Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Zoom in

CUM TRECEM DE CRIZA ECONOMICĂ ÎN 7 PAȘI STRATEGIA ȘI PLANUL CONCRET DE ACȚIUNE AL UTILBEN

CUM TRECEM DE CRIZA ECONOMICĂ ÎN 7 PAȘI STRATEGIA ȘI PLANUL CONCRET DE ACȚIUNE AL UTILBEN

Virusul COVID-19 a generat o criză economică la nivel mondial, iar, în contextul agravării acesteia, majoritatea firmelor din România vor fi afectate mai puternic decât sunt în momentul de față. UTILBEN, companie românească aflată în topul vânzărilor de utilaje agricole și de construcții, și-a stabilit deja o strategie de combatere a crizei actuale. Pentru că dorește să ajute organizațiile românești care se confruntă cu aceleași provocări, să fie o resursă și o încurajare pentru mediul de afaceri, Ruben și Oana Marian, managementul UTILBEN, vă împărtășesc planul lor de bătaie. Deoarece acum este momentul să fim generoși cu timpul, experiența și resursele proprii.

Ne confruntăm cu o situație pe care nu am mai înt âlnit-o până acum, așa că NU este o opțiune să așteptăm să treacă furtuna și să sperăm că totul va fi bine de la sine. Cel mai probabil, lucrurile nu vor mai fi niciodată ca înainte și piața își va reveni cu greu din criza provocată de virusul COVID-19. În acest context, managementul companiei UTILBEN a decis să nu reacționeze impulsiv, să depășească sentimentul inițial de șoc și să c onceapă un plan de acțiune. În 7 pași.

Scopul companiilor din România trebuie să fie acela de a contribui la o schimbare a mediului de business, prin afaceri făcute cu integritate și caracter. Aceasta este deviza UTILBEN.



1. APLICAȚI FUNDAMENTELE
Este esențial ca în această perioadă de criză să revenim la lucrurile fundamentale care ne definesc și pe care se bazează existența unei organizații. Trebuie să ne reamintim de ce facem ceea ce facem, de unde am plecat, încotro ne îndreptăm și ce vrem să lăsăm în urmă. Scopul companiilor din România trebuie să fie acela de a contribui la o schimbare a mediului de business, prin afaceri făcute cu integritate și caracter. Aceasta este deviza UTILBEN. Acum, pentru a îndeplini acest scop, elementul central trebuie să fie sănătatea colegilor și a familiilor acestora. Valorile care trebuie să stea la baza oricărei organizații trebuie să fie onestitatea, promptitudinea și dezvoltarea personală. Iar aceste valori trebuie transmise fiecărui angajat și implementate cu strictețe

2. ORGANIZAȚI TELEMUNCA
Lucrul de acasă este o provocare atât la nivel personal, cât și pentru întreg sistemul unei companii. UTILBEN este o organizație împărțită în echipe mici, care derulează diferite proiecte, asemenea unui start-up. Fiecare echipă are una sau două întâlniri zilnice, una dimineața și alta după-amiaza, pentru un bun management al obiectivelor și pentru a menține focusul pe acțiunile esențiale. Stabilirea unor ținte clare, bazate pe rezultate, este vitală pentru munca la distanță. Aceste obiective vor menține motivația angajaților.

3. COMUNICAȚI EFICIENT
Acum mai mult ca niciodată, trebuie să fim transparenți și onești cu toți oamenii din organizație. Este deosebit de important să inspirăm un sentiment de încredere, de siguranță. Angajații sunt cel mai valoros activ al unei companii. Trebuie ca managementul să aibă grijă de ei, să le fie alături și să îi sprijine în aceste momente grele. Criza economică impune luarea unor decizii dificile, poate chiar dureroase. Este important ca oamenii-cheie să fie aliniați cu liderii companiei. Se impune purtarea unor discuții cu aceștia, discuții marcate de transparență și consens în luarea hotărârilor. Oamenii-cheie trebuie implicați în găsirea de soluții concrete pentru eficientizarea organizației, iar toți angajații trebuie să contribuie la rezolvarea provocărilor.

