Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Truck Power

SECTORUL DE CONSTRUCȚII A ÎNTREGISTRAT O CREȘTERE ÎN ACEASTĂ PERIOADĂ

SECTORUL DE CONSTRUCȚII A ÎNTREGISTRAT O CREȘTERE ÎN ACEASTĂ PERIOADĂ

CTE Trailers a investit permanent în infrastructura companiei și în îmbunătățirea calificării angajaților pentru a putea furniza cele mai bune produse și servicii. Chiar și în această perioadă dificilă generată de pandemia globală de COVID-19, cu o viziune anteprenorială inovativă, compania a reușit să își mențină vânzările la un nivel optim. Cu precădere zona de echipamente pentru construcții a înregistrat o creștere pentru această perioadă. Am avut plăcerea să discutăm despre evoluția vânzărilor în ultimele 6 luni cu Ovidiu Pintilie, Director Comercial CTE Trailers.

Mașini și Utilaje: Toate sectoarele de business au trecut printr-o perioadă dificilă în ultimele luni? Cum ați traversat această perioadă?
Ovidiu Pintilie: Din fericire blocajul din luna aprilie a finanțărilor nu a durat foarte mult, în decursul de aproximativ o lună lucrurile au revenit la normal. Astfel impactul nu a fost atât de puternic cu efecte pe termen lung. Intr-adevăr pentru luna aprilie am înregistrat o scădere de până la 80% după care lucrurile s-au deblocat parțial iar în momentul de față, strict segmentul de construcții a recuperat și ce a pierdut în perioada respectivă pe fondul cererii crescânde din piață. La ora actuală suntem peste ceea ce ne planificasem și peste ceea ce ne așteptam să reușim să facem.

Mașini și Utilaje: Dacă ne referim strict la segmentul de construcții, cum au stat vânzările pe zona de Max Trailer și Meiller?
Ovidiu Pintilie: La Max Trailer avem contractat tot ceea ce aveam în producție pentru anul acesta, inclusiv în luna noiembrie avem ultimele unități care se vor produce și se livrează. În ceea ce privește gama de semiremorci pentru construcții Meiller, având în vedere contextul actual al incertitudinii foarte mari din piață, am reușit ca în luna mai să agreăm cu Meiller o repoziționare a prețurilor pe care le aveam inclusiv la varianta de 28m3 care până la momentul acela era la un nivel de preț foarte greu de accesat raportat la concurență. Acest lucru ne-a permis să recuperăm acea scădere din perioada respectivă și să creștem mult mai mult decât ne așteptam.
CTE Trailers este cel unul dintre cei mai importanți furnizori din piață mai ales pe zona de construcții pentru Max Trailer. O parte din clienți au înț eles că nu întotdeauna un preț mai scăzut le aduce și cea mai eficientă soluție de transport în termeni de specificații tehnice. Lucrurile au început și aici să se schimbe în direcția bună.
Pe fondul cererii crescute din construcții am reușit și câteva proiecte pentru vehicule mixte precum autobasculanta cu macara pentru materiale de construcții și v ânzarea într-un număr mai ridicat decât în anii anteriori a remorcilor cu obloane pentru distribuția de materiale pentru construcții. Pe aceasta zonă cererea a fost surprizătoare. Am accesat această piață și se pare că cererea în această zonă a crescut foarte mult. Pe aceste vehicule speciale am lucrat cu macarale Altas și remorci cu obloane produse de Krone. Această creștere ne-a confirmat că suntem conectați la segmentul acesta pe mai multe direcții.


Mașini și Utilaje: Dacă vă raportați la vânzările de anul trecut, unde vă situați anul acesta?
Ovidiu Pintilie: Dacă ne raportăm la vânzările de anul trecut, anul acesta îl închidem cu o dublar e a volumului pentru Meiller. Până la finalul anului vom avea aproximativ 100 de unități Meiller vândute, la acest lucru a contribuit și faptul că am dispus de versiuni mai mari cum este cea de 28m3, extrem de solicitată de piața de construcții.

Mașini și Utilaje: Foarte mulți producători au avut fabricile închise, cum v-a afectat acest lucru capacitatea de livrare a echipamentelor?
Ovidiu Pintilie: În ceea ce privește capacitățile de producție, situația s-a diferențiat. Unii au reluat producția destul de repede, chiar spre finalul lunii aprilie, alții, având în vedere situația regională și evoluția pandemiei de Covid-19, au reluat abia în luna mai, acesta fiind și cazul fabricii Meiller. Decalajul nu a fost unul foarte mare, fabricile aveau deja comenzi care erau destul de greu de amânat pentru o perioadă mai lungă. În cazul în care aceste întârzieri implicau extra costuri pentru clientul final am putut sa colaborăm cu producătorul și să găsim o soluție cât mai avantajoasă pentru client.

Mașini și Utilaje: Care este evoluția lucrurilor pe zona de Faymoville?
Ovidiu Pintilie: Au apărut câte proiecte foarte interesante pentru echipamentele Faymoville dedicate transportului agabaritic, parte din ele s-au și concretizat. Ca volume, am recuperat impactul din perioada dificilă a lunii aprilie și suntem în linie cu ceea ce aveam noi planificat. Atunci când am avutcereri punctuale am reușit să găsim unități disponibile în rețeaua de dealeri Faymoville și să satisfacem în timp rapid aceste cereri.

