Punerea în comun a cunoștințelor și a resurselor tehnice de la Volvo Trucks și Volvo Construction Equipment (Volvo CE) a asigurat lansarea unor noi generații de mașini pentru construcții, fără emisii de gaze de eșapament, iar principalul antreprenor francez de construcții civile, Eiffage S.A., a devenit prima companie din Franța beneficiară a unor mașini Volvo pentru construcții, complet electrice.
Pe 17 decembrie 2020 a avut loc prima livrare în Franța a unui camion Volvo FE Electric, echipat cu o macara electrică și a unui excavator compact Volvo ECR25 Electric. Beneficiarul acestei importante livrări a fost grupul Eiffage S.A., filiala Eiffage Génie Civil, client istoric al grupului Volvo de mai multe decenii. Mașinile achiziționate susțin strategia Eiffage pentru o dezvoltare durabilă, biodiversitate și tranziție ecologică. Ele urmează a fi utilizate în cadrul ambițiosului proiect de transport urban cu metroul automatizat - Grand Paris Express, care va adăuga metroului din capitala Franței, 200 de kilometri de linie nouă și 68 de stații noi și va deservi în cele din urmă două milioane de pasageri pe zi.
Livrarea primelor produse electrice Volvo Trucks și Volvo CE a fost marcată de o mică ceremonie la Paris, transmisă în mediul online. La ceremonie au participat Benoit de Ruffay, CEO al Grupului Eiffage și persoane reprezentative ale echipelor de bază Volvo Trucks France și Volvo CE France, iar din cauza restricțiilor de călătorie COVID-19, CEO-ul Volvo Group, Martin Lundsted, președintele Volvo CE, Melker Jernberg și președintele Volvo Trucks, Roger Alm, au participat doar on-line.
„Livrările de astăzi, ale unui camion electric și a unei mașină de construcții, complet electrică, reprezintă începutul unei revoluții în soluțiile de transport și infrastructură”, subscrie Melker Jernberg, președintele Volvo CE. „Cu siguranță, mașinile electrice nu vor rămâne o zonă de producție de nișă. Pe parcursul următorilor ani și a următoarelor decenii, acestea vor deveni sursa dominantă de putere generată cu emisii reduse sau zero. În plus, atunci când această putere este obținută din energie curată, potențialul mașinilor electrice de a sprijini obiectivele referitoare la schimbările climatice, de a îmbunătăți calitatea aerului și de a ajuta la construirea lumii în care vrem cu toții să trăim, nu poate fi subestimat. Sunt foarte mulțumit că începem această călătorie cu prieteni precum Eiffage.”
”Până în 2030, ne dorim ca peste o treime din mașinile pe care le vinde Grupul Volvo să fie electrice. Nu putem să facem acest lucru singuri, dar ne dorim să-l facem împreună cu clienții noștri, parteneri precum Eiffage și societatea în ansamblu. Astăzi ne situăm într-un punct de referință important al acestei călătorii destinate a modela viitorul transporturilor și a infrastructurii.” - MARTIN LUNDSTED, CEO-UL VOLVO GROUP
”Sprijinul oferit de clienții deschiși la progres, precum Eiffage, este important pentru dezvoltarea viitoare a soluțiilor de transport durabil. Menținerea unui dialog strâns cu clienții înseamnă că învățăm cu toții mai repede și împreună putem accelera tranziția necesară spre un viitor fără combustibili fosili.” - ROGER ALM, PREȘEDINTELE VOLVO TRUCKS
Această primă livrare în Franța, de mașini electrice pentru construcții, reprezintă, atât pentru Volvo trucks, cât și pentru Volvo CE, un pas important și real pe calea către zero emisii. Datorită nivelului redus de zgomot și vibrații, precum și a absenței gazelor de eșapament, camioanele și mașinile electrice pentru construcții sunt potrivite pentru a îndeplini reglementările stricte privind mediul ambiant în zonele urbane, în spații închise sau pentru lucrări specifice. Astfel, prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră din activitățile din construcții, se întrevăd noi oportunități pentru dezvoltarea urbană și infrastructurii de transport.
CAMION PENTRU CONSTRUCȚII, VOLVO FE ELECTRIC
Camionul Volvo FE Electric, livrat către compania Eiffage, este un produs al uzinei Volvo cu sediul în localitatea Blainville-sur- Orne, din Franța. Camionul este deja utilizat pentru a livra și colecta echipamentele și piesele de schimb pentru lucrările de demolare ce se efectuează tronsonul 1 – linia 16 și tronsonul 2B – linia 15 a proiectului Grand Paris Express. Volvo FE Electric este primul camion pentru șantier, 100% electric, care a fost pus în funcțiune în Franța. Acest vehicul, cu șasiu 6x2 TAG de 27 t, este echipat cu 2 motoare electrice (2x200 kW / 2x425 Nm), 4 baterii de tracțiune Li-Ion (capacitate totală 200 kWh) și o cabină CONFORT. Sunt disponibile două sisteme de încărcare: rapidă (1,5 ore) și lentă (8 ore). Caroseria sa este formată dintr-o benă-platformă cu podea din lemn dur și obloane laterale din aluminiu și o macara electrică Palfinger PK1250 SH, amplasată în consola spate. Instalarea caroseriei a necesitat 8 săptămâni de lucru în atelierele Curioz-Palfinger France, din Albysur- Chéran, Franța. Camionul se va deplasa aproximativ 150 km pe zi, între baza sa din Santeny și diferitele șantiere ale proiectului Grand Paris Express, fără emisii de CO2.
„Împărtășim cu Eiffage dorința de a implementa rapid soluții pentru reducerea emisiilor de CO2. Acest vehicul reprezintă o nouă etapă în parteneriatul nostru, iar aceasta nu este ultim. Împreună vom continua să adaptăm soluțiile tehnice Volvo la cerințele Eiffage”, declara Laurent d'Arnal, director de vânzări Volvo Trucks France.
EXCAVATOR COMPACT, VOLVO ECR25 ELECTRIC
Excavatorul compact Volvo ECR25 Electric va fi utilizat de compania Eiffage în sprijinul activităților de demolare și dezmembrare și, pentru că lucrările se desfășoară în zone urbane, de asemenea, cu emisii zero de CO2 și cu niveluri mult mai scăzute de zgomot și vibrații, comparativ cu excavatoarele tradiționale, echipate cu motoare diesel. Excavatorul compact de numai 2,5 tone, are aceleași performanțe și asigură același confort și siguranță ca și omologul său echipat cu motor diesel: turelă cu rază scurtă de girație, cabină Volvo încălzită și braț balansier lung de 1,35 m. Acumulatorul său oferă până la patru ore de lucru, în funcție de aplicație, iar pentru încărcarea lui sunt disponibile mai multe soluții de încărcare: încărcare lentă în 6 ore, cu încărcător intern, alimentare 220 V / 16 A sau încărcare rapidă între 1 – 2 ore, cu încărcătoare externe, alimentare 380 v/32 A. Volvo ECR25 Electric a fost dezvoltat și construit la uzina Volvo CE, cu sediul în localitatea Belley, din Franța. Excavatorul este primul model din gama excavatoarelor electrice compacte de la 1,5 la 3 tone, anunțat de Volvo CE în ianuarie 2019.
„Acesta este un prim pas pentru Volvo CE France, care prefigurează angajamentul luat de grupul no stru de a construi lumea de mâine în mod dif erit, o lume mai curată, mai liniștită și mai conectată și care a reușit să răspundă strategiei cu emisii reduse de carbon al grupului Eiffage”, a declarat David Barth, director de vânzări și marketing la Volvo CE France.