Industrial Access a creat È™i inovat într-o lume mereu dinamică È™i, ajutată de cerinÈ›ele din piață, a reuÈ™it să dezvolte cea mai modernă platformă digitală din industria închirierii, pentru care a primit cu mândrie titlul de "Cea mai bună companie de închiriere a anului - Amsterdam 2011" din partea ERA – European Rental Association, respectiv "Cea mai bună companie de închiriere a anului - 2013" din partea IPAF - International Powered Access Federation. Aceste asociaÈ›ii sunt cele mai cunoscute autorități din domeniu la nivel european È™i internaÈ›ional.
Începând cu anul 2005, atât clienÈ›ii B2B È™i B2C din România, Europa cât È™i cei la nivel global, din Caucaz până în Africa sau America de Nord, au ales ca prima opÈ›iune soluÈ›iile oferite de Industrial Access SA. În 2016, odată cu vânzarea integrală a acÈ›iunilor către un nou proprietar, compania a adoptat o imagine îmbunătățită, aliniată grupului la acel moment. Astfel, începând cu anul 2020, ca parte a diviziei internaÈ›ionale de închiriere cu acelaÈ™i nume, cu sediul în Luxemburg, a ales schimbarea numelui companiei din Industrial Access SA în mateco SRL (România).Sub noua imagine, compania continuă să ofere cea mai completă, sigură È™i confortabilă experiență pe care un client o poate primi de la furnizorul său de încredere, bazată pe valori consacrate: Integritate, Angajament total, Suport È™i Adaptabilitate la condiÈ›iile de piață în continuă schimbare. Echipa care a pus în practică această viziune È™i setul de valori fundamentale care au ghidat-o a rămas neschimbată, dar a ales să se reinventeze permanent, acÈ›ionând ca pionieri într-un mediu cu vizibilitate scăzută, adesea ambiguu È™i foarte complex, volatil È™i greu de influenÈ›at de factori din această parte a lumii.
Industrial Access, sub noul brand, reprezintă punctul de referință al călătoriei clienÈ›ilor, în care aceÈ™tia din urmă pot găsi sprijin permanent, la cel mai înalt nivel de calitate, profesionalism È™i consecvență pe piață.
AÈ™a cum a făcut încă de la primii paÈ™i, compania continuă să creeze un viitor comun folosind valori imuabile, într-un mediu global tot mai solicitant È™i în continuă schimbare. Calitățile umane capabile să reziste testului timpului, cum ar fi adevărul È™i empatia, stau la baza întregii activități, dincolo de oportunitățile zilnice È™i fără o legătură vizibilă cu obiectivele de afaceri ale companiei. Obiectivul mateco pe termen lung este să construiască un ecosistem stabil în care, alături de parteneri săi, să se poată bucura de succesul comun.
Cu ocazia tranziÈ›iei de la Industrial Access la mateco, am stat de vorbă în luna iulie cu Ștefan PONEA, CEO & Founder Industrial Access È™i, mai nou, Country Manager mateco SRL România, Bulgaria, Moldova.MaÈ™ini&Utilaje: Cum aÈ›i trecut prin perioada de lockdown, cum aÈ›i simÈ›it piaÈ›a în perioada martie- aprilie, comparativ cu perioada de vară 2020? Cum vedeÈ›i viitorul?
Ștefan Ponea, mateco: mateco se află acum la aproximativ 40% activitate comparativ cu anul trecut în aceeaÈ™i perioadă (aprilie MTD). Din fericire, putem sta liniÈ™tiÈ›i încă 6 luni – 1 an de acum înainte deoarece nu avem presiune financiară, iar investiÈ›iile făcute de noi au fost foarte limitate din punct de vedere al riscului. Scăderea cea mai mare pe care am înregistrat-o a fost în aprilie 2020, însă acum ne revenim. Din păcate, toate domeniile în care lucrăm noi sunt afectate, doar câteva domenii au rămas mai puÈ›in afectate. Evenimente sau lucrări specifice, repetate în fiecare an, au dispărut pur ÅŸi simplu din portofoliu: tot ce este legat de industria media, HORECA, retail sau orice alt domeniu afectat de restricÅ£iile din perioada de urgenţă au fost oprite integral, multe dintre ele pierzând definitiv orice ÅŸansă de a fi reluate după relaxarea măsurilor specifice. PiaÅ£a se va schimba dramatic, iar cine nu o să fie digitalizat 100% nu are ÅŸanse de supravieÅ£uire în viitor. Din fericire, noi am investit ÅŸi am dezvoltat zona de digitalizare de mai bine de 15 ani, cu mult înaintea altora ÅŸi îi acordăm o atenÅ£ie deosebită în continuare, orientându-ne către noi tehnologii (AR, RPA, AI, mentenanţă dinamică predictivă etc.). Consider că digitalizarea va fi vitală pentru a supravieÅ£ui, cât ÅŸi pentru dezvoltarea viitoare a oricărei companii, iar în industria închirierilor de utilaje, lipsa digitalizării va transforma viaÅ£a oricărui jucător într-un chin, atât pentru furnizori, cât ÅŸi pentru clienÅ£ii acestora.
