Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

TEHNOLOGIA DE RECICLARE A ASFALTULUI IMPLICĂ UN ÎNTREG LANȚ DE PROCESE PERFECT COMPATIBILE

TEHNOLOGIA DE RECICLARE A ASFALTULUI IMPLICĂ UN ÎNTREG LANȚ DE PROCESE PERFECT COMPATIBILE

Producerea asfaltului pentru construcția drumurilor, din agregate și bitum, are la bază un proces de amestecare termică care poate avea loc doar într-o instalație de malaxare a asfaltului, iar când vine vorba de fabricarea «aurului negru», tot mai multe companii din întreaga lume descoperă că, prin reciclarea asfaltului, pot obține o resursă valoroasă. În plus, țările industrializate realizează anual mai mulți kilometri de drumuri reabilitate decât de drumuri noi construite.

Când vorbim de reabilitarea drumurilor, ne gândim la planificarea îndepărtării a milioane de tone de asfalt. Această sarcină este îndeplinită, în principal, de mașinile de frezat la rece, care reprezintă prima verigă a lanțului de procese. Urmează instalațiile de concasare și sortare și apoi stația de asfalt, în etapele următoare. La final lanțul de procese se încheie cu mașinile pentru finisarea asfaltului, care asigură așternerea noii îmbrăcăminți rutiere în care a fost încorporat și asfaltul reciclat. Coordonarea perfectă a mașinilor, utilizarea unor procese inovative și a tehnologilor ultramoderne au un impact semnificativ asupra eficienței acestui lanț de procese. Perfecta derulare a tuturor acestor etape asigură creșterea profitabilității și durabilității procedeului de reciclare a asfaltului.

PROVOCAREA: SPORIREA CANTITĂȚII DE ASFALT RECICLATE
În multe țări, practic, în bena fiecărei autobasculante care transportă mixturi asfaltice pe un șantier e xistă o proporție de asfalt reciclat. În anul 2019, numai în Germania de exemplu, un sfert din cantitatea de asfalt produsă (41 milioane de tone) îl reprezintă asfaltul reciclat (10,5 milioane de tone). Cu un volum total de reciclare de 12 milioane de t one de asfalt, anul trecut cota de refolosire a asfaltului a fost de 87%.

Reciclarea asfaltului pentru reabilitarea drumurilor reprezintă un imperativ economic și ecologic pentru conservarea resurselor naturale. Prin urmare, industria de specialitate caută în permanență soluții pentru optimizarea proceselor din stațiile de asfalt. În acest sens, creșterea cantității de asfalt reciclat utilizat în toate rețetele tehnologiilor de reprocesare la cald și la rece reprezintă o abordare majoră. Utilizarea unei cantități maxime posibile de asfalt reciclat este benefică nu numai pentru mediu, ci și în ceea ce privește prețul final al mixturii asfaltice. În cazul utilizării sistemului clasic de
reciclare în flux paralel, temperatura este limitată la 130O C din cauza emisiilor de gaze de evacuare produse. Dar, din punct de vedere fizic, temperaturile gazelor de evacuare sunt mai ridic ate, ceea ce duce la creșterea consumului de energie și la o solicitare suplimentară a sistemului de desprăfuire. În acest caz, pentru a atinge o temperatură a materialului reciclat de 160 grade C, mineralele albe din compoziția amestecului trebuie supraîncălzite.

Mașinile de frezat la rece, cum ar fi W 210i, cu capacitatea de a freza selectiv suprafața de rulare, liantul și baza stratului de uzură, precum și tehnologiile lor inteligente de frezare, contribuie la reciclarea eficientă a asfaltului și la reducerea costurilor la stația de asfalt.

Machinery

Recent Posts:

Kobelco Construction Machinery Europe B.V. (KCME) relansează mini-excavatoarele SK45SRX-6E și SK55SRX-6E, acum echipate cu noi motoare, conforme cu norma europeană de emisii poluante UE Stage V.În calitate de producător de mașini pentru construcții, specializat în dezvoltarea de ex...


Citeste mai mult

Mașinile de pavat cu șenile, precum finisorul de beton cu cofraj glisant model SP 62i, se dovedesc soluția ideală pentru pavarea economică a suprafețelor din beton de mari dimensiuni utilizând tehnologia „inset”, în principal pentru construcția autostrăzilor și piste...


Citeste mai mult

Pentru compania Steypustöðin ehf., cel mai mare contractor de servicii de concasare din Islanda, energia electrică se dovedește esențială în ceea ce privește rentabilitatea afacerii. Într-o carieră din apropriere de Reykjavik, această companie operează cu concasoare elec...


Citeste mai mult

Boki este un vehicul municipal special conceput de compania REFORM pentru efectuarea de lucrări comunale specifice intregului an. El se remarcă prin polivalența sa, putând îndeplini cele mai diverse cerințe grație multitudini de atașamante cu care poate fi echipat. Gama largă de v...


Citeste mai mult