Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

UN TREN DE FINISOARE DE BETON WIRTGEN SP 154 (I) A FĂCUT LEGĂTURA ÎNTRE BRNO ȘI PRAGA

UN TREN DE FINISOARE DE BETON WIRTGEN SP 154 (I) A FĂCUT LEGĂTURA ÎNTRE BRNO ȘI PRAGA

Pe perioada reabilitării autostrăzii D1 care face legătura între cele mai mari două orașe din Republica Cehă, două finisoare mari de beton cu cofraje glisante și o mașină pentru tratarea ulterioară a suprafeței de beton, toate de la Wirtgen, au fost utilizate pentru a reabilita o porțiune de autostradă lungă de 67 km în direcția de deplasare spre Praga. Pe șantier, flexibilitatea mașinilor a permis dezvoltarea unui tren de mașini cu performanțe de turnare a betonului de neegalat. Trenul de mașini a procedat la turnarea a două straturi de beton la o singură trecere și a lărgit cele două benzi de circulație, toate operațiile fiind executate în același timp.

TRENURILE DE FINISOARE MARI DE BETON DE LA WIRTGEN GARANTEAZĂ REZULTATE PERFECTE
Peste 60.000 de tone de beton au fost necesare în cele 20 de zile de lucru pentru acest proiect de construcție, care a contribuit semnificativ la îmbunătățirea fluxului de trafic și la siguranța infrastructurii rutiere cehe. Această uriașă cantitate de beton a însemnat că, pe oră, s-au manipulat 333 t de beton.

Două finisoare de beton cu cofraje glisante, SP 154 (I) și o mașină de tratare a suprafeței, TCM 180 (i), au fost utilizate ca tren de pozare a betonului pe o porțiune de 67 km din autostrada D1, între Brno și Praga.

Pe autostrada D1, pentru realizarea unei suprafețe de calitate a drumului, cu beton cu agregate expuse de calitate optimă, compania cehă de construcții Eurovia CS a optat pentru noul tren de mașini pentru pozarea betonului de la Wirtgen. Combinând două finisoare mari de beton cu cofraje glisante, SP 154 (i), utilizate ca finisoare pentru stratul superior de beton și stratul inferior de beton, la care s-a  adăugat o mașină de post-tratare a suprafeței de beton, TCM 180 (i), Wirtgen a putut din nou să-și demonstreze competența și potențialul de performanță în termeni de calitate, viteză și profitabilitate.

OPERARE FLEXIBILĂ, ÎNCĂRCARE UȘOARĂ
Finisorul de beton cu cofraje glisante SP 154 (i) este echipat cu patru unități pe șenile, orientabile și rotative. Acest lucru permite controlul mașinii cu flexibilitate maximă în condiții de șantier dintre cele mai diverse. În plus, unitățile pe șenile orientabile și pivotante fac ca finisoarele de beton să fie ușor de încărcat, iar modul de func ționare ECO, de ultimă generație, reduce consumul de combustibil și emisiile de CO2, atunci când este necesară o putere medie.

CONTROL INTUITIV, UȘOR DE UTILIZAT
Designul consolei de comandă a modelului SP 154 (i) este același cu cel utilizat pentru flota actuală de finisoare de beton cu cofraje glisante de la Wirtgen. Prin urmare, operatorul nu mai trebuie să se familiarizeze cu el, îl cunoaște deja. Acest lucru garantează o punere în operă a betonului, continuă și precisă, fără durate lungi de formare.

TURNAREA A DOUĂ STRATURI DE BETON, PENTRU O MAI MARE EFICIENȚĂ A COSTURILOR
Dacă procesul de punere în operă a betonului în două straturi, favorizat pe șantierul ceh și pe multe altele din întreaga lume, este atât de profitabil, aceasta se datorează faptului că doar stratul superior conține beton cu agregate expuse, al cărui cost este relativ mai ridicat. Pentru stratul inferior, se poate utiliza un beton mai ieftin. Așezarea stratului superior de beton „umed pe umed”, a asigurat o legătură aderentă excelentă între straturile de pe suprafețele de drum de 11,5 m lățime și 27 cm înălțime, în direcția Praga. Împreună, stratul inferior de beton cu grosimea de 22 cm și c el stratul superior cu grosimea de 5 cm, oferă o suprafață rutieră cu capacitate portantă extrem de mare, capabilă să reziste unui trafic intens și a greutăților pe axă în continuă creștere la camioanele care transportă sarcini grele. Drept urmare, utilizarea finisoarelor de beton cu cofraj glisant SP 154 (i) c ontribuie, de asemenea, la îmbunătățirea siguranței rutiere și face drumurile mai durabile pe termen lung.