În ceea ce priveÅŸte criza generată de pandemie, estimările noastre cuprind o dublă scădere, în formă de U U.În scenariul în care nu va veni valul doi efectiv al Covid-19, estimăm o scădere economică în jurul perioadei de P aÅŸte 2021, generată de cele ce se întâmplă acum în piaţă. Estimăm că viteza de revenire după primul val va fi semnificativ mai mare decât viteza de revenire din a doua scădere. Următoarea revenire, după al doilea val, se va face mai lent ÅŸi gradual comparativ cu cea de anul acesta. O revenire la cifrele de afaceri de dinainte de pandemie estimăm că se va face în 2022/2023.
MaÅŸini&Utilaje: Cum vedeÅ£i importanÅ£a digitalizării proceselor în tot ceea ce înseamnă funcÅ£ionarea unei companii, mai ales în domeniul închirierii utilajelor?
Ștefan Ponea, mateco: Digitalizarea este un subiect foarte complex ÅŸi amplu. Estimăm o modificare a comportamentului clientului, a cererii ÅŸi ofertei, cât ÅŸi a dinamicii pieÅ£ei în general. De exemplu, modalitatea de a face training. Noi am mutat toate training-urile în mediu virtual, întreaga pregătire pentru operatori. Consider pregătirea operatorului ca fiind esenÅ£ială în toată economia întregului proces de închiriere. Sunt unii clienÅ£i care lucrează cu operatori neinstruiÅ£i ÅŸi au erori tot timpul, iar sistemul generează sesizări automat. Vedem exact care operator nu ÅŸtie să lucreze cu maÅŸina ÅŸi le spunem din timp să îÅŸi trimită omul la training. Există training-uri online ÅŸi training-uri cu realitate virtuală. Sistemul de training îÅ£i face ÅŸi evaluarea ÅŸi raportul ÅŸi evoluÅ£ia. De exemplu, un operator a pornit trainingul de la nota 4, iar după 2 ore de training a ajuns la nota 7 (din 10). Consider că, dacă piaţă nu va face această miÅŸcare forÅ£ată acum către digitalizare, nu va reuÅŸi să îÅŸi păstreze nivelul de competitivitate ÅŸi pe termen lung se va pierde enorm. Acum lucrurile au devenit mult mai clare în ceea ce priveÅŸte necesitatea vitală a digitalizării proceselor.
Digitalizarea este o prioritate absolută. În egală măsură, rezistenÅ£a la schimbare este cel mai întâlnit factor care contribuie la productivitatea (extrem) de scăzută în cele mai multe cazuri.
Simpla lipsă a măsurării productivităţii comparativ cu ecosistemele în care măsurarea are loc continuu (aÅŸa cum este cazul MySmartRent – platforma de rent a mateco), arată cât de gravă este situaÅ£ia în realitatea din teren. Un alt exemplu de digitalizare la noi sunt reparaÅ£iile, care acum sunt văzute de sistem înainte să se strice utilajul.
În momentul de faţă încercăm să forţăm digitalizarea până la a prelua codurile direct pe smartphone-ul tehnicianului ÅŸi din codurile asociate cu avariile care apar să generăm avertismente către clienÅ£i sau către dispecer înainte să plece la intervenÅ£ie, sau către client înainte să apară efectiv defecÅ£iunea sau simptomele sesizate de acesta. A preveni este mai uÅŸor decât a repara, aici am ajuns în acest moment. Ca ÅŸi tendinţă, munca o să înceapă să fie din ce în ce mai robotizată. Pentru munca în ÅŸantier, deja există roboÅ£i automatizaÅ£i, de cărat pe ÅŸantier, care costă a treia parte dintr-un stivuitor. Acesta nu are nevoie de ÅŸofer, Å£ine locul a 6 cărăuÅŸi, nu minte, nu fură, nu are nevoie de concediu ÅŸi este mereu disponibil. În orice caz, până la acest nivel de automatizare, factorul uman este ÅŸi va fi încă important.MaÈ™ini&Utilaje: mateco are în plan construcÅ£ia un sediu nou. Când estimaÅ£i finalizarea acestuia, mai ales Å£inând cont de condiÅ£iile speciale datorate pandemiei? Cum va fi noul spaÅ£iu de lucru mateco?