4. ANALIZAȚI SITUAȚIA FINANCIARĂ
Managementul UTILBEN a analizat starea financiară a companiei și a resurselor disponibile. Pe baza acestor date, a fost creat un plan de creștere a veniturilor și de reducere a cheltuielilor. Atenție mare la lichidități! Lichiditatea este deosebit de importantă în vremuri de criză economică. „Cash is king” spun americanii. Ei bine, acest lucru nu a fost niciodată mai adevărat ca acum. Trebuie renegociate contractele cu furnizorii, pentru obținerea unor discount-uri și termene de plată mai lungi. Toate abonamentele și costurile recurente trebuie revizuite, iar plățile care nu sunt urgente trebuie amânate. Se impune alcătuirea unui plan concret de creștere a veniturilor și de reducere a cheltuielilor care nu sunt absolut necesare. Cheltuielile trebuie împărțite în 3 categorii, în funcție de importanța lor: colaterale, importante și critice.

5. ATENȚIE LA PREȚURI
Nu reduceți prețurile și nu faceți discounturi. Degeaba prețurile scad, dacă nu există cerere. Motivul pentru care clienții nu cumpără anumite produse sau servicii nu este prețul ridicat al acestora. Ei nu fac achiziții pentru că prioritățile lor s-au schimbat. La UTILBEN, atenția cade pe clienții și partenerii existenți. Cum pot fi ei ajutați. Relația bună de afaceri trebuie menținută, pentru ca, odată ce această criză va trece, conexiunea să fie betonată.

6. LUAȚI DECIZII RAPID
Este important ca deciziile să fie luate mult mai rapid pe timp de criză decât pe timp „de pace”. Promptitudinea este esențială. Trebuie stabiliți timpi scurți de reacție. Tranzacțiile aflate în desfășurare trebuie închise rapid. Strategiile pentru fiecare divizie în parte și pentru fiecare linie de business trebuie redefinite. În situații de criză, es te nevoie de un control mai riguros printr-un sistem de raportare și justificare a rezultatelor. La UTILBEN, urmărirea eficienței echipelor și membrilor acestora se face printr-un sistem automatizat. Logistica este, de asemenea, urmărită îndeaproape și se caută soluții alternative la transportul terestru în spațiul european. Variantele la îndemână sunt fie tr ansportul naval, fie cel feroviar.

7. IMPLEMENTAȚI O STRATEGIE DE MARKETING
Trebuie să identificați nevoile reale pe care le au clienții în această perioadă. Analizați cererile de produse și servicii, în contextul crizei. La UTILBEN, efectuăm studii de caz și sondaje asupra pieței de profil. Departamentul Call Center este esențial. Printre măsurile concrete care s-au luat în cadrul companiei, se numără lansarea unor noi linii de business, precum platforma de închirieri, leasing operațional pentru utilaje, webshop pentru vânzarea de piese online și Licitația COLOSUS de utilaje și atașamente. Oamenii au fost repartizați între departamente și s-au găsit formule optime de lucru.

UTILBEN și-a propus să se concentreze pe oportunitățile care au apărut pe piața de profil și să se adapteze rapid la noua stare de fapt. Orice criză este o șansă de a deveni mai puternici. Această situație neagră a existenței noastre a creat un context inevitabil care ne obligă să inovăm și să ne reinventăm pentru a supraviețui. Nu există altă cale.


 

Zoom in

Recent Posts:

Pe măsură ce Castrol se apropie de lansarea unei noi formule revoluționare a produsului emblematic, Castrol EDGE, marcând astfel aniversarea de 125 de ani, am stat de vorbă cu Bogdan Creţu, Castrol Technical Services Specialist – Balkans în legătură cu procesul complex adopt...


Citeste mai mult

Autoritățile naționale s-au alăturat evenimentului nostru pentru a-l transforma într-o platformă esențială pentru profesioniștii din domeniul protecției mediului și energiilor regenerabile. Această colaborare va contribui semnificativ la identificarea și implementarea celor mai efi...


Citeste mai mult

Goodyear TPMS Heavy Duty este soluția care permite monitorizarea în timp real a presiunii și temperaturii anvelopelor, cât și localizarea vehiculelor. Include un GPS încorporat care le permite managerilor de flote să-și urmărească vehiculele, precum și să primească notifi...


Citeste mai mult

Sportul cu motor, pasiunea, căutarea continuă a performanței și valoarea tinerelor talente, toate s-au reunit cu ocazia celei de-a noua ediții a competiției „100 km dei Campioni”, care a avut loc de joi 11 ianuarie până sâmbătă 13 ianuarie la complexul Motor Ranch VR...


Citeste mai mult