor procese inovative și a tehnologilor ultramoderne au un impact semnificativ asupra eficienței acestui lanț de procese. Perfecta derulare a tuturor acestor etape asigură creșterea profitabilității și durabilității procedeului de reciclare a asfaltului.

PROVOCAREA: SPORIREA CANTITĂȚII DE ASFALT RECICLATE
În multe țări, practic, în bena fiecărei autobasculante care transportă mixturi asfaltice pe un șantier e xistă o proporție de asfalt reciclat. În anul 2019, numai în Germania de exemplu, un sfert din cantitatea de asfalt produsă (41 milioane de tone) îl reprezintă asfaltul reciclat (10,5 milioane de tone). Cu un volum total de reciclare de 12 milioane de t one de asfalt, anul trecut cota de refolosire a asfaltului a fost de 87%.

Reciclarea asfaltului pentru reabilitarea drumurilor reprezintă un imperativ economic și ecologic pentru conservarea resurselor naturale. Prin urmare, industria de specialitate caută în permanență soluții pentru optimizarea proceselor din stațiile de asfalt. În acest sens, creșterea cantității de asfalt reciclat utilizat în toate rețetele tehnologiilor de reprocesare la cald și la rece reprezintă o abordare majoră. Utilizarea unei cantități maxime posibile de asfalt reciclat este benefică nu numai pentru mediu, ci și în ceea ce privește prețul final al mixturii asfaltice. În cazul utilizării sistemului clasic de
reciclare în flux paralel, temperatura este limitată la 130O C din cauza emisiilor de gaze de evacuare produse. Dar, din punct de vedere fizic, temperaturile gazelor de evacuare sunt mai ridic ate, ceea ce duce la creșterea consumului de energie și la o solicitare suplimentară a sistemului de desprăfuire. În acest caz, pentru a atinge o temperatură a materialului reciclat de 160 grade C, mineralele albe din compoziția amestecului trebuie supraîncălzite.

Mașinile de frezat la rece, cum ar fi W 210i, cu capacitatea de a freza selectiv suprafața de rulare, liantul și baza stratului de uzură, precum și tehnologiile lor inteligente de frezare, contribuie la reciclarea eficientă a asfaltului și la reducerea costurilor la stația de asfalt.

Machinery

Recent Posts:

Tiltratorul este o cuplă hidraulică destinată, cu precădere, excavatoarelor și buldoexcavatoarelor. Tiltratorul este, de fapt, o cuplă rapidă care permite mișcarea la 360° a unui atașament. Cu ajutorului unui tiltrator, munca dumneavoastră devine  mai precisă și productivitatea ...


Citeste mai mult

Cu capacități de ridicare variate, macaralele Fassi pot fi utilizate pentru activități diferite, de la utilizarea clasică pentru construcții, până la managementul deșeurilor sau operațiuni de salvare sau recuperarea vehiculelor de gabarit mare din locuri extrem de greu accesibile.&Ici...


Citeste mai mult

Excavatorul hidraulic cu roți XE160W poate face față cu succes la o multitudine de situații de lucru, dovedindu-se deosebit de robust și durabil. Utilajul are o stabilitate excelentă și o mobilitate ridicată, ceea ce îi asigură îndeplinirea cerințelor pentru o varietate de medi...


Citeste mai mult

Noul finisor de beton SP 154i a fost proiectat pentru a fi utilizat în principal pentru turnarea a două straturi de beton, pe autostrăzi și piste de aeroport. Acesta înlocuiește modelul de succes al companiei, SP 1500 și a fost folosit pe perioada reabilitării autostrăzii D1 care ...


Citeste mai mult