La München, Wirtgen prezintă cinci premiere mondiale în ceea ce privește lucrările de frezare la rece și de reciclare, precum și mai multe inovații pentru finisoarele de beton cu cofraj glisant și echipamentele miniere Surface Miner. Vor fi expuse, de asemenea, noua freză rutieră de mari dimensiuni W 250 XF și noua generație de utilaje din seria WR la standul FS.1011. Accentul se pune pe soluții eficiente și durabile pentru construcția de drumuri și exploatarea materialelor.
O freză la rece potrivită pentru orice aplicație și două premiere mondiale
Cu un total de 12 echipamente de frezare la rece expuse, Wirtgen va prezenta un spectru larg al întregii sale game de produse. Printre punctele de atracție se numără în premieră mondială freza compactă cu acționare electrică W 50 Re (un proiect tehnologic) și marea freză rutieră W 250 XF. Cea mai puternică mașină de frezat din lume este prezentată cu cabină, care este însă opțională.
Dezvoltarea W 250 XF s-a axat pe maximizarea performanțelor, menținând în același timp emisii specifice reduse. Conceptul cu două motoare John Deere de 18 litri oferă o putere maximă de 900 kW (1.224 CP). Wirtgen și John Deere au adaptat cuplul motoarelor exact la cerințele de frezare la rece. Sistemul de control al mașinii Mill Assist oferă un control al puterii motorului optimizat în funcție de sarcină pentru utilizarea eficientă a mașinii. În modul automat, este selectat întotdeauna cel mai favorabil raport de funcționare între performanțe și costuri. În plus, este posibil să se selecteze unul dintre cele trei moduri de lucru care optimizează procesul în termeni de costuri, performanțe sau calitate. Modelul prezentat este echipat și cu o cabină confortabilă, disponibilă opțional, care oferă operatorului un spațiu de lucru ergonomic și o protecție eficientă împotriva intemperiilor și a zgomotului.
O altă noutate în gama de produse este freza rutieră mare W 210 XF. Cu o putere a motorului de 580 kW (789 CP) și lățimi de frezare de la 2,0 m la 2,5 m, aceasta este proiectată pentru o gamă largă de aplicații și o productivitate zilnică ridicată. Transmisia Powershift DUAL SHIFT, cu posibilitatea de schimbare a vitezelor sub sarcină, oferă o gamă largă de turații pentru tamburul de frezare. În gama joasă de turații ale tamburului de frezare, consumul de combustibil, uzura frezei și nivelul de zgomot sunt semnificativ reduse. În gama superioară de turații ale tamburului de frezare, se poate obține o productivitate ridicată cu o calitate bună a suprafeței frezate, chiar și la o adâncime maximă de frezare de 330 mm.
Lansarea în premieră mondială a noii generații de reciclatoare la rece și stabilizatoare de sol pe roți
Pentru aplicații precum reciclarea la rece și stabilizarea solului, Wirtgen va prezenta în mod special trei noi echipamente WR 200|240|250 X. La dezvoltarea acestora, accentul a fost pus pe operarea simplă și ergonomică, precum și pe performanța și calitatea ridicată a amestecului. Atât conceptul de operare, cât și cabina operatorului au fost complet reproiectate. Noul joystick multifuncțional, controlul tactil și reglarea înălțimii de lucru prin intermediul cotierei multifuncționale contribuie la ergonomia muncii. Pe lângă monitorizarea digitală a procesului, diverse funcții automate și vizualizări specifice aplicației, ecranul mare al mașinii oferă funcția WIRTGEN GROUP CoPilot. CoPilot oferă recomandări pentru acțiunile din fluxul de lucru, oferă ghiduri interactive și instrumente de auto-învățare pentru a familiariza operatorul cu mașina și funcțiile acesteia, prin intermediul animațiilor direct pe ecranul mașinii. Datorită tamburului de frezare și amestecare Duraforce care și-a dovedit eficiența, pot fi asigurate performanțe ridicate de frezare și amestecare pe termen lung.
Alături de noile echipamente din seria WR, va fi prezentat și Rock Crusher WRC 240(i). Acesta concasează pe șantier roci grosiere, cum ar fi cele din straturile de umplutură și solurile pietroase, amestecându-le uniform într-o singură operațiune. Cu o lățime de lucru de 2320 mm și o adâncime de lucru de până la 510 mm, pot fi obținute producții de până la 600 de tone pe oră.
