Follow us


Aboneaza-te la newsleter

News

Durează, domnule! Durează!

Durează, domnule! Durează!

Au trecut nouă luni de când conviețuim cu Covid-19. Și încă nu s-a terminat. Cu siguranță că, și după ce o să înceapă distribuirea vaccinului anti-covid o să mai dureze o perioadă de timp. Dar viața merge înainte și, în timp c e întreaga economie a fost pusă la pământ din cauza crizei sanitare, pe șantierele de construcții s-a lucrat fără întrerupere, astfel că, potrivit Institutului de Statistică, în primele 3 trimestre ale acestui an, în România, s-a construit cu circa 20% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut, ponderea fiind mai ridic ată în ceea ce privește lucrările de infrastructură (construcțiile inginerești), urmate apoi de clădirile rezidențiale și apoi cele ne-rezidențiale - unul dintre motive fiind creșterea substanțială a sumelor alocate de la bugetul de s tat pentru investiții, alocare neglijată de vechile guverne de până în 2019.

Marile proiecte de infrastructură, cu puternic impact economic și social, depind de investițiile publice în drumuri, căi ferate, metrou, aeroporturi sau infrastructura de mediu. Iar pentru viitorul apropriat se prognozează demararea unor ample lucrări de infrastructură, unele de importanță strategică, așa cum se preconizează a fi noile proiecte derulate în parteneriat cu SUA, pentru construirea unei autostrăzi și căi ferate care să lege Marea Neagră (Constanța) de Marea Baltică (Gdansk) și pentru construirea reactoarelor 3 și 4 de la Cernavodă.

Investițiile garantează revenirea economiei în 2020 și o creștere economică puternică începând cu 2021. În acest context, în pofida îngrijorărilor legate de Covid-19 și ținând cont și de acordul încheiat cu Consiliul European privind pachetul de redresare economică a României în valoare de 79,9 miliarde de euro – pentru proiecte europene, companiile de construcții rămân optimiste în privința planurilor de investiții, mai ales a celor de investiții străine directe. De aceea, piața vehiculelor comerciale grele din România (GVW > 16 tone), este într-o creștere ușoară, atingându-se acum nivelurile din 2019 și conturându-se pentru viitor o creștere mai accentuată, la fel prezentându-se și piața mașinilor și utilajelor pentru construcții.

În concluzie, România beneficiază de o nouă șansă pentru atragerea investițiilor pentru redresarea economiei, iar această șansă trebuie valorificată acum și trebuie continuată și după alegerile care nu trebuie amânate. Iar pentru aceasta, prin respectarea măsurilor de protecție (purtarea măștii și păstrarea distanței fizice) trebuie să contribuim cu toții la micșorarea numărului de îmbolnăviri cu Covid-19. Viitorul pe care ni-l dorim este la o rotație de roată, dacă abordăm drumul corect!

Cu stimă,
Redactor Șef
Ing. Valeriu BEZDEDEANU

News

Recent Posts:

Primul târg din țară destinat domeniilor schiabile din România a avut loc în acest weekend la Cheile Grădiștei Resort, în județul Brașov. Carpathian Mountain Fair a reunit peste 30 de expozanți din mai multe țări europene precum și reprezentanți ai unor domenii sch...


Citeste mai mult

Cefin Trucks a organizat o nouă ediție a evenimentului Camion Fest, întâlnirea tradițională a tuturor celor interesați de oferte speciale pentru achiziție/trade-in a vehiculelor comerciale rulate; Cefin Trucks anunță dezvoltarea unei noi divizii de camioane Ford Trucks rulate, M...


Citeste mai mult

Anul 2019 apare, privit retrospectiv, de o normalitate ieşită din comun comparativ cu ceea ce a urmat de la începutul lui 2020 încoace. Să comparăm acum 2020 cu 2021, dar să şi raportăm începutul lui 2022 la ultimii 2 ani, pare total nepotrivit şi disproporţionat. În...


Citeste mai mult

Anul 2019 apare, privit retrospectiv, de o normalitate ieşită din comun comparativ cu ceea ce a urmat de la începutul lui 2020 și p ână acum. Să comparăm acum 2020 cu 2021, dar să şi raportăm începutul lui 2022 la ultimii 2 ani, pare total nepotrivit şi disproporţionat. ...


Citeste mai mult