De aproape doi ani, compania de transport frigorific STI Germania utilizează o semiremorcă frigorifică smart, complet electrică, de la Schmitz Cargobull. Aceasta le permite să economisească până la cinci procente de combustibil și să își amelioreze amprenta de carbon.
Când atractiva semiremorcă frigorifică STI pornește din Rheinberg, de lângă Duisburg, spre Bingen, doar cei care au cunoștințele necesare îi recunosc potențialul special. Nu este vorba de o semiremorcă frigorifică standard tractată de un autotractor cu șa. Firma Schmitz Cargobull a echipat o semiremorcă pentru compania de transport STI Germania cu echipament de refrigerare acționat electric, axă cu generator electric și baterie de stocare. În acest mod, aceasta a fost transformată într-o semiremorcă frigorifică 100% electrică. Timp de mai multe luni, aceasta a făcut naveta pe un traseu de 250 km între două depozite frigorifice, livrând alimente proaspete, refrigerate și congelate, la diferite temperaturi, fără a consuma o picătură de motorină. Acest lucru explică de ce acestei semiremorci i se acordă intrarea liberă în zonele cu emisii zero. Totodată, aceasta funcționează mereu într-un mod silențios.
„Am fost convinși de avantajele acestui concept de remorcă. Viitorul este unul electric. Am vrut să scoatem pe șosea prototipul prezentat la IAA 2018 împreună cu Schmitz Cargobull și să îl pregătim pentru producția de serie”, a declarat Dražan Malesevic, directorul general al STI Deutschland GmbH din Duisburg. Compania sa este o filială a STI Freight Management GmbH și organizează în principal transporturi cu temperatură controlată la nivel internațional. STI nu dispune de un parc auto propriu de vehicule, dar colaborează îndeaproape cu subcontractori certificați în domeniul transporturilor. Din cauza cerințelor de calitate crescute din industrie, remorcile de la STI Germania au devenit mai solicitate în ultimii ani și sunt închiriate direct sau sunt subînchiriate transportatorilor. În acest fel, STI se asigură că pentru activitatea sa sunt folosite numai semiremorci frigorifice moderne, cu evaporatoare duble, cu încărcare pe două punți, trei zone de temperatură, cu sistem de blocare a ușilor, cu geolocalizare și conexiune telematică, ceea ce reduce la minimum riscul de defecțiuni.
„În prezent, trimitem 200 de caroserii frigorifice proprii partenerilor noștri, dintre care aproape jumătate poartă elefantul albastru. Suntem extrem de mulțumiți de produsele de la Schmitz Cargobull și am reușit deja să ne îmbunătățim propriile standarde de calitate, care au fost ulterior adoptate în producția de serie la fabrica din Vreden”, relata Malesevic cu mândrie. La vremea respectivă, STI Germania a fost una dintre primele companii care a cumpărat unitatea de refrigerare S.CU dezvoltată de Schmitz Cargobull și a contribuit la succesul acesteia.
În 2023, vor fi achiziționate alte 30 de semiremorci frigorifice, dotate cu unitatea de refrigerare S.CU și cu sistemul telematic TrailerConnect al producătorului, care vor include probabil câteva semiremorci frigorifice complet electrice.
„Semiremorca cu propulsie electrică și-a dovedit utilitatea. Ne permite să economisim gaze cu efect de seră”, a afirmat Malesevic, șeful STI. Problema sustenabilității este una dintre prioritățile sale de top. Strategia sa de sustenabilitate pentru reducerea emisiilor de CO2 se bazează pe cei trei piloni «Evită, Reduce, Compensează». Pentru punerea în aplicare a strategiei, directorul de 49 de ani caută sprijin din partea industriei vehiculelor comerciale. „Trebuie să lucrăm mai îndeaproape cu producătorii de vehicule și să le oferim experiență practică.
Numai în acest fel se pot face produse mai bune, mai sustenabile și pregătite pentru producția de serie”, adaugă el. Absolventul în administrarea afacerilor era conștient de riscuri atunci când a acceptat să folosească caroseria frigorifică complet electrică în stadiul de prototip. Pe de altă parte, el a dorit să furnizeze producătorului de remorci datele necesare pentru a îmbunătăți standardele sistemului de refrigerare electrică și, de asemenea, să experimenteze el însuși cât de practice sunt astăzi astfel de semiremorci electrice. Cel puțin nu există nicio pierdere în ceea ce privește sarcina utilă. Pierderea de sarcină utilă datorată tehnologiei electronice complexe este minoră, fiind mai mică de 100 kg, și are puține consecințe.
Echipat cu o unitate de răcire electrică S.CUe, cu sistem electronic de putere integrată, o axă de remorcă Schmitz Cargobull electrificată pe post de generator de alimentare cu energie electrică și o baterie de stocare, S.KOe COOL SMART a funcționat zilnic între două depozite frigorifice în trafic hub-to-hub din august 2021 și a parcurs până acum aproximativ 150 000 km fără defecțiuni semnificative. Unitatea de refrigerare permite răcirea sau încălzirea fără emisii a sarcinii și are o putere medie necesară de 7,5 kW. În timpul mersului, ea este alimentată de bateria de înaltă tensiune. Cu o capacitate de aproximativ 32 kWh, acesta oferă o durată maximă de funcționare de 4,5 ore pentru aparatul de răcire. Bateria litiufosfat de fier-fosfat este reîncărcată în timpul deplasării, de la o viteză de 60 km/h, de o axă echipată cu un generator cu o putere de 22 kW și prin recuperare energiei în timpul frânării. În plus, unitatea de răcire poate fi conectată la rețeaua de alimentare și poate fi operată prin intermediul unei prize CEE în timpul perioadelor de staționare la încărcare și descărcare.
