Au trecut nouă luni de când conviețuim cu Covid-19. Și încă nu s-a terminat. Cu siguranță că, și după ce o să înceapă distribuirea vaccinului anti-covid o să mai dureze o perioadă de timp. Dar viața merge înainte și, în timp c e întreaga economie a fost pusă la pământ din cauza crizei sanitare, pe șantierele de construcții s-a lucrat fără întrerupere, astfel că, potrivit Institutului de Statistică, în primele 3 trimestre ale acestui an, în România, s-a construit cu circa 20% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut, ponderea fiind mai ridic ată în ceea ce privește lucrările de infrastructură (construcțiile inginerești), urmate apoi de clădirile rezidențiale și apoi cele ne-rezidențiale - unul dintre motive fiind creșterea substanțială a sumelor alocate de la bugetul de s tat pentru investiții, alocare neglijată de vechile guverne de până în 2019.
Marile proiecte de infrastructură, cu puternic impact economic și social, depind de investițiile publice în drumuri, căi ferate, metrou, aeroporturi sau infrastructura de mediu. Iar pentru viitorul apropriat se prognozează demararea unor ample lucrări de infrastructură, unele de importanță strategică, așa cum se preconizează a fi noile proiecte derulate în parteneriat cu SUA, pentru construirea unei autostrăzi și căi ferate care să lege Marea Neagră (Constanța) de Marea Baltică (Gdansk) și pentru construirea reactoarelor 3 și 4 de la Cernavodă.
Investițiile garantează revenirea economiei în 2020 și o creștere economică puternică începând cu 2021. În acest context, în pofida îngrijorărilor legate de Covid-19 și ținând cont și de acordul încheiat cu Consiliul European privind pachetul de redresare economică a României în valoare de 79,9 miliarde de euro – pentru proiecte europene, companiile de construcții rămân optimiste în privința planurilor de investiții, mai ales a celor de investiții străine directe. De aceea, piața vehiculelor comerciale grele din România (GVW > 16 tone), este într-o creștere ușoară, atingându-se acum nivelurile din 2019 și conturându-se pentru viitor o creștere mai accentuată, la fel prezentându-se și piața mașinilor și utilajelor pentru construcții.
În concluzie, România beneficiază de o nouă șansă pentru atragerea investițiilor pentru redresarea economiei, iar această șansă trebuie valorificată acum și trebuie continuată și după alegerile care nu trebuie amânate. Iar pentru aceasta, prin respectarea măsurilor de protecție (purtarea măștii și păstrarea distanței fizice) trebuie să contribuim cu toții la micșorarea numărului de îmbolnăviri cu Covid-19. Viitorul pe care ni-l dorim este la o rotație de roată, dacă abordăm drumul corect!
Cu stimă,
Redactor Șef
Ing. Valeriu BEZDEDEANU
Follow us
Aboneaza-te la newsleter
News
Durează, domnule! Durează!

Recent Posts:
CoBuild 2023, unicul târg de utilaje de construcții din România - 11-13 mai 2023, Ciugud, Alba-Iulia
CoBuild este principalul eveniment anual naţional dedicat sectorului utilajelor și tehnologiilor pentru construcții. Scopul evenimentului este de a aduce împreună jucătorii pieței de construcții într-un cadru informal. CoBuild este organizat pe durata a 3 zile: joi, vineri și s&...
Citeste mai mult
Luni, 6 martie 2023, la Ateneul Român, a avut loc cea de-a V-a ediţie a Galei „Women in Economy – Day by day Heroes”, organizată de către Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin – CONAF*, cel mai mare eveniment de referință dedicat excelenței femin...
Citeste mai mult
Pe 17 februarie am organizat Auto Art Show – evenimentul care a avut printre oaspeţii noştri, pe lângă pasionaţii de auto, şi pasionaţii de auto şi artă din piaţa de utilaje, unii dintre aceştia fiind partenerii noştri de peste 15 ani. Ne-am bucurat că am putut să oferim at&...
Citeste mai mult
Anul trecut, Auto Art Show a fost doar o idee care a încolţit în mintea noastră, apoi totul a fost transpus într-un plan elaborat. Cu o zi înainte, cu excepția câtorva mici detalii, planul începea să capete contur, iar Griviţa Studio cu pereții ei de cărăm...
Citeste mai mult