Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

Echipamentul 100% electric, alternativa viabilă pentru viitor în industria construcţiilor!

Echipamentul 100% electric, alternativa viabilă pentru viitor  în industria construcţiilor!

Un suflu energetic inovator impulsionează industria construcÈ›iilor. Utilizarea pe scară tot mai largă a echipamentelor de concasare, sortare È™i transport acÈ›ionate 100% de energia electrică este o veste bună pentru toată lumea. InvestiÈ›iile în asemenea echipamente reprezintă o investiÈ›ie în viitorul sustenabil al producerii de agregate È™i în reciclarea materialelor din construcÈ›ii È™i infrastructură rutieră.

In întreaga lume, sectoarele construcÈ›iilor È™i exploatărilor din cariere contribuie în mod esenÈ›ial la economiile locale. Dar, deÈ™i construcÈ›iile reprezintă până la 13% din produsul intern brut la nivel mondial, ele sunt, de asemenea, mari consumatoare de energie È™i foarte mari generatoare de emisii de carbon. Energia generată din combustia combustibilului diesel este în continuare populară pentru acÈ›ionarea maÈ™inilor È™i utilajelor pentru construcÈ›ii echipate cu sistem diesel-hidraulice. Dar, în timp ce funcÈ›ionarea È™i productivitatea s-au dovedit de încredere È™i au îndeplinit aÈ™teptările, această dependență puternică de motorină vine cu propriile probleme. Iar acestea devin din ce în ce mai îngrijorătoare pentru operatorii È™i observatorii din industrie. În primul rând, motorina este scumpă, iar preÈ›urile sunt în continuă creÈ™tere.

CircumstanÈ›ele globale È™i traiectoria ascendentă a preÈ›urilor petrolului sugerează că acest lucru va continua în viitorul apropiat. În plus, motoarele diesel necesită mai multă întreÈ›inere È™i supraveghere, în special în condiÈ›ii de exploatare cu mult praf. MenÈ›inerea în stare de funcÈ›ionare a motoarelor diesel È™i a grupurilor motopropulsoare diesel-hidraulice necesită o supraveghere constantă, opriri periodice pentru întreÈ›inere È™i cheltuieli mari pentru lubrifianÈ›i, filtre de înlocuire, racorduri pentru furtunuri È™i alte consumabile. Iar în toate aceste perioade de nefuncÈ›ionare, productivitatea este afectată È™i scade rentabilitatea operaÈ›ională.

Apoi, mai există È™i problema emisiilor. Industria globală a construcÈ›iilor este direct responsabilă pentru generarea a până la 39% din emisiile de CO2 legate de consumul de energie de pe întreaga planetă. Reducerea acestora este un obiectiv esenÈ›ial pentru ca lumea să atingă obiectivele privind emisiile È™i cele 17 obiective de Dezvoltare Durabilă ale NaÈ›iunilor Unite adoptate în 2015 în cadrul Agendei 2030 pentru Dezvoltare Durabilă.

Aceste obiective sunt susÈ›inute din ce în ce mai mult de guverne È™i de grupuri de reflecÈ›ie precum Forumul Economic Mondial.

Echipamentele din gama Keestrack Zero pot fi alimentate cu energie electrică de la rețeaua electrică sau de la un grup electrogen diesel, mobil.

Printre principalele obiective ale industriei din întreaga lume se numără creÈ™terea eficienÈ›ei energetice, adaptarea la utilizarea energiei regenerabile, reducerea exploatării resurselor finite, reducerea poluării È™i a deÈ™eurilor È™i realizarea unor reduceri semnificative ale emisiilor. Deja în unele părÈ›i ale Europei, obÈ›inerea unei amprente reduse de CO2 È™i a unor emisii r eduse pînă spre zero devin factori decisivi în licitaÈ›iile pentru lucrări publice.

KEESTRACK ZERO – COSTURI DE OPERARE MAI MICI, ZERO COSTURI CU COMBUSTIBILUL ȘI ZERO EMISII DE CO2

Keestrack este un producător belgian de echipamente grele pentru construcÈ›ii È™i cariere, cu sediul în Belgia È™i cu o prezență pe pieÈ›ele din 100 de È› ări. Compania are o istorie de succes în materie de inovaÈ›ii, inclusiv prin introducerea în 1999 a unui sistem revoluÈ›ionar de acÈ›ionare hidraulică cu detectare a sarcinii, care a redus costurile cu combustibilul cu 30%. Timp de un deceniu, Keestrack a contestat dominaÈ›ia motoarelor diesel. Încă de la început, au recunoscut avantajele operaÈ›ionale semnificative ale acÈ›ionărilor electrice pentru unitățile mobile de prelucrare, cu È™enile È™i o masă de transport de până la 60 de tone.

