Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Industry

GOLDHOFER - TRANSPORT ÎN SIGURANȚĂ A PALELOR ROTORULUI EOLIENELOR

GOLDHOFER - TRANSPORT ÎN SIGURANȚĂ A PALELOR ROTORULUI EOLIENELOR

Numărul de ferme eoliene pentru producerea de energie electrică a crescut constant în întreaga lume de la an la an. Doar într-o singură perioadă, între 2011 È™i 2016, puterea instalată a energiei eoliene la nivel mondial s-a dublat, ajungând la 500 GW. Pentru a accede la amplasamentele unde sunt instalate aceste turbine eoliene, din ce în ce mai puternice, este adesea necesar să se circule pe drumuri înguste, cu viraje în scurt È™i prin păduri, sau să se străbată zone rurale sau mici orășele, cu clădiri cu până la trei etaje.  Pentru aceste situaÈ›ii Goldhofer a dezvoltat module speciale de transport a palelor turbinelor eoliene.

O combinaÈ›ie de module pentru transportul sarcinilor grele È™i, mai ales, lungi (peste 60 m), echipate cu axe pendulare direcÈ›ionale È™i tractate de un autotractor sau autopropulsate, formează sistemele speciale de transport a palelor rotorului eolienelor din seria FTV, de la Goldhofer. Deosebit de maniabile È™i flexibile, modelele FTV 300, FTV 500 È™i, în curând, FTV 550 îÈ™i arată avantajele de neegalat pe porÈ›iunile înguste ale traseelor spre fermele eoliene, acolo unde soluÈ›iile de transport clasic îÈ™i ating limitele. Având posibilitatea orientării pe verticală È™i îndreptării palei până la un unghi de 60o, rotirii palei în jurul axei longitudinale proprii È™i, opÈ›ional la FTV 300, rotirii dispozitivului de fixare a palei în plan orizontal, aceste sisteme speciale de transport traversează fără probleme pasajele dificile ale drumului, pentru ca palele rotorului să ajungă de o manieră sigură È™i eficace la locul de destinaÈ›ie, fără un impact negativ asupra mediului, clădirilor sau infrastructurii. Răspunzând evoluÈ›iei continue a turbinelor eoliene, Goldhofer a dezvoltat sistemele sale de transport capabile să transporte palele rotorului eolienelor de orice dimensiune, chiar È™i a celor mai mari, trecând de la FTV 300, la FTV 500, care È™i-a dovedit deja de peste 100 de ori până acum eficienÈ›a transportului de pale de ultimă generaÈ›ie È™i până la noul FTV 550, de capacitate mai mare.

Pentru compensarea greutății palelor de diferite dimensiuni se pot adăuga greutăți de lestare, pe un batiu suplimentar, asigurându-se astfel o stabilitate superioară a ansamblului. Dispozitivul pentru fixarea palei, la FTV 500 este fixat în continuarea È™asiului modular È™i nu deasupra acestuia, ca la FTV 300, această contribuind eficient la coborârea centrului de greutate a modulului încărcat. Adaptoarele interschimbabile pentru fixarea palelor rotorului eolienei sunt pentru diametre de la 2.100 mm până la 2.800 mm la FTV 300, respectiv până la 3.400 mm la FTV 500. Modulele autopropulsate se pot conduce de la un un post de comandă sau de lângă modul, prin intermediul unei telecomenzi. Ca un răspuns fiabil la cerinÈ›ele logistice în creÈ™tere din industria energiei eoliene, Golhofer a introdus pe piață o altă soluÈ›ie revoluÈ›ionară de transport a palelor turbinei eoliene, pe trasee nu foarte dificile. Este vorba de o semiremorcă telescopică pe care se transportă pala rotorului, fixată la capătul dinspre autotractor într-un dispozitiv oscilant, ce permite o miÈ™care pe verticală, iar la celălalt capăt într-un dispozitiv de ridicare de tip foarfece, denumit «BLADEX».

Pe parcursul transportului palei, la efectuarea virajelor, obstacole precum copacii de pe marginea drumului nu vor fi afectaÈ›i de partea din pală rămasă în consolă deoarece vârful lamei poate fi ridicat suficient de mult pentru a trece de coroana arborilor. Totodată, în anumite situaÈ›ii, în spaÈ›ii limitate, de exemplu înainte de a intra într-un sens giratoriu, o dată cu activarea sistemului «BLADEX», lungimea ansamblului de vehicule poate redusă la o lungime care să permită abordarea virajului. Transportul palei devine mai eficient, atât din punct de vedere al timpului cât È™i al costurilor.

Industry

Recent Posts:

Conceput în secolul 17 È™i cu o istorie de peste 400 de ani, Sumitomo a dezvoltat mai multe sub-companii de succes, printre care È™i Sumitomo Heavy Industries.ÎnfiinÈ›ată în anul 1888 cu scopul confecÈ›ionării È™i reparării utilajelor, Sumitomo Heavy Industries s-a dezvoltat mai...


Citeste mai mult

Volvo Construction Equipment este lider în domeniul sustenabilității È™i economiei circulare în industria utilajelor pentru construcÈ›ii, remarcându-se printre ceilalÈ›i producători de utilaje prin focusul pe inovaÈ›ie. Despre tendinÈ›ele generale de digitalizare È™i electrifica...


Citeste mai mult

Cu peste 4 ani de experiență ca producător în industria auto românească, ATP Trucks redefineÈ™te azi mobilitatea printr-o gamă diversificată de produse.Camionul Truston Echipat în variante de basculantă È™i betonieră, Truston 8x4 cu 430 CP impresionează pe piaÈ›a rom&acir...


Citeste mai mult

Anul 2023 a fost unul plin de provocări È™i realizări pentru echipa AIC TRUCKS importator exclusiv al brandului Ford Trucks în România. Ford Trucks s-a menÈ›inut în topul alegerilor clienÈ›ilor, în România, atât pe segmentul de vehicule specializate, cât È...


Citeste mai mult