”Suntem încântați de noul finisor de beton cu cofraje glisante Wirtgen SP 154 (i). Calitatea suprafeței obținute este absolut remarcabilă.” - ROMAN PISTEK SPECIALIST ÎN TEHNOLOGII PENTRU CONSTRUCȚIA DE DRUMURI DIN BETON, LA EUROVIA CS (în centrul fotografiei)

ALTE DETALII TEHNICE CU PRIVIRE LA POSIBILE APLICAȚII
Trenurile de mașini pentru turnarea betonului de la Wirtgen, sunt formate din două finisoare de beton cu cofraje glisante și o mașină de tratare ulterioară a suprafeței. SP 154 (i) poate fi practic folosit ca finisor pentru stratul superior și inferior de beton. Dacă SP 154 (i) este folosit ca finisor al stratului de beton inferior, el este echipat cu un echipament de așezare automată a barei de dibluri, maximum trei dispozitive de fixare a barei de legătură pentru îmbinările longitudinale și armăturilor de rost, precum și cu un conveier pentru transportul betonului către finisorul de beton pentru pozarea stratului superior. Pe măsură ce mașina avansează, robustul cofraj glisant realizează pozarea la nivel a betonului, urmând ca vibratoarele electrice să asigure compactarea betonului. Apoi, diblurile și tiranții de ancorare sunt introdu-și cu precizie în stratul inferior.

Rezultatul este o suprafață de beton ieftină și omogenă care asigură fundația ideală pentruun strat superior de înaltă calitate. Dacă SP 154i este utilizat ca finisor pentru stratul superior de beton, betonul stratului superior este transportat de banda rulantă comandată de la distanță, peste finisorul de beton ce pozează stratul inferior și este turnat peste primul strat de beton, în fața finisorului utilizat pentru pozarea celui de al doilea strat de beton. Stratul superior de beton este turnat folosind tehnica „umed pe umed” și este compactat cu vibratoare T, special concepute pentru execuția stratului superior. Grinzile de nivelare standard, longitudinală și transversală, realizează o șapă netedă și uniformă, în timp ce cofrajele laterale, formate din una sau două piese și reglabile hidraulic pe ambele părți, reduc pierderile de beton. În plus, cofrajel remorcate și cele reduse, special concepute, asigură formarea unor margini perfecte ale plăcilor de beton.

Mașinile de tratare a suprafețelor de beton, precum TCM 180 (i), încheie operațiunile pe șantier. Acestea pot produce diferite structuri de suprafață și pot pulveriza o dispersie pe pavajul de beton proaspăt pentru a preveni uscarea prea rapidă. Pe de altă parte, când se pune în operă beton cu agregate expuse, nu se produce nicio textură de suprafață, dar stratul superior este periat pentru a obține suprafața tipică de beton cu agregate expuse, cu o adâncime de textură de aproximativ 1 mm.


Betonul stratului superior este transportat de banda rulantă comandată de la distanță, peste finisorul de beton ce pozează stratul inferior și este turnat peste primul strat de beton, în fața finisorului utilizat pentru pozarea celui de al doilea strat de beton, utilizându-se tehnica „umed pe umed”.

Mașinile de post-tratament Wirtgen, precum TCM 180 (i), sunt responsabile pentru finisarea suprafeței de beton, crearea texturii dorite a suprafeței și pulverizarea unei dispersii pentru a preveni uscarea prea rapidă a suprafeței betonului.

Machinery

Recent Posts:

Nacela autopropulsată de tip foarfecă Sunward SWSL 1212HD este un model versatil și eficient, numai bun pentru piața din România. Renumitul producător chinez de utilaje a creat această nacelă electrică pe baza a 3 principii cheie: structură compactă și rezistentă, ușurință &icir...


Citeste mai mult

Glutton® Zen® este o automăturătoare compactă, puternică și silențioasă ideală pentru curățarea centrelor istorice ale orașelor, aleilor, zonelor pietonale, piețelor sau a tuturor zonelor înguste și greu accesibile.Beneficile utilizării Glutton® Zen® sunt multiple...


Citeste mai mult

Deșeurile din construcții și demolări(C&D) reprezintă “resturile” generate în timpul activităților de construcție și demolare. De fiecare dată când clădirile și structurile de construcții civile sunt construite, renovate sau demolate, se generează o cantitat...


Citeste mai mult

Volvo Construction Equipment (Volvo CE), care face parte din grupul Volvo, este unul dintre cei mai importanți producători mondiali de utilaje pentru construcții. Compania se mândrește în mod justificat cu tradiția sa inginerească veche de peste 180 de ani, bazată pe know-how-ul ...


Citeste mai mult