În 2012, Keestrack a debutat cu primul echipament hibrid de sortare diesel-electric, urmat de primul ciur hibrid È™i de primul concasor hibrid. Mai recent, compania a lansat o gamă de instalaÈ›ii hibride care include È™i concasorul conic H4e. Aceste instalaÈ›ii utilizează un grup electrogen diesel amovibil pentru a alimenta motoarele electrice ce asigură funcÈ›ionarea concasorului È™i a sistemului hidraulic. Toate combină capacitatea excepÈ›ională de concasare cu o eficientizare sporită a consumului de combustibil, împreună cu costuri mai mici de proprietate. În plus, motoarele electrice au o durată de funcÈ›ionare mai lungă decât cele hidraulice tradiÈ›ionale.

Acum, compania a lansat Keestrack Zero – o gamă de echipamente mobile grele, cu È™enile, 100% fără emisii, în care fiecare echipament poate fi alimentat de la reÈ›eaua electrică sau de la un generator extern. Gama Zero este cea mai ambiÈ›ioasă È™i de impact inovaÈ›ie a companiei Keestrack, care va schimba atât practicile, cât È™i aÈ™teptările în întreaga industrie globală a construcÈ›iilor. Sunt incluse concasoare cu fălci, concasoare conice, concasoare cu impact, echipamente de sortare extremă, ciururi pentru agregate cu diferite grade de granularitate È™i conveiere. Gama este completată de o serie de unități mobile pe care sunt instalate grupuri electrogene.

CE REPREZINTĂ PENTRU AFACERE O MAȘINĂ ELECTRICĂ PENTRU CONSTRUCȚII?

În contextul maÈ™inilor grele pentru construcÈ›ii la nivel mondial, maÈ™inile electrice sunt cele care funcÈ›ionează în întregime cu ajutorul energiei electrice. Energia poate fi furnizată în două moduri: fie prin intermediul unui generator extern (care poate fi acÈ›ionat de un motor diesel), fie prin conectarea directă la reÈ›eaua electrică.

Conectarea directă la reÈ›ea reprezintă o soluÈ›ie din ce în ce mai populară în Europa È™i devine rapid un factor cheie în câÈ™tigarea unor licitaÈ›ii mari.

Echipamentele grele pentru construcții și cariere cu acționare 100% electrică aduc avantaje care depășesc economiile evidente de costuri cu motorina. Mai precis:
• Echipamentele acÈ›ionate electric utilizează mai puÈ›ine piese în miÈ™care.
Acest lucru înseamnă că, în general, sunt mai sigure È™i mai fiabile, cu o durată de viață mai lungă decât opÈ›iunile cu acÈ›ionare diesel-hidraulice;
• Deoarece motoarele electrice au nevoie de mult mai puÈ›ină întreÈ›inere, costurile de operare sunt semnificativ mai mici;
• Astfel, nu mai este necesară efectuarea unor lucrări specifice de mentenanță, pentru a rezolva probleme precum blocarea filtrelor, schimbarea uleiului È™i a lichidului de răcire, înlocuirea filtrului de aer, furtunuri sparte sau blocaje cauzate de praf;
• Sistemele de operare electrice sunt mult mai eficiente decât echivalentele dieselhidraulice È™i nu sunt vulnerabile la impactul condiÈ›iilor climatice sau de operare;
• Echipamentele acÈ›ionate electric nu se supun tuturor reglementărilor È™i cerinÈ›elor stricte privind nivelul emisiilor. În întreaga lume, noile standarde privind nivelurile maxime de emisii ale noilor motoare cu combustie fac ca specificaÈ›iile È™i furnizarea de echipamente pentru È™antiere să fie mai complexe. Deoarece sunt 100% lipsite de emisii, echipamentele electrice satisfac chiar È™i cele mai stricte cerinÈ›e privind condiÈ›iile de funcÈ›ionare;
• În plus, având în vedere fluctuaÈ›ia preÈ›urilor la motorină, echipamentele electrice facilitează o previziune mult mai precisă a costurilor lucrărilor È™i elimină necesitatea de a stoca sau de a manipula motorina la faÈ›a locului.

O SCHIMBARE REVOLUȚIONARĂ CU COSTURI DE OPERARE MAI REDUSE ȘI O PRODUCTIVITATE MAI RIDICATĂ

În Norvegia È™i în al te țări scandinave, atât populaÈ›ia, cât È™i guvernele sunt preocupate de mediu. În special atunci când operează în mediul urban, se pune un a ccent puternic pe protecÈ›ia mediului È™i pe obÈ›inerea unei amprente de carbon zero. Acest lucru explică de ce maÈ™inile È™i utilajele de la Keestrack, hibride È™i complet electrice, cu conectare directă la reÈ›eaua electrică, sunt extrem de populare în rândul firmelor din domeniul construcÈ›iilor È™i al exploatării carierelor din întreaga Scandinavie. În Norvegia, 90% dintre echipamentele operate în cariere sunt cu acÈ›ionare electrică. Deja în unele părÈ›i ale Europei, obÈ›inerea unei amprente reduse de CO2 È™i a unor emisii reduse spre zero devin factori decisivi în licitaÈ›iile pentru lucrări publice.
 
