Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Truck Power

FRÂNELE TEXTAR FAC DIFERENŢA ÎN CAMPIONATUL BRITANIC DE CURSE DE CAMIOANE

FRÂNELE TEXTAR FAC DIFERENŢA ÎN CAMPIONATUL BRITANIC DE CURSE DE CAMIOANE


În fiecare an, între 250 000 și 300 000 de spectatori asistă la cele opt evenimente anuale ale Campionatului Britanic de Curse de Camioane, desfășurat pe celebre circuite de curse din Marea Britanie și din Germania, la Nürburgring. Campionatul Britanic de Curse de Camioane oferă un grad ridicat de divertisment, cu un amestec de curse rapide pline de acțiune, demonstrații ale vehiculelor producătorilor de camioane, expoziții și concursuri de camioane, expoziții de produse din industria de transport, spectacole de cascadorie, concerte live, artificii și zone de distracție pentru familii. Startul dinamic și grila de start inversă completă, bazată pe rezultatele cursei precedente, garantează manevre spectaculoase de depășire, sporind adrenalina și lăsând o impresie de durată pentru toți spectatorii!

În Marea Britanie există deja o „cultură” a curselor de camioane, numărul fanilor fiind într-o continuă creștere. Echipe de amatori sau profesioniste, susținute de puternice companii de transport din Marea Britanie și de branduri de renume din lumea auto, participă la curse desfășurate pe circuite celebre din Marea Britanie sau din Europa, cu camioane special preparate, în principal din autotractoare cu șa. Camioanele, cu modificări minime față de cele de serie, participă la curse în cadrul diviziei 2, în timp ce camioanele cu o masă proprie de peste 5 tone, care dezvoltă o putere de peste 1000 CP și au suferit modificări importante la axe, suspensii, echipamente de frânare, participă la curse în cadrul diviziei 1. Una dintre echipele cu renume din cadrul Diviziei 1 a Campionatului Britanic de Curse de Camioane (BTRC) este Newell & Wright Motorsport Truck Racing, situată constant de trei ani în top cinci. Echipa aparține Newell & Wright Group Limited, care are ca activitate principală transportul de containere, pe șosea și cale ferată. Sponsorul principal al echipei este Textar, lider mondial în echipamente de frânare pentru vehicule comerciale.

CUM A ÎNCEPUT TOTUL

În 1974, Frank Newell și Paul Wright au format compania de logistică Newell & Wright Transport, ca o afacere de familie, În acele zile timpurii, aceasta era o companie foarte mică de transport general, care opera din spații închiriate. În următorii ani, compania a crescut substanțial în dimensiune, astfel că astăzi are peste 300 de angajați și o stare financiară excelentă, având o cifră de afaceri anuală de peste 50 de milioane de lire sterline. Newell & Wright Transport investește în mod regulat în flota sa de vehicule, în personal și în companie. Recent au mai adăugat încă 10 autotractoare cu șa MAN TGX 26.470, din noua generație, la flota de peste 120 de vehicule. Așa cum Newell & Wright Transport este o afacere de familie, la fel și echipa de curse Newell & Wright Motorsport Truck Racing este tot o afacere de familie. Pilotul de curse titular este John Newell, care a concurat pentru prima dată în 1997 și a fost campion în cursele Diviziei 2 ale Campionatului Britanic de Curse de Camioane în urmă cu peste 18 ani. Din 2018, Newell & Wright Motorsport Truck Racing s-a întors în BTRC, de astă dată în Divizia 1, cu un uimitor camion de curse MAN, construit de la zero și botezat „Winnie”, după mama fondatorului companiei NWT, Frank Newell. În cursele dedicate testării camionului, în ultimele câteva săptămâni de sezon activ de curse din 2018, echipa a repurtat câteva mari succese, cucerind trofee pentru prima, a doua și a treia poziție. Actualmente, John Newell are la activ 7 ani de competiții, iar numărul sub care evoluează „Winie” pe circuit este 18.

Performanțele meritorii obținute de echipa Newell & Wright Motorsport Truck Racing se datorează nu numai excepționalului motor de 1217 cai putere și șasiului MAN, ce permit atingerea într-un timp foarte scurt a vitezei maxime de 160 km/h, dar și anvelopelor super aderente și, mai ales, unui performant sistem de frânare.
Un rol de seamă îl joacă plăcuțele și discurile ventilate de frânare, livrate de TEXTAR. TEXTAR se ocupă de tot sistemul de frânare al camionului „Winnie” de 5,3 tone. În acest sens John Newell spunea următoarele: „Cu plăcuțele și discurile de frână Textar, putem frâna mai târziu și ne putem opri mai repede decât ceilalți șoferi, ceea ce ne oferă un avantaj competitiv.”

