Colaborarea dintre Renault Trucks România ÅŸi Transport Valeriano 2004 s.r.l. din PiteÅŸti a început în anul 2013 când Ion Valeriu, Directorul General, a făcut prima sa achiziÅ£ie de camioane Renault. Încrederea acordată mărcii a fost răsplătită prin calitate, robusteÅ£e ÅŸi fiabilitate, ceea ce a dus la o nouă achiziÅ£ie în 2019, c ând ÅŸi-a reînnoit flota cu un Renault Trucks K 520. Când am sunat la Ion Valeriu pentru a-i lua câteva cuvinte, acesta era pe drum, în camion. Am stat de vorbă cu el (foloseÅŸte bineînÅ£eles un telefon cu bluetooth pentru siguranţă în trafic) într-un interviu sincer ÅŸi direct, din care răzbate înÅ£elepciunea omului care îÅŸi cunoaÅŸte bine meseria ÅŸi căruia îi place ce face, ba mai mult, chiar are ÅŸi un fiu care îi calcă pe urme ÅŸi care va prelua, la un moment dat, frâiele companiei.
MaÈ™ini&Utilaje: Cum a început povestea companiei Transport Valeriano?
Ion Valeriu: În anul 2004, fiind ÅŸofer la o firmă din PiteÅŸti am hotărât să încep o afacere pe cont propriu, am zis să îmi fiu propriul ÅŸef ÅŸi să nu mai lucrez pentru alÅ£ii. După ce am început mi-am dat seama că este de fapt un mit povestea cu propriul ÅŸef, că este mult mai greu ÅŸi că oricum eÅŸti la dispoziÅ£ia clienÅ£ilor tăi zilnic, că munceÅŸti mult mai mult decât atunci când eÅŸti simplu angajat. Aveam doar 28 de ani, am început devreme antreprenoriatul. Acum împlinesc 50 de ani ÅŸi avem o flotă de 10 camioane ÅŸi 2 excavatoare (excavatoarele CAT achiziÅ£ionate de la Bergerat Monnoyeur România). Am început uÅŸor, prima maÅŸină a fost un Roman, iar în prezent avem 10 în total (dintre care ciment trucks, trailere, basculante). În anul 2013 am achiziÅ£ionat primele două camioane Renault Kerax 8x4, pe care anul trecut le-am vândut ÅŸi am dat comandă pentru acesta pe care l-am achiziÅ£ionat acum în leasing financiar.
Mașini&Utilaje: Care sunt serviciile pe care le oferă Transport Valeriano?
Ion Valeriu: Oferim servicii de exploatare balastieră cu excavatoarele, iar cu camioanele transportăm agregate minerale, balast, nisip, mărgăritar, ciment, pentru o staÅ£ie de betoane din PiteÅŸti – Hidro ArgeÅŸ – care au vechime în domeniu ÅŸi cu care noi lucrăm de 28 de ani, chiar de dinaintea înfiinţării companiei Transport Valeriano. O altă colaborare foarte veche o avem cu firma italiană Ecomed Textil Europe, care execută mentenanţă pentru Petrom, tot ce înseamnă noroaie de foraj, decolmatări, tot ce se poate transporta de la Petrom. Cu ei colaborăm de 18 ani.
Mașini&Utilaje: Ce planuri aveţi pentru viitor pentru dezvoltarea şi continuarea activităţii?
Ion Valeriu: Transport Valeriano doreÅŸte să se dezvolte în viitor. Am un fiu care lucrează deja cu mine de ani de zile ÅŸi văd că îi place activitatea, are în prezent 28 de ani, exact câÅ£i ani am avut eu când am înfiinÅ£at firma ÅŸi am pornit pe acest drum. Dorim să creÅŸtem atât flota, cât ÅŸi activitatea. El reprezintă a doua generaÅ£ie Transport Valeriano. Planuri concrete nu ne-am făcut datorită instabilităţii din Å£ară, deoarece nu ÅŸtii azi ce va fi mâine. Ducem înainte ce am început, ca să ne fie bine ÅŸi nouă ÅŸi copiilor. Înainte, că înapoi nu se mai poate.
MaÈ™ini&Utilaje: Care ar fi o problemă stringentă cu care vă confruntaÅ£i în activitatea curentă?
