Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

Echipamentul 100% electric, alternativa viabilă pentru viitor în industria construcţiilor!

Echipamentul 100% electric, alternativa viabilă pentru viitor  în industria construcţiilor!

Un suflu energetic inovator impulsionează industria construcțiilor. Utilizarea pe scară tot mai largă a echipamentelor de concasare, sortare și transport acționate 100% de energia electrică este o veste bună pentru toată lumea. Investițiile în asemenea echipamente reprezintă o investiție în viitorul sustenabil al producerii de agregate și în reciclarea materialelor din construcții și infrastructură rutieră.

In întreaga lume, sectoarele construcțiilor și exploatărilor din cariere contribuie în mod esențial la economiile locale. Dar, deși construcțiile reprezintă până la 13% din produsul intern brut la nivel mondial, ele sunt, de asemenea, mari consumatoare de energie și foarte mari generatoare de emisii de carbon. Energia generată din combustia combustibilului diesel este în continuare populară pentru acționarea mașinilor și utilajelor pentru construcții echipate cu sistem diesel-hidraulice. Dar, în timp ce funcționarea și productivitatea s-au dovedit de încredere și au îndeplinit așteptările, această dependență puternică de motorină vine cu propriile probleme. Iar acestea devin din ce în ce mai îngrijorătoare pentru operatorii și observatorii din industrie. În primul rând, motorina este scumpă, iar prețurile sunt în continuă creștere.

Circumstanțele globale și traiectoria ascendentă a prețurilor petrolului sugerează că acest lucru va continua în viitorul apropiat. În plus, motoarele diesel necesită mai multă întreținere și supraveghere, în special în condiții de exploatare cu mult praf. Menținerea în stare de funcționare a motoarelor diesel și a grupurilor motopropulsoare diesel-hidraulice necesită o supraveghere constantă, opriri periodice pentru întreținere și cheltuieli mari pentru lubrifianți, filtre de înlocuire, racorduri pentru furtunuri și alte consumabile. Iar în toate aceste perioade de nefuncționare, productivitatea este afectată și scade rentabilitatea operațională.

Apoi, mai există și problema emisiilor. Industria globală a construcțiilor este direct responsabilă pentru generarea a până la 39% din emisiile de CO2 legate de consumul de energie de pe întreaga planetă. Reducerea acestora este un obiectiv esențial pentru ca lumea să atingă obiectivele privind emisiile și cele 17 obiective de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite adoptate în 2015 în cadrul Agendei 2030 pentru Dezvoltare Durabilă.

Aceste obiective sunt susținute din ce în ce mai mult de guverne și de grupuri de reflecție precum Forumul Economic Mondial.

Echipamentele din gama Keestrack Zero pot fi alimentate cu energie electrică de la rețeaua electrică sau de la un grup electrogen diesel, mobil.

Printre principalele obiective ale industriei din întreaga lume se numără creșterea eficienței energetice, adaptarea la utilizarea energiei regenerabile, reducerea exploatării resurselor finite, reducerea poluării și a deșeurilor și realizarea unor reduceri semnificative ale emisiilor. Deja în unele părți ale Europei, obținerea unei amprente reduse de CO2 și a unor emisii r eduse pînă spre zero devin factori decisivi în licitațiile pentru lucrări publice.

KEESTRACK ZERO – COSTURI DE OPERARE MAI MICI, ZERO COSTURI CU COMBUSTIBILUL ȘI ZERO EMISII DE CO2

Keestrack este un producător belgian de echipamente grele pentru construcții și cariere, cu sediul în Belgia și cu o prezență pe piețele din 100 de ț ări. Compania are o istorie de succes în materie de inovații, inclusiv prin introducerea în 1999 a unui sistem revoluționar de acționare hidraulică cu detectare a sarcinii, care a redus costurile cu combustibilul cu 30%. Timp de un deceniu, Keestrack a contestat dominația motoarelor diesel. Încă de la început, au recunoscut avantajele operaționale semnificative ale acționărilor electrice pentru unitățile mobile de prelucrare, cu șenile și o masă de transport de până la 60 de tone.

