Follow us


Aboneaza-te la newsleter

News

Durează, domnule! Durează!

Durează, domnule! Durează!

Au trecut nouă luni de când conviețuim cu Covid-19. Și încă nu s-a terminat. Cu siguranță că, și după ce o să înceapă distribuirea vaccinului anti-covid o să mai dureze o perioadă de timp. Dar viața merge înainte și, în timp c e întreaga economie a fost pusă la pământ din cauza crizei sanitare, pe șantierele de construcții s-a lucrat fără întrerupere, astfel că, potrivit Institutului de Statistică, în primele 3 trimestre ale acestui an, în România, s-a construit cu circa 20% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut, ponderea fiind mai ridic ată în ceea ce privește lucrările de infrastructură (construcțiile inginerești), urmate apoi de clădirile rezidențiale și apoi cele ne-rezidențiale - unul dintre motive fiind creșterea substanțială a sumelor alocate de la bugetul de s tat pentru investiții, alocare neglijată de vechile guverne de până în 2019.

Marile proiecte de infrastructură, cu puternic impact economic și social, depind de investițiile publice în drumuri, căi ferate, metrou, aeroporturi sau infrastructura de mediu. Iar pentru viitorul apropriat se prognozează demararea unor ample lucrări de infrastructură, unele de importanță strategică, așa cum se preconizează a fi noile proiecte derulate în parteneriat cu SUA, pentru construirea unei autostrăzi și căi ferate care să lege Marea Neagră (Constanța) de Marea Baltică (Gdansk) și pentru construirea reactoarelor 3 și 4 de la Cernavodă.

Investițiile garantează revenirea economiei în 2020 și o creștere economică puternică începând cu 2021. În acest context, în pofida îngrijorărilor legate de Covid-19 și ținând cont și de acordul încheiat cu Consiliul European privind pachetul de redresare economică a României în valoare de 79,9 miliarde de euro – pentru proiecte europene, companiile de construcții rămân optimiste în privința planurilor de investiții, mai ales a celor de investiții străine directe. De aceea, piața vehiculelor comerciale grele din România (GVW > 16 tone), este într-o creștere ușoară, atingându-se acum nivelurile din 2019 și conturându-se pentru viitor o creștere mai accentuată, la fel prezentându-se și piața mașinilor și utilajelor pentru construcții.

În concluzie, România beneficiază de o nouă șansă pentru atragerea investițiilor pentru redresarea economiei, iar această șansă trebuie valorificată acum și trebuie continuată și după alegerile care nu trebuie amânate. Iar pentru aceasta, prin respectarea măsurilor de protecție (purtarea măștii și păstrarea distanței fizice) trebuie să contribuim cu toții la micșorarea numărului de îmbolnăviri cu Covid-19. Viitorul pe care ni-l dorim este la o rotație de roată, dacă abordăm drumul corect!

Cu stimă,
Redactor Șef
Ing. Valeriu BEZDEDEANU

News

Recent Posts:

Tehnologie robustă, automatizare și electrificare inteligente, sunt calitățile evidențiate de compania Joseph Vögele AG la produsele prezentate la Bauma 2025: finisorul de asfalt pe roți SUPER 1803-5 X, modelul pe șenile din clasa Mini SUPER 800-5 P și modelul complet electric pe șenil...


Citeste mai mult

Develon a lansat oficial modelul DX25Z-7, un excavator mini dar extrem de capabil, proiectat special pentru spații strâmte și pentru cei care au nevoie de utilaje eficiente, ușor de transportat și simplu de utilizat. Cu aceeași ocazie, compania a prezentat și o versiune îmbunătă...


Citeste mai mult

CASE Construction Equipment a rupt barierele convenționalului la Bauma 2025, transformând târgul într-o vitrină de inovații îndrăznețe. Vedeta standului a fost conceptul de încărcător frontal pe roți și fără cabină, complet controlat de la distanță, ce rec...


Citeste mai mult

RoBuild 2025 a fost cu multă emoţie şi mult stres. Anul 2025 a început complicat. Apoi a venit Bauma. Alegerile prezidenţiale din 18 mai au fost intense şi divizante. Nesiguranţa cotidiană a atins noi cote atât la nivel internaţional, cât şi intern. Când chiar mă g&...


Citeste mai mult