Preformanță, scris negru pe gri……pentru că asfaltul este, desigur, gri. Etapa de campionat mondial World Superbike de la Imola s-a încheiat cu un succes determinant pentru riderii de la Pata Yamaha Prometeon WorldSBK.
Pometeon, sponsor al etapei de la Imola și al echipei Pata Yamaha WorldSBK a cules cu acest prilej, cum s-ar spune, roadele de imagine ale unei implicări profunde. După cum ne-a declarat Karolina Kobus (Trade Marketing Manager East Europe): „Ne simțim foarte legați de campionatul Super Bike deși producția noastră nu se suprapune cu motocicletele sau motorsportul – fiind vorba despre anvelope de mari dimensiuni – pentru vedem în campionatul Superbike o reprezentare a spiritului dinamic care se regăsește și în activitatea noastră. Privești circuitul în ziua cursei și simți cum acolo apare o combinație perfect dozată de pasiune și eficiență în care tehnologia avansată joacă un rol cheie.
Vorbim despre performanțe de top care se pot obține numai prin sincronizarea perfectă a sute de factori care nu pot fi ignorați. Altfel, reușita dispare din discuție. Totul trebuie să funcționeze bine și aceasta e orientarea esențială cu care noi ne identificăm.
Suntem o companie relativ mică, avem doar 8000 de angajați în întreaga lume, ceea ce facem implică pasiune pentru a desfășura activitatea la un nivel competitiv. Știm că, pentru a supraviețui și a o face fără a pierde din vedere statutul premium, trebuie să recurgem la cele mai avansate tehnologii din domeniu. Ceea ce nu asigură viabilitatea activității – motiv pentru care, chiar de la primul nostru pas, am investit în tehnologii de vârf proprii. Astăzi avem trei centre R&D, care ne susțin dezvoltarea în prespectivă. Acestea fiind spuse, prezența noastră ca furnizor de reclamă în cadrul campionatului Super Bike capătă sens. Mai întâi, lumea trebuie să afle pe această cale că existăm. Apoi, să înțeleagă că, la Prometeon, lucrăm cu pasiune pentru performanță la modul în care acestea sunt reflectate de campionatul Superbike. Mă refer la tot ceea ce facem prin compania noastră: producție, servicii și orice alte prestații implicate de interacțiunea cu noi.
Prometeon produce anvelope care permit lucrurilor și oamenilor să se miște mai repede. Mișcarea permite atingerea cât mai profitabilă, sperăm, a unor scopuri, fiind însoțită pe parcurs de sentimente și emoții. Acestea sunt valori umane, dincolo de intențiile economice și perspectivele unei companii sau ale unei echipe implicate în competiție, dacă vrei. Conceptul care animă activitatea noastră este similar cu cel care stă la baza curselor Superbike.”
Situația a fost încinsă până la cel mai realist sens al cuvântului: cursa a doua din etapa 2023 Imola derulată în cadrul campionatului WorldSBK a fost scurtată de la 19 la 15 ture de circuit din cauza caniculei (temperatură de 37 de grade Celsius la fața locului). În aceste condiții, clasarea riderilor de la Pata Yamaha Prometeon pe locurile întâi (Toprak Razgatlioglu) și al patrulea (Andrea Locatelli) dovedește atât o bună funcționare tactică a echipei, cât și o implicare totală a piloților.
Interesul ridicat de care se bucură campioantul WorldSBK este explicabil și prin implicarea motocicletelor apropiate de configurația celor din oferta de serie a mărcilor participante. Spre deosebire, în campionatul MotoGP sunt folosite motociclete construite special pentru a corespunde regulamentului aferent.
În această a șaptea etapă a campionatului WorldSBK – sezonul competițional 2023 include 12 etape – confruntarea pe pistă a fost intensă. Cele mai rapide cronometrări pe turul de circuit nu au fost stabilite de riderii Pata Yamaha
Prometeon, dar Toprak Razgatlioglu și Andrea Locatelli au reușit să mențină un ritm constant ridicat și să nu se lase depășiți. Abandonul lui Alvaro Bautista (Ducati) nu a fost de natură să reducă intensitatea luptei pentru locurile fruntașe.
Abia în turul al doisprezecelea Razgatlioglu a luat conducerea pe segmentul Rivazza, dar Bassani, ajuns în spatele său, a adoptat pentru șicana următoare o trasă scurtă, de depășire. Razgatlioglu a găsit traiectoria potrivită pentru a nu ceda spațiu și a-l bloca pe Bassani. Razgatlioglu a reușit să se mențină la conducere până la ieșirea din virajul Piratella, apoi a început să-și consolideze a reușit să-și avantajul în zona sa preferată a pistei. Aflat mai în spate, fără a se expune la pierderea poziției a treia, Jonathan Rea a rulat la peste o secundă diferență în siajul lui Bassani. Către finalul cursei, Locatelli se afla la aproape trei secunde în spatele lui și a decis să nu forțeze lucrurile în mod precipitat, obținând la final locul al patrulea.
Final de cursă apoteotic pentru Toprak Razgatlioglu, care „s-a prelins” prin viraje cu o acuratețe impecabilă și a ridicat la două secunde avantajul său față de Axel Bassani. Toprak Razgatlioglu a valorificat total abandonul lui Bautista, obținând 25 de puncte. Concurența strânsă dintre Andrea Locatelli și Jonathan Rea pentru locul al treilea s-a încheiat cu italianul pe locul al patrulea, dar cu o diferență de punctaj de numai trei puncte între Locatelli (13 puncte) și riderul britanic (16 puncte).