Acest lucru reîncarcă simultan bateria de stocare. Sistemul telematic Schmitz Cargobull TrailerConnect este integrat standard în vehicul și transmite către portalul telematic starea de încărcare a bateriei, autonomia rămasă și timpul de încărcare necesar.
După aproape doi ani de funcționare, rezultatele sunt impresionante: economiile de motorină pentru funcționarea continuă a instalației de refrigerare de pe remorcă se ridică la peste 2,5 litri, în funcție de anotimp și de temperatura exterioară. În schimb, întreaga semiremorcă frigorifică consumă doar cu aproximativ 0,5 până la 1,0 litru mai mult de motorină la 100 km din cauza axei generatorului electric - în funcție de regimul de temperatură al transportului, în stare proaspătă sau cu temperaturi multiple.
Rezultatul final pentru STI este o economie netă de cel puțin 1,5 litri de motorină pe oră, ceea ce în final produce economii pentru întregul tren rutier, de aproape cinci procente și îmbunătățește amprenta de CO2 în aceeași măsură. Totuși, acest lucru nu ia în considerare costurile de energie electrică pentru reîncărcarea prin cablu a bateriei.
„Remorca electrică poate fi utilizată în mod optim în traficul de la un hub la altul. Schmitz Cargobull a rezolvat rapid unele provocări legate de afișarea stării de încărcare a bateriei și a excelat cu timpi de răspuns rapizi”, spune Malesevic. Șoferii sunt, de asemenea, mulțumiți. Nu mai există zgomotul produs de o unitate de refrigerare alimentată cu motorină, iar furtul de motorină este de domeniul trecutului. STI este unul dintre primii care a adoptat tehnologia în transportul internațional pe distanțe lungi. Există încă o lipsă de infrastructură de încărcare pe șosea și în depozitele de transport. În plus, o capacitate a bateriei care să asigure 15 ore de răcire autosuficientă în regim de așteptare ar ajuta și mai mult STI.
Schmitz Cargobull continuă să perfecționeze dezvoltarea electrificării, iar tehnicienii săi au făcut deja o actualizare de software pentru electronica de putere a modelului de serie, care va fi pe piață în vară. Acest lucru ar trebui să sporească și mai mult fiabilitatea și economiile de motorină. O funcționare mai lungă în regim de așteptare ar fi po sibilă doar cu baterii mai mari și mai gr ele, ceea ce ar limita drastic sarcina utilă. Problema ar putea fi rezolvată prin intermediul unor tractoare cu propulsie electrică, dacă bateriile acestora ar alimenta, de asemenea, unitățile de răcire electrice de pe remorcă. Această dezvoltare este în curs de implementare. STI intenționează să facă un pas în această direcție în cursul acestui an prin achiziționarea a 10 camioane cu pile de combustie, cu ajutorul unor subvenții.
Cu semiremorci electrice de la Schmitz Cargobull, acestea vor fi utilizate în transportul pe distanțe lungi, dincolo de traficul de navetă, și nu numai că vor economisi motorină, ci vor reduce și emisiile de CO2 la scară mai mare. Dacă totul decurge conform planului, Dražan Malesevic își propune ca până în 2028 să își convertească întreaga flotă la semiremorci electrificate de la Schmitz Cargobull.
Follow us
Aboneaza-te la newsleter
Truck Power
O semiremorcă frigorifică smart devine 100% electrică
Recent Posts:
În perioada 17 septembrie 2024 – 22 septembrie 2024, la IAA Transportation 2024, Schmitz Cargobull, sub tema „Livrând Performanță”, și-a prezentat cele mai recente produse pe care clienții le pot utiliza pentru a îmbunătății performanța flotei lor și pent...
Citeste mai mult
Prometeon Tyre Group - companie lider în dezvoltarea, producția și comercializarea de anvelope pentru sectoarele comerciale la IAA Transportation 2024, târgul internațional pentru sectorul logistic, al vehiculelor comerciale și al transporturilor care a avut loc la Hanovra, Germania,...
Citeste mai mult
Goodyear anunță lansarea celei mai recente linii de anvelope premium pentru camioane, EQMAX și EQMAX ULTRA. Proiectate pentru a răspunde cerințelor în schimbare ale industriei transporturilor, aceste anvelope pun accentul pe utilizarea materialelor sustenabile, eficiența consumului de co...
Citeste mai mult
Buckingham Heavy Transport, o companie din SUA specializată în transportul de marfă agabaritică și de mare tonaj, a reușit recent să finalizeze trei proiecte dificile de transport folosind soluțiile tehnice Goldhofer AG pentru transporturi rutiere grele. Vehiculele utilizate au inclus t...
Citeste mai mult