Follow us


Aboneaza-te la newsleter

News

Premieră în România prin Genco '93 - Putzmeister BSF iONTRON Hybrid - Prima pompă de beton fără emisii

Premieră în România prin Genco '93 - Putzmeister BSF iONTRON Hybrid - Prima pompă de beton fără emisii

iONTRON Hybrid, prezentată prima dată la târgul de utilaje de constructii Bauma 2022, este o noutate la nivel mondial datorită noii soluții integrate în gama de pompe hidraulice. Motorul electric este alimentat de la energia electrică de pe șantier și nu necesită baterii suplimentare pentru funcționarea zilnică a pompei de beton, ceea ce duce la mai multă rezervă suplimentară de sarcină utilă. Pomparea electrică a betonului nu a fost niciodată atât de ușoară - doar „Plug and Pump”.

În calitate de producător de utilaje de construcții, compania Putzmeister este conștientă de faptul că industria construcțiilor este responsabilă pentru aproape 30% din emisiile de CO2 la nivel mondial. De aceea, la Putzmeister, sustenabilitatea reprezintă punctul central al strategiei de inovare pentru viitor. Anul acesta se împlinesc aproape doi ani de când a fost introdusă tehnologia hibridă iONTRON, prima pompă de beton instalată pe un șasiu de camion care poate funcționa în întregime electric pe șantier. Acest lucru a făcut deja posibilă operarea utilajelor Putzmeister cu zero emisii de CO2 și reducerea la jumătate a emisiilor de zgomot în zonele urbane.

Feedback-ul pozitiv din partea clienților și a terților de pe șantier a arătat că sustenabilitatea și protecția mediului devin factori din ce în ce mai importanți în industria construcțiilor și vor continua să fie, motiv pentru care Putzmeister a continuat dezvoltarea altor inovații: autobetoniera P 9 G iONTRON eMixer, cu antrenare 100% de la un motor electric a mixerului  și pompa de beton 100% electrică și pompa de beton BSA 1005 iONTRON, instalată pe un șasiu de remorcă cu axă(e) centrală(e) care se poate înmatricula. Astfel utilajele din gama iONTRON devin un standard pentru viitor.

Noile pompe de beton hibride BSF iONTRON de la Putzmeister, montate pe un șasiu de camion, fac deja senzație în întreaga lume. Pentru prima dată, a fost posibilă reducerea la zero a emisiilor de CO2 ale pompelor de beton autopropulsate, dacă se utilizează și un consum de energie electrică fără emisii.

În plus, acestea se caracterizează prin niveluri de zgomot semnificativ reduse, greutate redusă, o eficacitate și o rentabilitate impresionante. Întotdeauna operatorul, funcție de condițiile de pe șantier, poate face alegerea optimă: utilizarea energiei electrice sau a motorului diesel.

Protecția mediului a devenit un factor decisiv în cadrul licitațiilor și al atribuirii contractelor de construcții. În zonele urbane, reglementările sunt deosebit de stricte - atât în ceea ce privește emisiile de CO2, cât și nivelul de zgomot al utilajelor de construcții. Utilajele BSF iONTRON de la Putzmeister îndeplinesc în mod constant aceste cerințe, fără ca operatorii să fie nevoiți să facă compromisuri în ceea ce privește eficiența sau profitabilitatea pompelor de beton montate pe un șasiu de camion. Soluția de integrare a unui hibrid plug-in în cadrul sistemului hidraulic de pompare a betonului nu este doar ecologică, ci economisește și combustibil, spațiu și greutate - și este atât de inovatoare încât Putzmeister are deja un brevet în curs de obținere pentru aceasta. Practic, nu există nicio limită în ceea ce privește utilizările posibile, deoarece, în plus față de obișnuita și fiabila antrenare diesel, pompa de beton poate fi acționată de un puternic motor electric de 92 kW care acoperă cu ușurință aplicațiile tipice în modul electric.

BSF iONTRON simplifică munca în mod ecologic: Pur și simplu „Plug and Pump”: se derulează cablul electric de 35 m, se conectează și se utilizează alimentarea cu energie electrică pe șantier (125 A sau 63 A) pentru acționarea motorului electric ce acționează pompa de beton. Opțional, derularea cablului poate fi asistată hidraulic în modul diesel. Operatorii de utilaje au nevoie doar de o scurtă instruire pentru a putea conecta singuri sursa de alimentare. Dezactivarea cutiei de transfer se poate face în modul diesel, iar comutarea de la obișnuita acționare diesel la modul complet electric este, de asemenea, foarte simplă și se poate face de la un buton rotativ în timpul funcționării utilajului. Apoi, este suficientă apăsarea unui buton de pe radiocomandă pentru a activa motorul electric și a-i utiliza întreaga putere - de la configurarea sistemului de stabilizare, deplasarea brațului și până la pomparea betonului. În funcție de configurația locală a energiei electrice, acest lucru face posibilă reducerea emisiilor cu până la 100 %.