În 2012, Keestrack a debutat cu primul echipament hibrid de sortare diesel-electric, urmat de primul ciur hibrid și de primul concasor hibrid. Mai recent, compania a lansat o gamă de instalații hibride care include și concasorul conic H4e. Aceste instalații utilizează un grup electrogen diesel amovibil pentru a alimenta motoarele electrice ce asigură funcționarea concasorului și a sistemului hidraulic. Toate combină capacitatea excepțională de concasare cu o eficientizare sporită a consumului de combustibil, împreună cu costuri mai mici de proprietate. În plus, motoarele electrice au o durată de funcționare mai lungă decât cele hidraulice tradiționale.

Acum, compania a lansat Keestrack Zero – o gamă de echipamente mobile grele, cu șenile, 100% fără emisii, în care fiecare echipament poate fi alimentat de la rețeaua electrică sau de la un generator extern. Gama Zero este cea mai ambițioasă și de impact inovație a companiei Keestrack, care va schimba atât practicile, cât și așteptările în întreaga industrie globală a construcțiilor. Sunt incluse concasoare cu fălci, concasoare conice, concasoare cu impact, echipamente de sortare extremă, ciururi pentru agregate cu diferite grade de granularitate și conveiere. Gama este completată de o serie de unități mobile pe care sunt instalate grupuri electrogene.

CE REPREZINTĂ PENTRU AFACERE O MAȘINĂ ELECTRICĂ PENTRU CONSTRUCȚII?

În contextul mașinilor grele pentru construcții la nivel mondial, mașinile electrice sunt cele care funcționează în întregime cu ajutorul energiei electrice. Energia poate fi furnizată în două moduri: fie prin intermediul unui generator extern (care poate fi acționat de un motor diesel), fie prin conectarea directă la rețeaua electrică.

Conectarea directă la rețea reprezintă o soluție din ce în ce mai populară în Europa și devine rapid un factor cheie în câștigarea unor licitații mari.

Echipamentele grele pentru construcții și cariere cu acționare 100% electrică aduc avantaje care depășesc economiile evidente de costuri cu motorina. Mai precis:
• Echipamentele acționate electric utilizează mai puține piese în mișcare.
Acest lucru înseamnă că, în general, sunt mai sigure și mai fiabile, cu o durată de viață mai lungă decât opțiunile cu acționare diesel-hidraulice;
• Deoarece motoarele electrice au nevoie de mult mai puțină întreținere, costurile de operare sunt semnificativ mai mici;
• Astfel, nu mai este necesară efectuarea unor lucrări specifice de mentenanță, pentru a rezolva probleme precum blocarea filtrelor, schimbarea uleiului și a lichidului de răcire, înlocuirea filtrului de aer, furtunuri sparte sau blocaje cauzate de praf;
• Sistemele de operare electrice sunt mult mai eficiente decât echivalentele dieselhidraulice și nu sunt vulnerabile la impactul condițiilor climatice sau de operare;
• Echipamentele acționate electric nu se supun tuturor reglementărilor și cerințelor stricte privind nivelul emisiilor. În întreaga lume, noile standarde privind nivelurile maxime de emisii ale noilor motoare cu combustie fac ca specificațiile și furnizarea de echipamente pentru șantiere să fie mai complexe. Deoarece sunt 100% lipsite de emisii, echipamentele electrice satisfac chiar și cele mai stricte cerințe privind condițiile de funcționare;
• În plus, având în vedere fluctuația prețurilor la motorină, echipamentele electrice facilitează o previziune mult mai precisă a costurilor lucrărilor și elimină necesitatea de a stoca sau de a manipula motorina la fața locului.

O SCHIMBARE REVOLUȚIONARĂ CU COSTURI DE OPERARE MAI REDUSE ȘI O PRODUCTIVITATE MAI RIDICATĂ

În Norvegia și în al te țări scandinave, atât populația, cât și guvernele sunt preocupate de mediu. În special atunci când operează în mediul urban, se pune un a ccent puternic pe protecția mediului și pe obținerea unei amprente de carbon zero. Acest lucru explică de ce mașinile și utilajele de la Keestrack, hibride și complet electrice, cu conectare directă la rețeaua electrică, sunt extrem de populare în rândul firmelor din domeniul construcțiilor și al exploatării carierelor din întreaga Scandinavie. În Norvegia, 90% dintre echipamentele operate în cariere sunt cu acționare electrică. Deja în unele părți ale Europei, obținerea unei amprente reduse de CO2 și a unor emisii reduse spre zero devin factori decisivi în licitațiile pentru lucrări publice.
 
