La München, Wirtgen prezintă cinci premiere mondiale în ceea ce priveÈ™te lucrările de frezare la rece È™i de reciclare, precum È™i mai multe inovaÈ›ii pentru finisoarele de beton cu cofraj glisant È™i echipamentele miniere Surface Miner. Vor fi expuse, de asemenea, noua freză rutieră de mari dimensiuni W 250 XF È™i noua generaÈ›ie de utilaje din seria WR la standul FS.1011. Accentul se pune pe soluÈ›ii eficiente È™i durabile pentru construcÈ›ia de drumuri È™i exploatarea materialelor.
O freză la rece potrivită pentru orice aplicație și două premiere mondiale
Cu un total de 12 echipamente de frezare la rece expuse, Wirtgen va prezenta un spectru larg al întregii sale game de produse. Printre punctele de atracÈ›ie se numără în premieră mondială freza compactă cu acÈ›ionare electrică W 50 Re (un proiect tehnologic) È™i marea freză rutieră W 250 XF. Cea mai puternică maÈ™ină de frezat din lume este prezentată cu cabină, care este însă opÈ›ională.
Dezvoltarea W 250 XF s-a axat pe maximizarea performanÈ›elor, menÈ›inând în acelaÈ™i timp emisii specifice reduse. Conceptul cu două motoare John Deere de 18 litri oferă o putere maximă de 900 kW (1.224 CP). Wirtgen È™i John Deere au adaptat cuplul motoarelor exact la cerinÈ›ele de frezare la rece. Sistemul de control al maÈ™inii Mill Assist oferă un control al puterii motorului optimizat în funcÈ›ie de sarcină pentru utilizarea eficientă a maÈ™inii. În modul automat, este selectat întotdeauna cel mai favorabil raport de funcÈ›ionare între performanÈ›e È™i costuri. În plus, este posibil să se selecteze unul dintre cele trei moduri de lucru care optimizează procesul în termeni de costuri, performanÈ›e sau calitate. Modelul prezentat este echipat È™i cu o cabină confortabilă, disponibilă opÈ›ional, care oferă operatorului un spaÈ›iu de lucru ergonomic È™i o protecÈ›ie eficientă împotriva intemperiilor È™i a zgomotului.
O altă noutate în gama de produse este freza rutieră mare W 210 XF. Cu o putere a motorului de 580 kW (789 CP) È™i lățimi de frezare de la 2,0 m la 2,5 m, aceasta este proiectată pentru o gamă largă de aplicaÈ›ii È™i o productivitate zilnică ridicată. Transmisia Powershift DUAL SHIFT, cu posibilitatea de schimbare a vitezelor sub sarcină, oferă o gamă largă de turaÈ›ii pentru tamburul de frezare. În gama joasă de turaÈ›ii ale tamburului de frezare, consumul de combustibil, uzura frezei È™i nivelul de zgomot sunt semnificativ reduse. În gama superioară de turaÈ›ii ale tamburului de frezare, se poate obÈ›ine o productivitate ridicată cu o calitate bună a suprafeÈ›ei frezate, chiar È™i la o adâncime maximă de frezare de 330 mm.
Lansarea în premieră mondială a noii generaÈ›ii de reciclatoare la rece È™i stabilizatoare de sol pe roÈ›i
Pentru aplicaÈ›ii precum reciclarea la rece È™i stabilizarea solului, Wirtgen va prezenta în mod special trei noi echipamente WR 200|240|250 X. La dezvoltarea acestora, accentul a fost pus pe operarea simplă È™i ergonomică, precum È™i pe performanÈ›a È™i calitatea ridicată a amestecului. Atât conceptul de operare, cât È™i cabina operatorului au fost complet reproiectate. Noul joystick multifuncÈ›ional, controlul tactil È™i reglarea înălÈ›imii de lucru prin intermediul cotierei multifuncÈ›ionale contribuie la ergonomia muncii. Pe lângă monitorizarea digitală a procesului, diverse funcÈ›ii automate È™i vizualizări specifice aplicaÈ›iei, ecranul mare al maÈ™inii oferă funcÈ›ia WIRTGEN GROUP CoPilot. CoPilot oferă recomandări pentru acÈ›iunile din fluxul de lucru, oferă ghiduri interactive È™i instrumente de auto-învățare pentru a familiariza operatorul cu maÈ™ina È™i funcÈ›iile acesteia, prin intermediul animaÈ›iilor direct pe ecranul maÈ™inii. Datorită tamburului de frezare È™i amestecare Duraforce care È™i-a dovedit eficienÈ›a, pot fi asigurate performanÈ›e ridicate de frezare È™i amestecare pe termen lung.
