Fie că vorbim despre camioane, autovehicule sau echipamente de construcții, brandul Volvo are o ofertă impresionantă, iar fiecare divizie face eforturi însemnate pentru a reduce nivelul de emisii la nivel global.
Volvo Trucks - destinația verde
În 1928, la doar un an distanță de înfiinţarea Volvo Cars, Volvo Trucks deja aducea pe piaţă modelul LV series 1, un camion ce şi-a dovedit în scurt timp utilitatea şi capacităţile, devenind un succes la nivel mondial.
La fel ca şi în cazul diviziei de autoturisme, sediul internaţional Volvo Trucks se află la Gothenburg, în Suedia. Global, compania deţine în totalitate opt fabrici, la care se adaugă încă nouă utilizate în parteneriat cu firme terţe. În acest moment, divizia Volvo Trucks dispune de peste 50.000 de angajaţi, iar pe poarta fabricilor ies anual circa 190.000 de vehicule.
Vedeta actuală a gamei este camionul Volvo FH Electric, model ce poate tracta până la 44 de tone în linişte deplină. Puterea maximă ajunge până la 666 CP în cazul echipării de top şi permite instalarea a maximum şase acumulatori, ce oferă o capacitate de încărcare de până la 540 kWh. Atunci când tractează sarcina nominală, camionul electric are o autonomie de până la 300 km şi permite încărcarea de la staţii ultrarapide cu puteri de până la 250 kW.
Volvo Trucks este primul constructor care a început producţia de serie a camioanelor electrice, iar azi dispune de o gamă mare de vehicule electrice, cu un total de şase modele pentru o largă varietate de tipuri de transport, fiind liderul pieţei camioanelor electrice grele din Europa, cu o cotă de 49%. Mai mult, Volvo FH Electric a fost desemnat Truck of the Year 2024.
Volvo Cars - simbolul siguranței
Mașinile sunt conduse de oameni. Prin urmare, principiul călăuzitor din spatele a tot ce facem la Volvo este şi trebuie să rămână siguranţa - pare un citat desprins din secolul 21, dar este chiar ceea ce au declarat Assar Gabrielsson şi Gustav Larson la momentul înfiinţării Volvo Cars, cu circa 100 de ani în urmă.
Aşadar, încă de la momentul înfiinţării brandului, maşinile Volvo au pus pe primul loc siguranţa pasagerilor, oferind de-a lungul vremii o serie de inovaţii care au transformat definitiv industria. În 1959, Volvo a patentat centura de siguranţă în trei puncte, urmând ca în 1972 să inventeze primul scaun auto pentru copii cu dispunere inversă mersului (rearward-facing). Începutul secolului 21 a adus în standard sisteme precum ROPS (Roll-Over Protection System) şi BLIS (Blind Spot Information System), iar anul 2020 a venit cu limitarea vitezei maxime a tuturor vehiculelor din gamă la 180 km/h. Chiar dacă acest ultim aspect nu a fost primit cu braţele deschise de către comunitatea auto, Volvo şi-a cimentat principiul siguranţei, dovadă fiind faptul că niciun om nu şi-a pierdut până acum viaţa într-un model XC90 încă de la lansarea din 2002.
Pe plan local, Primus Auto, importatorul oficial Volvo, a luat naştere încă din 2005 şi respectă cu succes filozofia brandului de a aduce siguranţa şi transportul personal sustenabil către cât mai mulţi clienţi.
Volvo CE - evoluția istoriei grele
Volvo Construction Equipment are cea mai bogată istorie din toate diviziile, originând încă din 1832, atunci când Johan Theofron Munktell şi fraţii Jean şi Carl Gerhard Bolinder au pus bazele companiei.
Primul tractor Volvo a ieşit pe poarta fabricii în 1913, proiect binecuvântat de însuşi Munktell, iar fraţii Jean şi Carl Bolinder au produs motoare cu aburi şi ulei brut de motor încă din 1844.
