Industria energiei eoliene se află de ani de zile în prima linie a tranziției energetice globale. În calitate de simbol și precursoare în domeniul energiei regenerabile și al dezvoltării tehnologice, aceasta a jucat un rol fundamental în tranziția către surse de energie durabilă. Importanța energiei eoliene pentru industria energetică este incontestabilă. Printre altele, aceasta servește drept motor de creștere economică și de inovare tehnologică. Numeroase companii din întreaga lume sunt implicate în producția, transportul și asamblarea turbinelor eoliene, a palelor de rotor și a altor componente pentru centralele electrice eoliene. Ca urmare a cercetărilor continue și a dezvoltării de noi tehnologii, încărcăturile care trebuie transportate au devenit de-a lungul anilor din ce în ce mai complexe - mai mari și mai grele, iar rutele de transport din ce în ce mai provocatoare.
Soluțiile de transport de la Goldhofer sunt utilizate în nenumărate aplicații din întreaga lume. Un exemplu este compania P. Schwandner Logistik + Transport GmbH, din Pfreimed, Germania, pentru care, începând cu aprilie 2021, parcarea din fața sediului Goldhofer AG a căpătat în mod regulat culoarea „verde Schwandner”, de la vehicululele livrate specialistului în transportuir rutiere. În ultimii ani, ca răspuns la boom-ul energiei eoliene, acesta și-a modernizat și extins gama extinsă de vehicule pentru transportul componentelor centralelor eoliene cu ajutorul soluțiilor de transport Goldhofer. Printre altele, Schwandner a optat pentru cea mai recentă generație de transportoare de tronsoane de turn Goldhofer. Cu cele șapte RA 2-110 ultramoderne pe care le deține în prezent, specialistul în transporturi grele, care operează la nivel internațional, este acum capabil să transporte tronsoane de turn cu o masă de până la 110 tone și un diametru de până la 6,8 m. Sarcina utilă suplimentară ce poate fi transportată provine din combinarea unui cărucior frontal dolly cu patru axe cu punți pendulare și a unui modul de transport greu THP/SL-S (285) de mare capacitate drept modul tractat.
Acest concept de vehicul special de transport îndeplinește cerințele suplimentare de siguranță specificate de producătorul danez de turbine eoliene Vestas. În loc de configurația obișnuită cu două dispozitive de rotire liberă (pe căruciorul dolly frontal cu gât de lebădă și pe platforma tractată), noul sistem are un singur dispozitiv de rotire liberă, care se află între căruciorul dolly frontal cu gât de lebădă și adaptorul față pentru tronsonul de turn.
Adaptorul spate pentru tronsonul de turn este montat direct pe modulul tractat de transport greu. În comparație cu o soluție cu întoarcere complet liberă, această soluție oferă o stabilitate laterală îmbunătățită pentru o mai mare siguranță, chiar și la unghiuri mari de frângere a ansamblului de vehicule.
În 2020, Goldhofer a dezvoltat conceptul de a face din încărcătură elementul de legătură între autotractor și remorcă la un nou nivel cu combinația de remorci „BLADES”. Trecerile înguste pot fi de acum încolo depășite chiar și atunci când paletele rotorului au o lungime de peste 100 de metri. După descărcarea palei, combinația de vehicule poate fi condusă ca o semiremorcă. În acest scop, remorca este pur și simplu cuplată la dispozitivul cu întoarcere liberă. Sistemul unic de direcție Goldhofer, care poate fi reglat hidraulic la diferite deschideri ale încărcăturii transportate, prin simpla apăsare a unui buton, asigură întotdeauna performanțe optime de urmărire a traiectorie. În plus, reorientarea manuală prin intermediul telecomenzii radio permite negocierea unor sectoare de drum înguste deosebit de dificile, de exemplu, în curbe în ac de păr sau în punctele de întoarcere. O caracteristică unică este sistemul de comutare „master-slave” patentat de Goldhofer, care permite conducătorului auto în timpul transportului să transfere dreptul de a pilota combinația de vehicule către vehiculul de escortă și să o solicite din nou în orice moment. Această combinație oferă siguranță maximă în transport printr-o flexibilitate de neegalat, deoarece cel mai bun unghi de vedere asupra combinației de vehicule este întotdeauna utilizat pentru virarea ansamblului.
Peter Schwandner, Director General și proprietar al companiei P. Schwandner Logistik + Transport GmbH, declara: „Sistemul »BLADES« de la Goldhofer ne oferă avantaje semnificative în munca noastră zilnică: Manevrabilitate excelentă, viteze mai mari de deplasare decât cele cu dispozitive de ridicare a palelor de rotor, de exemplu, și o înălțime semnificativ mai mare față de sol în comparație cu vehiculele extensibile. Cu sistemul «BLADES» putem de acum să parcurgem mai rapid sensurile giratorii și virajele strânse. Cu cele patru unități «BLADES» deja livrate și alte șase comandate, suntem foarte mulțumiți și suntem ideal echipați pentru transportul sigur și rapid al componentelor pentru energie eoliană de ultimă generație.”
De asemenea, soluțiile Goldhofer pentru transportul componentelor pentru generatoarele eoliene de energie electrică sunt solicitate la nivel internațional. La jumătatea anului 2023, specialistul peruvian în transporturi grele TRANSPORTES ACOINSA S.A.C. a transportat componente ale turbinelor eoliene pentru parcul eolian Wayra II din regiunea Ica. Două transportoare de pale Goldhofer FTV 850 au fost folosite pentru a transporta la destinație palele de rotor de 77 de metri pentru 31 de turbine eoliene, ceea ce înseamnă un total de 93 de palele. Pentru a face față acestei misiuni dificile, echipa de specialiști în domeniul vehiculelor grele de la ACOINSA a optat pentru FTV 850, a treia generație de transportoare de pale Goldhofer. Cele două FTV 850 au fost montate pe module de transport greu Goldhofer THP/SL cu douăsprezece axe. Pe traseul solicitant de 129 km de la port până la parcul eolian Wayra II, pasajele înguste de trecere și zonele construite, liniile de alimentare cu energie electrică, sensurile giratorii, copacii și, nu în ultimul rând, drumurile cu serpentine cu viraje în ac de păr au necesitat ridicarea palelor rotorului pe 50% din întreg traseul de transport. Pentru echipa experimentată de la ACOINSA și pentru transportoarele de pale Goldhofer FTV 850 nu a fost nicio problemă: datorită unui unghi de ridicare de până la 60°, toate obstacolele au fost depășite cu ușurință. Cele 93 de palete Nordex N155 au fost transportate în perioada mai - septembrie 2023 și au fost instalate în centrala electrică de 177 MW. „Suntem întotdeauna în siguranță cu Goldhofer. Soluțiile lor de transport au dovedit de ani de zile și în nenumărate operațiuni că dispun de cea mai avansată tehnologie și sunt imbatabile în ceea ce privește siguranța și fiabilitatea”, a declarat Miguel Sanchez, Manager Operațiuni Speciale la ACOINSA. „Dezvoltarea continuă a produselor, consilierea tehnică și serviciile ne dau încrederea că am investit într-un parteneriat pe termen lung și că suntem echipați pentru provocările de transport ale viitorului.”
Pentru Goldhofer, un dialog regulat și constructiv cu clienții este esențial pentru îndeplinirea misiunii de furnizor lider de servicii complete de soluții de transport în domeniul energiei eoliene. Un bun exemplu poate fi văzut în noul portofoliu de soluții - deja premiat - pentru transportul bobinelor de cabluri.