Ștefan Ponea, mateco: După ce finalizăm procedura de obÅ£inere a autorizaÅ£iei de construcÅ£ie, estimăm finalizarea spre final de vară viitoare - început de toamnă 2021. Va fi o clădire smart, green, în a cărei funcÅ£ionare vom folosi energie verde, atât cât permit cele mai noi tehnologii disponibile. Pot menÅ£iona, de exemplu, iluminarea în hală, care va folosi o tehnologie cu tubulatură cu prizme optice, care aduc lumina de afară în interior, parcări verzi, vom mai avea o terasă acoperită tot cu panouri, cu o suprafaţă de aproape 1000 mp. Birourile vor fi mobile, în sensul că poÅ£i să lucrezi în orice birou, nu o să mai fie fiecare cu biroul propriu. Doar departamentul de facturare va fi fix. Încercăm să facem clădirea cât mai eco-friendly, cât mai automatizată. Un alt exemplu poate fi legat de centrala BMS, pe care o concepem noi, nu va fi cumpărată de la un furnizor anume. Centralele BMS smart sunt extrem de scumpe, cel puÅ£in în România ÅŸi puÅ£ini sunt capabili să le programeze corect. De la elemente simple, ca cele de genul “blochează liftul, deschide uÅŸile în caz de incendiu”, până la elemente de climatizare, senzori, senzori de calitatea aerului în fiecare birou, totul va fi progamat ÅŸi reglat conform parametrilor de eficienţă planificaÅ£i. Vom avea camere video pentru acces, accesul în parcare nu va fi cu portar, va exista pază, însă nu portar. Clădirea va fi dotată cu două bucătării, una pentru zona de service, alta pentru cea de office, acestea fiind ÅŸi ele concepute pe sisteme “smart connected kitchen”.MaÈ™ini&Utilaje: Toate soluÅ£iile alese pentru noul sediu vin ÅŸi din experienÅ£a companiei mamă sau ÅŸi din experienţă proprie?
Ștefan Ponea, mateco: ExperienÅ£a companiei mamă s-a manifestat într-adevăr, prin anumite cerinÅ£e, însă profilul de activitate e similar, aÅŸadar nu s-a încercat a se impune ceva anume. Ce am preluat de la ei, de exemplu, sunt căile de acces în clădire. La ei sunt folosite niÅŸte yale care nu sunt legate la o centrală, sunt programabile, cu baterii, iar costurile scad în acest mod, semnificativ. Noi vom integra acest concept peste tot. Nivelul de execuÅ£ie va trebui să fie impecabil, deoarece avem utilaje cu o greutate considerabilă care vor trece pe pardoseală.
MaÈ™ini&Utilaje: AÅ£i schimbat ceva în planul construcÅ£iei Å£inând cont de factorii noi creaÅ£i de pandemie?
Ștefan Ponea, mateco: Nu, chiar ÅŸi cu firma mamă am avut discuÅ£ii că am făcut spaÅ£ii foarte aerisite. Am alocat pentru 4 oameni circa 36 mp, care este cu mult peste necesarul respectării distanţării sociale impuse în pandemie la interior. Altfel, deja clădirea însumează un cumul de factori ÅŸi parametri care sunt peste nivelul impus de reglementările în vigoare, care Å£in de ergonomie, spaÅ£iu, eficienţă, eco-friendly, green, pentru a avea un mediu atractiv, plăcut ÅŸi confortabil pentru membrii echipei noastre ÅŸi pentru partenerii noÅŸtri.
Despre ce înseamnă să faci parte din echipa mateco
Testimoniale
Sunt angajat în această companie din anul 2005. A fost primul meu loc de muncă după ce am terminat facultatea. Aici am avut posibilitatea să pun în practică toate cunoÅŸtinÅ£ele teoretice acumulate pe parcursul anilor de studii. Dacă te atrag provocările ÅŸi îÅ£i doreÅŸti să lucrezi într-o organizaÅ£ie cu sisteme de lucru moderne, care te încurajează să te dezvolÅ£i personal ÅŸi profesional, mateco este locul unde îÅ£i poÅ£i construi o carieră în domeniul vânzărilor sau reparaÅ£iilor de utilaje. (F. N.)
Lucrez în această companie de aproximativ 6 ani ÅŸi pot spune că am acumulat un bagaj de cunoÅŸtinÅ£e cu care mă mândresc ÅŸi care mă ajută să-mi îndeplinesc activitatea de zi cu zi, la cel mai înalt nivel. Mediul este antrenant, programul este unul dinamic, birou, vizite în site, vizite la office, practic am învăţat să mă autoconduc, respectând procedura companiei ÅŸi urmărind Å£elul propus. Mă simt norocos că lucrez în această companie care are planuri de viitor realiste ÅŸi implementează tehnologii noi. (A. B.)