Cu toate acestea, avantajele immediate ale gamei Zero de la Keestrack sunt îmbunătățirile aduse costurilor de operare È™i productivității.

DATE COMPARATIVE DE COSTURI ÎNTRE CONCASOARELE DE IMPACT KEESTRACK R5 ECHIVALENTE
• AcÈ›ionarea diesel-hidraulică consumă 55 de litri pe oră, cu un cost de 0,37 dolari pe tonă;
• AcÈ›ionarea hibridă diesel-electrică consumă 45 de litri pe or ă, cu un cost de 0,27 USD pe tonă;
• AcÈ›ionarea electrică Keestrack Zero consumă 0 litri pe or ă, revenind la 0,09 dolari pe tonă (curent electric);
• Operarea unui Keestrack Zero R5 în locul unui utilaj diesel-hidraulic tradiÈ›ional se traduce în economii de 136 000 de dol ari pe an numai în ceea ce priveÈ™te costurile de combustibil;
• Luând în considerare È™i reducerea consumabilelor È™i a timpilor morÈ›i de întreÈ›inere, economiile vor fi È™i mai mari!

BENEFICIILE DE OPERARE ALE ECHIPAMENTULUI KEESTRACK ZERO
• Echipamentele electrice din gama Zero au la dispoziÈ›ie un cuplu mai mare, de la turaÈ›ii scăzute;
• Randament mecanic superior cu peste 40% față de cel al acÈ›ionărilor dieselhidraulice;
• Un utilaj Keestrack Zero R5 este cu 10% mai productiv, ceea ce echivalează cu un plus de 285 de tone de agregate în fiecare zi, care grăbesc recuperarea investiÈ›iei;
• Costurile de operare mai mici, inclusiv economia de combustibil, consumabilele mai puÈ›ine, plus reducerea timpului de întrerupere a activității pe parcursul perioadelor de mentenanță, economisesc 156 000 de dolari anual;
• Astfel, recuperarea valorii de achiziÈ›ie suplimentare (10-20 % mai mare decât un echipament echivalent cu acÈ›ionare diesel-hidraulică) se face în scurt timp!

UN CÂȘTIG MAJOR PENTRU MEDIUL ÎNCONJURÄ‚TOR

Operarea unui utilaj din gama Keestrack Zero reprezintă un pas important în reducerea emisiilor de carbon în sectorul construcÈ›iilor È™i al carierelor. Pe lângă reducerea consumului de motorină, un utilaj Keestrack Zero din gama R5 va duce la o reducere a emisiilor de CO2 de 156 de tone pe an. Semnificativ se va observa È™i o reducere a poluării fonice.

În plus, gama de echipamente Keestrack Zero adaugă un plus de flexibilitate È™i comoditate prin faptul că diferitele echipamente pot fi conectate în lanÈ› È™i pot fi alimentate între ele de la o singură sursă de energie electrică.

Operarea maÈ™inilor este simplificată, deoarece toate funcÈ›ionalitățile sunt controlate de sistemul inteligent de control al instalaÈ›iei Keestrack. Aceasta include numeroase rutine automatizate È™i o monitorizare cuprinzătoare, cu transmitere bidirecÈ›ională a datelor, atât ale maÈ™inii, cât È™i ale producÈ›iei, utilizând sistemul Keestrack-er bazat pe satelit.

Machinery

Recent Posts:

Portul Dresda-Friedrichstadt fost reconstruit de mai multe ori de-a lungul istoriei sale de 130 de ani. Astfel, după restaurarea iniÈ›ială a vechilor depozite È™i a infrastructurii, È™antierul era plin de resturi de cărămizi, pietre È™i fundaÈ›ii cu muchii de până la 250 mm lungime. &Icir...


Citeste mai mult

Odată cu dezvoltarea modelului LTR 1150, Liebherr a răspuns cerinÈ›elor operatorilor de macarale pe È™enile cu braÈ› telescopic care se confruntă cu sarcini de ridicare care depășesc limitele modelului LTR 1100, dar pentru care modelul LTR 1220 este mult prea mare. În ceea ce priveÈ™te ca...


Citeste mai mult

La mijlocul lunii octombrie, în cadrul unui eveniment de presă electrizant organizat la Centrul JCB pentru Vizitatorii VIP din localitatea Rocester, comitatul Staffordshire, Anglia,  în faÈ›a a circa 50 de jurnaliÈ™ti de specialitate de la mai multe reviste europene, printre care È...


Citeste mai mult

Faresin Industries este un renumit producător italian de stivuitoare telescopice, cu 51 de ani de experiență în industrie È™i filiale în Germania, FranÈ›a È™i Polonia. Utilajele fabricate în Italia sunt destinate sectoarelor de construcÈ›ii, militar, închiriere È™i altor d...


Citeste mai mult