După revoluție, în anii c are au urmat, industria constructoare de camioane și de a utobuze din România a fost pusă pe butuci. ROCAR, constructorul de autobuze ce a vândut de-a lungul timpului mai bine de 350 000 de autobuze doar în țară și a a vut și export (două autobuze articulate chiar la New York), a fost falimentat în mai puțin de 10 ani. ROMAN, constructorul de camioane care la un moment dat producea peste 125 de camioane pe zi și a vea export pe tot globul, a trăit anul trecut din piesele de schimb pentru miile de camioane produse în trecut și fabricarea a cinci camioane.
Dar avem și vești bune. În urmă c u doi ani, la Baia Mare, în halele diviziei ATP Trucks Automobile au fost asamblate primele două variante ale camionului ATP Truston 8x4, o autobasculantă și o a utobetonieră. Truston 8x4 este definit ca un camion puternic, robust, fiabil și maniabil pe c are ATP Exodus Group, după mai bine de 25 de ani experiență în piața auto – service și distribuție, a considerat că răspunde perfect dezvoltării grupului, constituind soluția excelentă nu doar în cariere, balastiere și exploatări miniere, ci și în domeniul c onstrucțiilor de drumuri, civile și hidrotehnice.
Acoperind nevoile și exigențele clienților cu afaceri în aceste domenii, de atunci au fost asamblate 50 de camioane care au fost deja vândute. În iunie anul a cesta camionul Truston 8x4 a primit și primul f ace-lift, cabina fiind schimbată complet. Un nou de sign exterior și interior imprimă acum o notă mai modernă camionului Truston. Ca răspuns la cererea pieței, ATP Trucks a asamblat și un nou pr odus, primul autotractor cu șa Truston 4x2, pentru transporturi de mărfuri g enerale, speciale și materiale vrac de construcții.
Totodată, nu putem să nu amintim că activitatea de bază a diviziei ATP Trucks Automotive este cea de fabricare a autovehiculelor comerciale pentru transport marfă, dar și persoane. Ei bine, la sfârșitul lunii mai, grupul ATP a prezentat în premieră autobuzul urban ATP Bus e-UpCity, 100% electric, de 12 m l ungime, ce poate transporta până la 83 de pasageri și are o autonomie de minim 200 km, care poate fi extinsă până la 360 de kilometri. Prototipul este acum în teste în mai multe orașe din țară.
După obținerea omologărilor de tip CE, ATP Trucks Automotive estimează o producție de cel puțin 360 de camioane pe an și 120 – 1 40 autobuze pe an. Să urăm tânărului producător de autovehicule comerciale grele să obțină cât mai repede certificările de tip CE pentru pr odusele fabricate, cât mai multe comenzi interne, dar și externe, mărirea liniei de producție și asimilarea a cât mai multor componente în România, pentru a da de l ucru industriei și pe orizontală.
Viitorul este la o rotație de roată.
Cu stimă,
Redactor Șef
Ing. Valeriu BEZDEDEANU
Audiență Generală AG
Follow us
Aboneaza-te la newsleter
News
VA REDEVENI ROMÂNIA O ŢARĂ CU O INDUSTRIE CONSTRUCTOARE DE AUTOVEHICULE COMERCIALE?
Recent Posts:
Pe 19 septembrie 2024, compania Chrono Flex a inaugurat oficial noul său sediu în România, marcând un moment important în extinderea sa pe piața est-europeană. Chrono Flex, recunoscută la nivel internațional pentru soluțiile sale inovatoare în domeniul reparațiil...
Citeste mai mult
Revista Mașini și Utilaje pentru Construcții în parteneriat cu Facultatea de Inginerie Mecanică și Robotică în Construcții București vă invită la cea de-a 10-a Ediție RoBuild Conference & Exhibition!Dată: 28 Noiembrie Locația: Facultatea de Inginerie Mecanică și Roboti...
Citeste mai mult
SITECH România Construction Technology, distribuitor autorizat Trimble, a aniversat 10 ani de activitate în România. Acest moment important a fost sărbătorit de echipa SITECH România și de partenerii săi într-un cadru inedit la Creative Hub Voice & Visibility, s...
Citeste mai mult
Ford Trucks a prezentat noutatile catre publicul larg in ceea ce priveste solutiile pentru zero emisii si conectivitate, alaturi de modelul F-MAX si noua serie F-LINE, toate prezente la IAA Transportation 2024 de la Hanovra. Ford Trucks, singurul brand de vehicule comerciale grele din portofoliul F...
Citeste mai mult