M-am angajat în acesta companie la scurt timp după finalizarea studiilor. Am apreciat ÅŸi apreciez în continuare deschiderea companiei pentru a învesti timp ÅŸi resurse financiare importante în oameni tineri, dispuÅŸi să înveÅ£e. Mă bucur să lucrez într-un mediu dinamic, cu oameni tineri, entuziasmaÅ£i ÅŸi motiv aÅ£i să-ÅŸi depăşească limitele în fiecare zi. Când iubeÅŸti ceea ce faci, nu simÅ£i că munceÅŸti iar rezultatele nu pot fi decât pozitive în domeniul nostru de activitate. (A. B.)
Lucrez în această companie de peste 10 ani ÅŸi pot spune că, dacă aÅŸ lua-o de la capăt tot mateco aÅŸ alege. Orice loc de muncă tinde să devină monoton după o anumită perioadă, însă nu este cazul aici. mateco este o companie excelentă în care să te dezvolÅ£i, este o companie căreia îi pasă de oameni ÅŸi investeÅŸte în oameni. Sunt înconjurat de oameni puternici, orientaÅ£i spre succes, cărora le pasă cu adevărat de cei cu care lucrează ÅŸi de comunitatea în care trăiesc. Recomand mateco tuturor celor cărora le pasă de viitor ÅŸi care doresc să îÅŸi depăşească limitele, la orice nivel. (A. P.)
Anul acesta am împlinit 6 ani de c ând m-am alăturat echipei mateco, având postul de Inginer Devize. După multe interviuri neconcretizate, a apărut ÅŸansa de la mateco. Această firmă mi-a demonstrat seriozitate încă de la început, atunci când mi-a prezentat oferta de angajare, am primit ÅŸansa de a face ceea ce îmi place încă de la finalizarea facultăţii. Îmi place faptul că în fiecare zi învăţ lucruri noi, care îmi sunt benefice în carieră. Alături de colegii mei m-am dezvoltat pe plan profesional, ei m-au ajutat să acumulez toată experienÅ£a pe care o am în prezent. (S. P.)
Sunt angajat în această companie de 6 ani, iar toată această perioadă a fost pentru mine una foarte dinamică. De-a lungul acestor ani am învăţat multe lucruri noi È™i am făcut multe schimbări la modul meu de gândire. Am învăţat din greÈ™eli È™i am apreciat că cei din management (È™i nu numai) m-au ajutat tot timpul atunci când am greÈ™it È™i când am avut nevoie. Apreciez că sunt înconjurat de o echipă profesionistă gata să mă ajute când este cazul. Mă bucur că se investeÈ™te foarte multîn resursă uman prin training-uri, workshop-uri, teambuilding-uri etc. De asemenea sunt fericit să fac parte dintr-o compania care investeÈ™te foarte mult în tehnologie. (A.T.)
Îmi place că totul se întâmplă în timp real, de la interacÅ£iunea cu clientul până la livr area echipamentului în site totul este acum, în prezent. Nu simÅ£i când trece o zi de muncă, eÈ™ti conectat 100% la fluxul de informaÅ£ii din infrastructura mateco. În plus t otul este în pas cu cele mai noi tendinÅ£e în materie de IT&C, mobile apps & remote diagnose. Fiecare departament îÈ™i dă tot interesul ca problema clientului să fie rezolvată cât mai bine, fie că este vorba de un contract, de o sesizare sau livrare. Este o companie stabilă, cu rădăcini bine ancorate în trecut, în care poÅ£i să îÅ£i planifici un viitor. (A.I.)
Follow us
Aboneaza-te la newsleter
Industry
INDUSTRIAL ACCESS devine mateco

Recent Posts:
Cea de-a 10-a ediÈ›ie a evenimentului ROBUILD a fost martorul unei participări de excepÈ›ie din partea Wirtgen România, unul dintre liderii industriei echipamentelor pentru construcÈ›ii. În cadrul acestui eveniment prestigios, dedicat atât mediului academic, cât È™i profesio...
Citeste mai mult
La început de an 2025 mateco România, lider pe piaÈ›a închirierii de echipamente pentru construcÈ›ii, plănuieÈ™te să îÈ™i extindă echipa cu până la 9% în 2025 È™i să investească în instrumente digitale pentru a creÈ™te eficienÈ›a È™i a susÈ›ine dezvolt...
Citeste mai mult
Specializată în proiectarea, dezvoltarea È™i producÈ›ia de macarale dedicate, HIAROM Invest a realizat un nou utilaj cu graifer după specificaÈ›iile clientului. Noua macara HIAROM HCP-12/64 se adaugă unei game de macarale portuare „custom made” care include HCS 690, HCS 640 È™i ...
Citeste mai mult
În toamna acestui an compania Chrono Flex a inaugurat oficial noul său sediu în România, marcând un moment important în extinderea sa pe piaÈ›a est-europeană. Chrono Flex, recunoscută la nivel internaÈ›ional pentru soluÈ›iile sale inovatoare în domeniul reparaÈ...
Citeste mai mult