Ion Valeriu: Cea mai acută problemă este seriozitatea clienÅ£ilor pentru a ne plăti, deoarece nu ai siguranÅ£a că îÅ£i vei primi banii la timp. De e xemplu, noi am servisat camioanele noastre numai la service autorizat, care implică costuri, iar dacă cineva nu ne plăteÅŸte nici noi nu putem plăti mai departe ÅŸi aÅŸa riscăm să fim catalogaÅ£i drept neserioÅŸi. Nu mai lucrează nimeni cu tine în ac este condiÅ£ii, însă ÅŸi tu depinzi de alÅ£ii pentru a-Å£i plăti furnizorii. Constat această problemă de vreo doi ani, de c ând termenele de plată se prelungesc din ce în ce mai mult.
MaÈ™ini&Utilaje: Constatăm că piaÅ£a se confruntă din ce în ce mai mult cu lipsa forÅ£ei de muncă în România. Cum vă raportaÅ£i la această problemă?
Ion Valeriu: Eu am ÅŸoferi vechi cu care lucrez de 12, chiar 15 ani, din fericire. Am oameni cu care am Å£inut aproape, ca într-o familie, ne-am ajutat ÅŸi susÅ£inut mereu între noi. Când am avut eu o problemă, ei m-au ajutat, când ei au avut o problemă, I-am ajutat la rândul meu. AÅŸa ne dorim să continuăm ÅŸi pe viitor. Treci prin momente ÅŸi mai bune ÅŸi mai grele atât la firmă, cât ÅŸi acasă în familie. Nu băgăm divorÅ£ că ne e rău două săptămâni. Trecem peste perioada grea ÅŸi ne vedem de viaţă. Succesul constă în primul rând în înÅ£elegerea dintre oameni, să nu ne facem rău ÅŸi noi între noi, că ÅŸi aÅŸa viaÅ£a e grea. Dacă nu e seriozitate din ambele părÅ£i, nu ai cum să mergi înainte. De muncă este în piaţă, nu avem noi atâta putere de muncă încât să facem faţă cererii, seriozitate să fie!
MaÈ™ini&Utilaje: Care este relaÅ£ia cu Renault Trucks ÅŸi ce anume v-a determinat să îi alegeÅ£i ca parteneri ÅŸi în continuare?
Ion Valeriu: Am fost foarte mulÅ£umit de primele două camioane achiziÅ£ionate de la Renault Trucks în 2013 ÅŸi am zis să mer g tot cu Renault Trucks înainte. Camionul oferă confort, siguranţă, fiabilitate, tot ce ai nevoie pentru a-Å£i desfăşura activitatea în condiÅ£ii optime. Cu cei de la Renault Trucks avem o relaÅ£ie foarte bună, mereu ne-au ajutat, când nu au ÅŸtiut ceva au sunat ÅŸi ei mai depart e, au întrebat, au aflat ÅŸi până la urmă am r euÅŸit să trecem toate hopurile ÅŸi să rezolvăm problema. Ne înÅ£elegem bine ÅŸi datorită acestui fapt ne gândim să mai cumpăr ăm încă un camion la fel cu cel proaspăt achiziÅ£ionat, însă din ianuarie, să v edem cum începe munca anul viitor. IniÅ£ial am fost mai reticent în ceea ce priveÅŸte marca Renault Trucks, auzisem păreri împărÅ£ite, însă pentru mine s-a dovedit a fi un camion extraordinar: robust, puternic, îÅ£i faci treaba cu el în carieră, în condiÅ£iile grele în care lucrăm noi. Bena basculabilă este Gervasi – Italia, aceeaÅŸi benă pe care am avut-o ÅŸi pe camioanele anterioare ÅŸi am vrut-o tot pe aceasta. Printre achiziÅ£iile pe care le preconizăm se află încă un excavator tot de la Bergerat Monnoyeur. Åži cu ei am avut ÅŸi avem o relaÅ£ie bună ÅŸi ne dorim să o continuăm.
MaÈ™ini&Utilaje: Ce părere aveÅ£i de aplicabilitatea în România a tehnologiei autonomiei camioanelor?
Ion Valeriu: Eu sunt reticent deocamdată la această tehnologie, pentru mine omul e sfânt ÅŸi cred că cel puÅ£in în România lucrurile se vor desfăşura ca ÅŸi până acum mult timp de acum încolo – adică cu ÅŸofer. Îmi pot imagina că lucrurile pot merge folosind un camion autonom în anumite condiÅ£ii speciale, pe o distanţă scurtă de doar 20-30 km ÅŸi nu în trafic sau în aglomeraÅ£ii urbane. Nu cred că noi vom prinde în România în timpul vieÅ£ii mele camioanele autonome.