Mașini și Utilaje: La începutul anului ați estimat că până la finalul lui 2020 veți deschide CTE HUB – un centru specializat important pentru semiremorci și utilaje specializate. În ce etapă vă aflați la momentul acesta?
Ovidiu Pintilie: În prezent partea CTE HUB este optimizată și utilizată pentru stocurile noastre proprii și am început să propunem în mod activ către clienți terți servicii de parcare, mai ales către cei care sunt în tranzit sau care au temporar nevoie de spațiu de parcare pentru camioane. Spațiul oferă servicii de parcare securizată cu acces controlat, unde își pot lăsa camioanele pentru perioade de câteva zile sau pentru perioade chiar mai lungi. În contextul actual, probabil vom merge în a dezvolta această direcție pe măsura disponibilitătii de spațiu. Avem deja câțiva clienți care au deja alocat, conform contract, un număr de locuri, aceștia dispunând și de fl ote mari care staționează între curse. Dată fiind și proximitatea service-ului nostru este foarte ușor ca pe perioada staționării în parcarea noastră să deservim și cereri de întreținere programată sau chiar reparații acolo unde acestea sunt necesare.

Mașini și Utilaje: Sunteți parteneri acreditați pentru majoritatea producătorilor de autoșasie. Ce s-a întâmplat pe zona de carosare în această perioadă?
Ovidiu Pintilie: Pe partea de carosări Meiller au apărut decalaje generate din două zone. Pe de o part e de la producția de bene Meiller și de cealaltă parte de la producția de autoșasie. Noi lucrăm foarte mult pe carosarea vehiculelor de stoc alea dealerilor și întotdeauna calendarele de producție și carosare sunt corelate. A fost o perioadă destul de scurtă de decalare, de maxim o lună de zile. Colegii noștri s-au mobilizat și au revenit rapid la calendarul ințial. Luând în calcul și cererea crescândă pe zona de construcții, impactul nu a fost unul foarte negativ. Per total nu putem să vorbim de o creștere, doar creșterea pe zona de construcții ne-a permis să compensăm scăderea din zona de transport internațional, zonă ce reprezenta la noi ponderea majoritară în volumul total de vânzări.

Mașini și Utilaje: Ce estimări aveți pentru zona de transport, zona cu pondere majoritară în activitatea voastră?
Ovidiu Pintilie: Pentru zona de transport este afectată nu numai de situația generată de pandemie dar și de noul pachet de mobilitate. O scădere importantă în zona de transport vine din cauza scăderii cererii pe zona de automotive. Estimăm că o revenire se va vedea începând cu anul viitor, însă va fi una foarte timidă și va dura cel puțin 2-3 ani până lucrurile vor intra pe un trend crescător. Luând în calcul pachetul de mobilitate clienții din zona de transport internațional vor fi nevoiți să își adapteze modelul de business în funcție de aceste reglementări. Ne așteptăm ca o parte din transportatorii internaționali care activează astăzi de pe teritoriul României ca și sediul central vor apela la soluția de a migra o parte din activitate către alte țări. Lucrul acesta va aduce o scădere permanentă a transportului internațional din România.
Pe lângă cererile de achiziții uzuale, CTE TRAILERS a demarat de 2 ani de zile și o activitate de închiriere pe termen scurt și mediu de trailere, având o flotă de 4 trailere pentru transport de utilaje ușor agabaritice. În plus facem și operațiuni de trade-in și avem un mic stoc de trailere second hand pe care le propunem sau le putem închiria.

Truck Power

Recent Posts:

În cadrul expoziției internaționale bienale pentru profesioniștii din transportul rutier și urban, SOLUTRANS 2023, ce se va desfășura în perioada 21 – 25 noiembrie în c omplexului expozițional Eurexpo Lyon, Franța, Goldhofer va fi prezent cu «STEPSTAR», ce...


Citeste mai mult

Anvelopele sunt componente esenţiale ale fiecărui vehicul. Modul în care sunt gestionate are un impact foarte mare pentru afacerea dvs., iar verificarea manuală a anvelopelor este o sarcină care consumă timp. Dar cum obţineţi cea mai bună valoare din investiţia dvs. în anvelope?...


Citeste mai mult

Pentru noul proiect de cale ferată „Tren Maya”, compania de transport greu PESADO a fost însărcinată să transporte o locomotivă electrică cu o greutate de aproximativ 180 t pe o distanță de 2 250 km, de la San Luis Potosi la Valladolid, Yucatan.In Mexic, ori de câte o...


Citeste mai mult

Volvo Trucks a dezvoltat o gamă de camioane electrice de categorie grea dedicate industriei de construcții. Prin utilizarea camioanelor electrice, acum companiile pot să răspundă cererii în creștere pentru vehicule cu niveluri reduse de zgomot și cu emisii zero pe și în jurul ș ...


Citeste mai mult