Operarea pompei de beton montate pe șasiul de camion rămâne la fel de intuitivă pentru operatorul mașinii, indiferent dacă aceasta funcționează în modul diesel sau electric.
Indiferent dacă se lucrează în zone urbane sau rurale - atât locuitorii, cât și personalul de pe șantier trebuie să fie protejați de zgomot. În special reglementările privind nivelul de zgomot generat în timpul funcționării utilajelor de construcții devin din ce în ce mai stricte. Cu un utilaj BSF iONTRON, zgomotul perceput de oameni la pomparea betonului poate fi redus aproape cu jumătate. Acesta este redus la 107 dB(A) în cazul funcționării electrice, față de 115 dB(A) în cazul funcționării in modul diesel, ceea ce reduce riscul de afectare a auzului de 3 ori!

Protecția mediului este un factor foarte important atunci când se participă la licitații pentru contracte. Dar investițiile trebuie să fie și rentabile pentru companii. O pompă de beton autopropulsată BSF iONTRON are multe de oferit în această privință, inclusiv economii de combustibil și un debit de livrare a betonului de până la 100 m³/h in modul electric. Putzmeister poate recomanda fără rezerve clienților să își configureze mașina hibridă iONTRON cu un grup de pompare iLS – Intelligent Low Stroke . Acestea sunt deosebit de eficiente. Comportamentul îmbunătățit al aspirării, cu 10% mai bun, obținut prin eliminarea blocajelor în fluxul de beton și consumul cu 25% mai mic, care se datorează sistemului de control inovator, sunt alte beneficii ale acestui sistem inovator de pompare a betonului.

Pompele de beton hibride iONTRON sunt disponibile pentru clasele de la 20 m la 40 m:
Clasa 20 m: pentru BSF 20-4, BSF 24-4 și BSF28-4 cu grupuri de pompare 11H și 15iLS;
Clasa 30 m: pentru BSF 36-4 cu grupuri de pompare 16H și 17iLS;
Clasa 40 m: pentru BSF 42-5 și BSF 47-5 cu grupuri de pompare 16H și 17 iLS.


TESTIMONIALE:
Având în vedere situația actuală pe piața europeană, încălzirea globală și trendul de a exploata într-un mod sănătos și economic resursele, am ales să achiziționăm o pompă hibridă, care merge atît termic pe motorină cât și pe curent electric tip plug-in. Deși prețul de achiziție este considerabil mai mare, am optat totuși pentru un hibrid. În primul rând reduce costurile de exploatare a utilajului. Energia electrică reprezintă o alternativă considerabil mai accesibilă dpdv al prețului. De asemenea, energia electrică folosită la noi în țară este din surse regenerabile (hidro sau solare). În felul acesta compania noastră susține reducerea emisiilor de CO2. Sunt unele proiecte în derulare în care se cere ca un anumit procent din utilajele folosite să fie hibride/electrice. Ne ajută și acest lucru. În plus avem o poluare fonică mult mai mică decât varianta pur diesel.
Ștefan Scurtu, Executive Director Balastiera Mihăiești


Autopompa a fost achiziționată prin intermediul măsurii POC 411, unde minim 20% din valoarea proiectului reprezintă investiții orientate către atenuarea schimbărilor climatice, fără a afecta semnificativ alte obiective de mediu. Această pompă hybridă oferă posibilitatea de a funcționa cu energie electrică în șantierele cu curent trifazic, reducând astfel poluarea la zero. De asemenea, emisiile fonice sunt reduse cu cel puțin 50%. Cu o înălțime de 42.5 metri, este prima autopompă de acest tip din România, reprezentând un adevărat "state of the art" în domeniu. Autopompa Putzmeister Iontron aduce o serie de avantaje semnificative, inclusiv reducerea consumului de combustibil, scăderea poluării în șantiere, diminuarea zgomotului cu cel puțin 50%, capacitatea de a turna beton la înălțimi mai mari comparativ cu celelalte autopompe din flotă, și reducerea spațiului necesar pentru manevrare. După achiziție, am observat o creștere a comenzilor cu cel puțin 20%.
Călin Crișan, General Manager CC Soft Solutions

 

News

Recent Posts:

Divizia de construcții a grupului Maxagro, cunoscută și sub numele de Compania Drumuri și Poduri Banat, a inaugurat cea de-a treia stație de asfalt din portofoliu. Situată lângă Timișoara, în comuna Sânandrei, investiția reprezentată de stația de asfalt face din Drumuri...


Citeste mai mult

În cadrul unui show desfășurat la centrul JCB World Headquarters, din Staffordshire, Regatul Unit (UK), JCB a dezvăluit presei de specialitate noile sale produse lansate în acest an. Noul dumper electric 3TE JCB își extinde oferta de dumpere 100% electrice de șantier cu șas...


Citeste mai mult

Libertatea lansează o nouă provocare pentru toți colecționarii pasionați de automodelism, sub forma unei machete la scara 1/8, pe care fanii celui mai îndrăgit automobil românesc din toate timpurile și-o pot construi singuri.Dacia 1300 reprezintă o bornă importantă a istoriei a...


Citeste mai mult

În fața unui peisaj economic în continuă schimbare, industria carierelor și balastierelor din România se confruntă cu presiuni crescânde asupra eficienței și rentabilității operațiunilor. Pentru a aborda aceste provocări complexe și a-și menține competitivitatea,...


Citeste mai mult