Cu toate acestea, avantajele immediate ale gamei Zero de la Keestrack sunt îmbunătățirile aduse costurilor de operare și productivității.

DATE COMPARATIVE DE COSTURI ÎNTRE CONCASOARELE DE IMPACT KEESTRACK R5 ECHIVALENTE
• Acționarea diesel-hidraulică consumă 55 de litri pe oră, cu un cost de 0,37 dolari pe tonă;
• Acționarea hibridă diesel-electrică consumă 45 de litri pe or ă, cu un cost de 0,27 USD pe tonă;
• Acționarea electrică Keestrack Zero consumă 0 litri pe or ă, revenind la 0,09 dolari pe tonă (curent electric);
• Operarea unui Keestrack Zero R5 în locul unui utilaj diesel-hidraulic tradițional se traduce în economii de 136 000 de dol ari pe an numai în ceea ce privește costurile de combustibil;
• Luând în considerare și reducerea consumabilelor și a timpilor morți de întreținere, economiile vor fi și mai mari!

BENEFICIILE DE OPERARE ALE ECHIPAMENTULUI KEESTRACK ZERO
• Echipamentele electrice din gama Zero au la dispoziție un cuplu mai mare, de la turații scăzute;
• Randament mecanic superior cu peste 40% față de cel al acționărilor dieselhidraulice;
• Un utilaj Keestrack Zero R5 este cu 10% mai productiv, ceea ce echivalează cu un plus de 285 de tone de agregate în fiecare zi, care grăbesc recuperarea investiției;
• Costurile de operare mai mici, inclusiv economia de combustibil, consumabilele mai puține, plus reducerea timpului de întrerupere a activității pe parcursul perioadelor de mentenanță, economisesc 156 000 de dolari anual;
• Astfel, recuperarea valorii de achiziție suplimentare (10-20 % mai mare decât un echipament echivalent cu acționare diesel-hidraulică) se face în scurt timp!

UN CÂȘTIG MAJOR PENTRU MEDIUL ÎNCONJURĂTOR

Operarea unui utilaj din gama Keestrack Zero reprezintă un pas important în reducerea emisiilor de carbon în sectorul construcțiilor și al carierelor. Pe lângă reducerea consumului de motorină, un utilaj Keestrack Zero din gama R5 va duce la o reducere a emisiilor de CO2 de 156 de tone pe an. Semnificativ se va observa și o reducere a poluării fonice.

În plus, gama de echipamente Keestrack Zero adaugă un plus de flexibilitate și comoditate prin faptul că diferitele echipamente pot fi conectate în lanț și pot fi alimentate între ele de la o singură sursă de energie electrică.

Operarea mașinilor este simplificată, deoarece toate funcționalitățile sunt controlate de sistemul inteligent de control al instalației Keestrack. Aceasta include numeroase rutine automatizate și o monitorizare cuprinzătoare, cu transmitere bidirecțională a datelor, atât ale mașinii, cât și ale producției, utilizând sistemul Keestrack-er bazat pe satelit.

Machinery

Recent Posts:

Compania UTILBEN se mândrește cu un succes notabil pe care l-a obținut în doar 7 ani: vânzarea a 1.000 de utilaje de construcții Sunward în România. UTILBEN a încheiat un parteneriat cu producătorul Sunward Intelligent Equipment Group în anul 2017 și, d...


Citeste mai mult

Grupul Manitou, recunoscut la nivel mondial în domeniul echipamentelor specializate de manipulare și stivuire, a platformelor de lucru la înălțime și a utilajelor terasiere și de manipulare compacte, a anunțat la sfârșitul lunii februarie lansarea unei noi game de platforme ...


Citeste mai mult

HD Hyundai Construction Equipment (CE) a dezvăluit alte opt mini-excavatoare, cu greutăți de operare cuprinse între 1,7 și 5,5 tone, ce vor completă o gamă de 12 modele. Mini-excavatoarele din seria A, câștigătoare ale premiului RED DOT DESIGN, stabilesc noi niveluri de performan...


Citeste mai mult

Încărcătorul pe șenile este singura mașină pentru lucrări terasiere care poate face totul - curăță, încarcă, sapă, transportă, astupă și multe altele - chiar și în condiții de teren dificil, dur sau alunecos.Noul încărcător pe șenile Cat® 973 oferă o p...


Citeste mai mult