Finisorul compact SP 33 – tehnologie avansată pentru profiluri din beton monolit
La expoziția Bauma, Wirtgen va prezenta cel mai recent finisor de beton offset cu cofraj glisant, modelul SP 33, destinat producției de profile monolitice din beton. Datorită construcției sale modulare și gamei largi de opțiuni de configurare, mașina poate fi adaptată cu ușurință la aproape orice condiții de șantier.
Tehnologia de turnare laterală permite realizarea de borduri și rigole, profile dreptunghiulare, parapete din beton cu înălțimi de până la 1,3 m, precum și canale pentru drenaj și evacuare. De asemenea, se pot crea fără dificultate suprafețe din beton cu lățimi de până la 2,2 m, inclusiv în combinație cu o unitate de frezare de 2,4 m. Cu tehnologia de turnare transversală „Crosspave”, trenurile de rulare cu șenile se rotesc la 90°, permițând utilajului să lucreze în direcție transversală. Cofrajul glisant este montat central sub mașină, ceea ce face posibilă turnarea unor suprafețe de până la 3,0 m lățime. Reconfigurarea mașinii se realizează rapid, oferind un grad ridicat de flexibilitate în utilizare.
În ambele moduri de operare, noua interfață de control cu afișaj grafic oferă operatorului o vizualizare clară a procesului de lucru. Modul ECO detectează automat situația de lucru curentă, fără intervenția operatorului, și ajustează puterea motorului în funcție de sarcină, asigurând un consum minim de combustibil și emisii reduse.
SP 33 dispune de două șenile frontale cu brațe oscilante de tip paralelogram și o șenilă extensibilă în partea din spate, permițând turnarea betonului până la marginea suprafeței, fără goluri, și asigurând o flexibilitate maximă în operare. SP 33 utilizează, de asemenea, sistemul de control al mașinii fără fir AutoPilot 2.0. Acest sistem asigură economii semnificative de timp și creșterea siguranței pentru personalul de pe șantier. Sistemul controlează atât reglarea înălțimii de turnare, cât și direcția mașinii. AutoPilot 2.0 permite turnarea rapidă și precisă a betonului de ciment în zone cu raze înguste sau geometrii complexe.
În gama de finisoare de beton inset (cu turnare între șenile), Wirtgen va prezenta modelul SP 94i, echipat cu un dispozitiv de inserție integrat cu bară de dibluri (DBI), alături de unitatea de texturare și întărire a suprafeței TCM 180i. Instalarea armăturii cu piston vibrator cu ajutorul sistemului DBI asigură o automatizare ridicată a procesului, sporind astfel eficiența și calitatea turnării betonului. Pentru o punere în operă eficientă a betonului de ciment cu armătură pre-instalată, un accesoriu ideal este încărcătorul lateral WPS 102i, de asemenea expus la Bauma 2025. Acesta se deplasează în fața finisorului cu cofraj glisant și permite alimentarea cu beton direct din autobasculantă, din lateral, optimizând fluxul de lucru pe șantier.
Surface Miner 280 SMi - extragere economică și sigură resurselor primare
Pentru exploatarea minieră la suprafață, Wirtgen va prezenta la Bauma 2025 și modelul 280 SMi, un echipament destinat extracției selective a materiilor prime prin încărcare directă, depozitare în rampe sau stocarea în grămezi ordonate. Procesul de extracție se realizează fără utilizarea forajului și a explozibililor, dintr-o singură trecere, printr-o metodă ecologică ce permite obținerea unui material de înaltă calitate.
Echipat cu un tambur de tăiere cu lățimea de 2750 mm și o adâncime de tăiere de până la 650 mm, modelul 280 SMi asigură o productivitate ridicată cu o uzură minimă de dălți de frezare. Elementul central al mașinii este tamburul de frezare amplasat central, o configurație ce permite utilizarea optimă a masei echipamentului în timpul exploatării. Această tehnologie face posibilă extracția economică chiar și a rocilor extrem de dure, cu o rezistență la compresiune pe o axă de peste 100 MPa UCS (14 500 psi), precum calcarul, gipsul sau anhidritul.