TEXTAR ÎN CURSELE DE CAMIOANE

John Newell a început să folosească plăcuțele de frână și discurile TEXTAR în cursele de camioane încă din 1999 și niciodată nu a trebuit să se uite înapoi în acțiunile roată la roată de pe circuit. Datorită durabilității și caracteristicilor fizico-mecanice, plăcuțele de frână TEXTAR își păstrează performanțele înalte pe parcursul întregului weekend.

De aceea și compania Newell & Wright Transport folosește plăcuțele de frână TEXTAR la camioanele din flota de transport. În 2019, Sue McKay, managerul TMD Friction Marea Britanie, a declarat: „Suntem încântați de rolul pe care Textar l-a jucat în susținerea echipei de curse Newell & Wright Motorsport Truck Racing să-și asigure locul al treilea în campionatul BTRC. Lucrând împreună cu echipa în acest an, am adunat o cantitate vastă de informații și am dovedit performanțele excepționale ale plăcuțelor de frână și discurilor ventilate Textar, într-un mediu atât de solicitant precum cursele de camioane.”

Cu ocazia uneia dintre cursele din acel an, când s-a organizat și o întâlnire a sponsorilor cu fanii echipei, pilotul John Newell a spus: „A fost un extraordinar weekend de curse și a fost grozav să văd atât de mulți oameni venind să sprijine Textar și echipa. Cu cerințe atât de grele de performanță, componentele s-au dovedit robuste și au funcționat eficient în toate condițiile. Am constatat pe parcursul sezonului că plăcuțele și discurile de la Textar se descurcă excelent în timpul curselor, oferind o recuperare termică rapidă, astfel încât plăcuțele să fie gata să frâneze din nou la fel de eficient, la virajul următor.”

Anul trecut John Newell și echipa Newell & Wright Motorsport Truck Racing s-au clasat pe locul cinci, iar anul acesta, după cursa de la Donington, John Newell ocupă poziția a șasea. Textar este cel mai important furnizor de elemente de frânare premium la nivel mondial. În prezent, Textar acoperă în proporție de 100% cererea pentru discuri de frână, plăcuțe de frână și tamburi în segmentul vehiculelor comerciale europene. Mai mult, 70% din vehiculele comerciale lansate vin echipate standard cu sisteme de frânare Textar. Așadar, nu o să vedeți camion, van sau autobuz proaspăt lansat fără elemente de frânare Textar. Pentru a înțelege cât de vastă este gama Textar, dar și pentru a putea comanda plăcuțele, discurile sau tamburii potriviți, a fost inventat Brakebook, o adevărată Biblie unde puteți găsi cote pentru vehicule comerciale din prezent, dar și din trecut.

”Având în vedere că majoritatea echipelor au trebuit să-și schimbe plăcuțele pe parcursul weekendului, trebuie să amintim că plăcuțele de frână de la Textar au fost folosite un weekend întreg. Mai mult, datele colectate de sistemul nostru de telemetrie instalat la bord mi-au furnizat informații din citirile anterioare ale temperaturii plăcuțelor, astfel încât am putut calcula distanțele exacte de frânare necesare pentru cursa următoare. Cu alte cuvinte, plăcuțele de frână de la Textar mi-au indicat când trebuia să frânez pentru a oferi performanțe optime de frânare.” - JOHN NEWELL, PILOT DE CURSE

Truck Power

Recent Posts:

În cadrul expoziției internaționale bienale pentru profesioniștii din transportul rutier și urban, SOLUTRANS 2023, ce se va desfășura în perioada 21 – 25 noiembrie în c omplexului expozițional Eurexpo Lyon, Franța, Goldhofer va fi prezent cu «STEPSTAR», ce...


Citeste mai mult

Anvelopele sunt componente esenţiale ale fiecărui vehicul. Modul în care sunt gestionate are un impact foarte mare pentru afacerea dvs., iar verificarea manuală a anvelopelor este o sarcină care consumă timp. Dar cum obţineţi cea mai bună valoare din investiţia dvs. în anvelope?...


Citeste mai mult

Pentru noul proiect de cale ferată „Tren Maya”, compania de transport greu PESADO a fost însărcinată să transporte o locomotivă electrică cu o greutate de aproximativ 180 t pe o distanță de 2 250 km, de la San Luis Potosi la Valladolid, Yucatan.In Mexic, ori de câte o...


Citeste mai mult

Volvo Trucks a dezvoltat o gamă de camioane electrice de categorie grea dedicate industriei de construcții. Prin utilizarea camioanelor electrice, acum companiile pot să răspundă cererii în creștere pentru vehicule cu niveluri reduse de zgomot și cu emisii zero pe și în jurul ș ...


Citeste mai mult