RENAULT SERIA K
Gama K a fost concepută pentru a fi utilizată în activităţi de construcÅ£ii grele, din această serie fiind dezvoltată ÅŸi seria K XTREME, cu ranforsări suplimentare pentru a rezista la utilizări dintre cele mai dificile (exploatări miniere, cariere, exploatări forestiere, lucrări terasare, transport greu), pe terenuri în condiÅ£ii cu adevărat extreme. Pentru seria K sunt disponibil e două familii de motoare diesel EURO VI (cu capacitatea cilindrică de circa 11, respectiv 13 litri), motoare fiabile, performante (6 put eri – de la 380 la 520 CP) ÅŸi economice în ceea ce priveÅŸte consumul de combustibil. Cutia de viteze robotizată Optidriver, cu 12 trepte de mers înainte ÅŸi 3 de mers înapoi, este instalată standard pe aceste autovehicule, sporind astfel confortul conducătorului auto în timpul deplasării ÅŸi asigurându-i acestuia concentrarea necesară la manevrarea autovehiculului pe suprafeÅ£e dificile.
Pentru deplasarea pe terenuri dificile, modul «Off-Road» modifică strategia de schimbare automată a vitezelor, adaptând-o la stilul de condus impus de terenul dificil, iar atunci când este necesară mai multă putere pentru a ieÅŸi dintr-o situaÅ£ie dificilă, modul «Power» se dovedeÅŸte deosebit de util pentru conducătorul auto. Autovehiculele seriei K sunt dedicate exploatării pe terenuri extreme, atât în varianta de autotractor cu ÅŸa, cât ÅŸi ca vehicul rigid. Axele ÅŸi suspensiile mecanice pentru utilizări foarte solicitante, cu arcuri parabolice sau semi-eliptice, asigură încărcări pe măsură a acestor vehicule (vehiculele 8x8 din seria K XTREME pot ajunge la o sarcină utilă de 50 t).
Capacitatea de trecere a acestor vehicule este cu adevărat remarcabilă, punÅ£ile tandem având dublă reducÅ£ie ÅŸi diferenÅ£iale blocabile (axiale ÅŸi interaxial). Ele au o rază de bracaj redusă, pentru facilitarea manevrelor ÅŸi cel mai bun unghi de atac de pe piaţă (32O), iar în echiparea cu axă faţă motoare (4x4, 6x6, 8x6 sau 8x8 – transmisie permanentă cu ax cardanic ÅŸi cutie de transfer) autovehiculele seriei K garantează o tracÅ£iune excepÅ£ională pe orice tip de teren.
Follow us
Aboneaza-te la newsleter
Industry
TRANSPORT VALERIANO A ALES DIN NOU RENAULT TRUCKS

Recent Posts:
Goodyear TPMS Heavy Duty este soluÈ›ia care permite monitorizarea în timp real a presiunii È™i temperaturii anvelopelor, cât È™i localizarea vehiculelor. Include un GPS încorporat care le permite managerilor de flote să-È™i urmărească vehiculele, precum È™i să primească notifi...
Citeste mai mult
La un an de la semnarea parteneriatului între KEESTRACK ÅŸi CTE SOLUTION ca dealer unic pentru vânzarea de utilaje ÅŸi service echipamente KEESTRACK în România, poziÅ£ionarea acestui brand în piaţă de utilaje mobile de sortare-concasare începe să se consolideze...
Citeste mai mult
Hiarom Invest a livrat un utilaj destinat sudării cap la cap a È™inei prin presiune È™i contact care include un camion 8X4 echipat cu toate componentele auxiliare necesare.Specializată în proiectarea, dezvoltarea È™i realizarea utilajelor cu deplasare atât pe È™osea cât È™i pe ca...
Citeste mai mult
\HAMM a lansat pe piață o nouă generaÈ›ie de role tandem cu direcÈ›ie pivotantă: seria HX. Aceasta înlocuieÈ™te seria DV+ anterioară È™i se remarcă prin comenzile intuitive Easy Drive, parametri de înaltă performanță, numeroase caracteristici de confort È™i funcÈ›ionare durabilÄ...
Citeste mai mult