În prezent, Volvo CE produce o gamă variată de încărcătoare frontale, excavatoare hidraulice, buldoexcavatoare, maşini de frezat, precum şi compactoare pentru sol şi asfalt. Uzinele diviziei de echipamente de construcţii se găsesc pe mai multe continente, fiind prezente în Brazilia, China, Coreea de Sud, Franţa, Germania, India, Polonia, Rusia, Scoţia, Statele Unite şi Suedia. Utilajele Volvo CE sunt oferite sub denumirile Volvo, SDLG şi Terex Trucks.
În România, produsele Volvo Construction Equipment sunt comercializate prin intermediul Ascendum Machinery, firmă ce activează la nivel mondial de 64 de ani.
Reţeaua Ascendum în România cuprinde trei sucursale alături de care lucrează 50 de angajaţi. Pentru că vorbim despre maşinării grele, reţeaua asigură 20 de ateliere de service mobile, ce se asigură de buna funcţionare a utilajelor pe întreg teritoriul ţării.
Eficiență aparte
Eficienţa poartă multe feţe în industria auto, însă Volvo a reuşit să o împacheteze într-un pachet practic, sportiv şi extrem de tentant. Aşa este noul Volvo XC40 Recharge Twin Motor.
Cel mai mic SUV din actuala gamă VOLVO aduce un adevărat spectacol din spatele volanului. De ce? Păi, dacă vorbim despre versiunea Recharge cu două motoare electrice, model ce a trecut recent printr-un refresh consistent, „purtătorul” are la dispoziţie un total de 408 CP (pe un vehicul compact de sub 4,5 metri lungime), suficient pentru a împinge maşina de la 0 la 100 km/h în doar 4,9 secunde şi în continuare extrem de rapid până la viteza maximă de 180 km/h.
Dar ceea ce îl face pe Volvo XC40 cu adevărat special nu este puterea, ci modul civilizat în care se achită de toate celelalte sarcini.
De regulă, maşinile performante sacrifică o bună parte din confort şi utilitate, însă acesta nu este cazul şi la Volvo XC40 Recharge Twin. Suspensia, deşi este mai fermă decât în cazul versiunii electrice cu un singur motor şi a celor termice, reuşeşte întotdeauna să ofere un parcurs sigur şi confortabil, chiar şi în momentele când întreaga putere este transmisă la roţi.
Apreciem în mod deosebit implementarea spaţiului suplimentar de încărcare de sub capotă. Cei 31 de litri sunt mai mult decât suficienţi pentru a depozita cablurile de încărcare, ceea ce înseamnă că volumul de 452 de litri al portbagajului va fi disponibil în totalitate pentru bagajele pasagerilor.
La starea de bine ajută şi interiorul minimalist, asamblat cu măiestrie, unde vei fi impresionat de selecţia materialelor fabricate din elemente reciclate, precum şi de modul simplu de operare. Aici nu există un buton Start/Stop, maşina pornind automat în momentul în care te-ai aşezat pe scaunul şoferului şi ai introdus superbul selector din cristal Orrefors al transmisiei în modul Drive. Mai mult decât atât, maşina adoră să fie condusă în stilul one pedal, unde puterea de accelerare şi de frânare regenerativă este controlată exclusiv cu ajutorul pedalei din dreapta.
La momentul lăsării serii vei aprecia textura topografică retroiluminată de pe bord şi ecranul sistemului multimedia dispus vertical, pe care funcţionează ireproşabil sistemul de operare Android powered by Google. Sistemul suportă instalarea aplicaţiilor şi elimină cu succes nevoia de a mai conecta telefonul pentru funcţia de navigaţie.
Sonorizarea este semnată de Harman Kardon în cazul echipării Ultimate, care merită din plin, oferind în plus plafonul panoramic şi camera cu vedere la 360 de grade, dar şi multe altele.
În ceea ce priveşte preţul, Volvo XC40 Recharge Twin Motor Plus pleacă de la 56.790 de euro, însă Volvo propune un discount suplimentar de 10.000 de euro, fiind oferit independent de Programul Rabla Plus. (continuarea în numărul viitor)