Follow us


Aboneaza-te la newsleter

News

Durează, domnule! Durează!

Durează, domnule! Durează!

Au trecut nouă luni de când conviețuim cu Covid-19. Și încă nu s-a terminat. Cu siguranță că, și după ce o să înceapă distribuirea vaccinului anti-covid o să mai dureze o perioadă de timp. Dar viața merge înainte și, în timp c e întreaga economie a fost pusă la pământ din cauza crizei sanitare, pe șantierele de construcții s-a lucrat fără întrerupere, astfel că, potrivit Institutului de Statistică, în primele 3 trimestre ale acestui an, în România, s-a construit cu circa 20% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut, ponderea fiind mai ridic ată în ceea ce privește lucrările de infrastructură (construcțiile inginerești), urmate apoi de clădirile rezidențiale și apoi cele ne-rezidențiale - unul dintre motive fiind creșterea substanțială a sumelor alocate de la bugetul de s tat pentru investiții, alocare neglijată de vechile guverne de până în 2019.

Marile proiecte de infrastructură, cu puternic impact economic și social, depind de investițiile publice în drumuri, căi ferate, metrou, aeroporturi sau infrastructura de mediu. Iar pentru viitorul apropriat se prognozează demararea unor ample lucrări de infrastructură, unele de importanță strategică, așa cum se preconizează a fi noile proiecte derulate în parteneriat cu SUA, pentru construirea unei autostrăzi și căi ferate care să lege Marea Neagră (Constanța) de Marea Baltică (Gdansk) și pentru construirea reactoarelor 3 și 4 de la Cernavodă.

Investițiile garantează revenirea economiei în 2020 și o creștere economică puternică începând cu 2021. În acest context, în pofida îngrijorărilor legate de Covid-19 și ținând cont și de acordul încheiat cu Consiliul European privind pachetul de redresare economică a României în valoare de 79,9 miliarde de euro – pentru proiecte europene, companiile de construcții rămân optimiste în privința planurilor de investiții, mai ales a celor de investiții străine directe. De aceea, piața vehiculelor comerciale grele din România (GVW > 16 tone), este într-o creștere ușoară, atingându-se acum nivelurile din 2019 și conturându-se pentru viitor o creștere mai accentuată, la fel prezentându-se și piața mașinilor și utilajelor pentru construcții.

În concluzie, România beneficiază de o nouă șansă pentru atragerea investițiilor pentru redresarea economiei, iar această șansă trebuie valorificată acum și trebuie continuată și după alegerile care nu trebuie amânate. Iar pentru aceasta, prin respectarea măsurilor de protecție (purtarea măștii și păstrarea distanței fizice) trebuie să contribuim cu toții la micșorarea numărului de îmbolnăviri cu Covid-19. Viitorul pe care ni-l dorim este la o rotație de roată, dacă abordăm drumul corect!

Cu stimă,
Redactor Șef
Ing. Valeriu BEZDEDEANU

News

Recent Posts:

Ianuarie este pentru noi, c a şi pentru majoritatea dintre voi, luna planurilor pentru un întreg an care se aşterne în faţa noastră. Îmi amintesc de ianuarie 2020, când nu mai ştiam cum să ne împărţim şi ce să facem mai întâi. Calendarul de evenime...


Citeste mai mult

Economia globală va avansa în 2021 cu aproximativ 5%, fiind cea mai rapidă rată de creștere înregistrată în secolul 21, urmând să revină la nivelul dinainte de pandemie până la finalul anului curent sau, cel târziu, până la începutul anului vi...


Citeste mai mult

Incheiem un an complicat. În ianuarie eram la turaţie maximă, cu un white-board plin de evenimente şi planuri. În martie deja abia mai ieşeam din case şi ne uit am cu teamă pe fereastră, să nu care cumva să intre virusul. La început de mai ne-am reîntors cu toţii la...


Citeste mai mult

Continental Anvelope anunță instalarea unui nou echipament pentru tratarea emisiilor din zona de amestec cauciuc a fabricii sale de anvelope din Timișoara.Noul echipament se numește RTO - Regenerative Thermal Oxidation (Oxidare Termică Regenerativă), și distruge compușii organici volati...


Citeste mai mult