Alături de noile echipamente din seria WR, va fi prezentat È™i Rock Crusher WRC 240(i). Acesta concasează pe È™antier roci grosiere, cum ar fi cele din straturile de umplutură È™i solurile pietroase, amestecându-le uniform într-o singură operaÈ›iune. Cu o lățime de lucru de 2320 mm È™i o adâncime de lucru de până la 510 mm, pot fi obÈ›inute producÈ›ii de până la 600 de tone pe oră.
Finisorul compact SP 33 – tehnologie avansată pentru profiluri din beton monolit
La expoziția Bauma, Wirtgen va prezenta cel mai recent finisor de beton offset cu cofraj glisant, modelul SP 33, destinat producției de profile monolitice din beton. Datorită construcției sale modulare și gamei largi de opțiuni de configurare, mașina poate fi adaptată cu ușurință la aproape orice condiții de șantier.
Tehnologia de turnare laterală permite realizarea de borduri È™i rigole, profile dreptunghiulare, parapete din beton cu înălÈ›imi de până la 1,3 m, precum È™i canale pentru drenaj È™i evacuare. De asemenea, se pot crea fără dificultate suprafeÈ›e din beton cu lățimi de până la 2,2 m, inclusiv în combinaÈ›ie cu o unitate de frezare de 2,4 m. Cu tehnologia de turnare transversală „Crosspave”, trenurile de rulare cu È™enile se rotesc la 90°, permiÈ›ând utilajului să lucreze în direcÈ›ie transversală. Cofrajul glisant este montat central sub maÈ™ină, ceea ce face posibilă turnarea unor suprafeÈ›e de până la 3,0 m lățime. Reconfigurarea maÈ™inii se realizează rapid, oferind un grad ridicat de flexibilitate în utilizare.
În ambele moduri de operare, noua interfață de control cu afiÈ™aj grafic oferă operatorului o vizualizare clară a procesului de lucru. Modul ECO detectează automat situaÈ›ia de lucru curentă, fără intervenÈ›ia operatorului, È™i ajustează puterea motorului în funcÈ›ie de sarcină, asigurând un consum minim de combustibil È™i emisii reduse.
SP 33 dispune de două È™enile frontale cu braÈ›e oscilante de tip paralelogram È™i o È™enilă extensibilă în partea din spate, permiÈ›ând turnarea betonului până la marginea suprafeÈ›ei, fără goluri, È™i asigurând o flexibilitate maximă în operare. SP 33 utilizează, de asemenea, sistemul de control al maÈ™inii fără fir AutoPilot 2.0. Acest sistem asigură economii semnificative de timp È™i creÈ™terea siguranÈ›ei pentru personalul de pe È™antier. Sistemul controlează atât reglarea înălÈ›imii de turnare, cât È™i direcÈ›ia maÈ™inii. AutoPilot 2.0 permite turnarea rapidă È™i precisă a betonului de ciment în zone cu raze înguste sau geometrii complexe.
În gama de finisoare de beton inset (cu turnare între È™enile), Wirtgen va prezenta modelul SP 94i, echipat cu un dispozitiv de inserÈ›ie integrat cu bară de dibluri (DBI), alături de unitatea de texturare È™i întărire a suprafeÈ›ei TCM 180i. Instalarea armăturii cu piston vibrator cu ajutorul sistemului DBI asigură o automatizare ridicată a procesului, sporind astfel eficienÈ›a È™i calitatea turnării betonului. Pentru o punere în operă eficientă a betonului de ciment cu armătură pre-instalată, un accesoriu ideal este încărcătorul lateral WPS 102i, de asemenea expus la Bauma 2025. Acesta se deplasează în faÈ›a finisorului cu cofraj glisant È™i permite alimentarea cu beton direct din autobasculantă, din lateral, optimizând fluxul de lucru pe È™antier.
Surface Miner 280 SMi - extragere economică și sigură resurselor primare
Pentru exploatarea minieră la suprafață, Wirtgen va prezenta la Bauma 2025 È™i modelul 280 SMi, un echipament destinat extracÈ›iei selective a materiilor prime prin încărcare directă, depozitare în rampe sau stocarea în grămezi ordonate. Procesul de extracÈ›ie se realizează fără utilizarea forajului È™i a explozibililor, dintr-o singură trecere, printr-o metodă ecologică ce permite obÈ›inerea unui material de înaltă calitate.
Echipat cu un tambur de tăiere cu lățimea de 2750 mm È™i o adâncime de tăiere de până la 650 mm, modelul 280 SMi asigură o productivitate ridicată cu o uzură minimă de dălÈ›i de frezare. Elementul central al maÈ™inii este tamburul de frezare amplasat central, o configuraÈ›ie ce permite utilizarea optimă a masei echipamentului în timpul exploatării. Această tehnologie face posibilă extracÈ›ia economică chiar È™i a rocilor extrem de dure, cu o rezistență la compresiune pe o axă de peste 100 MPa UCS (14 500 psi), precum calcarul, gipsul sau anhidritul.


