Follow us


Aboneaza-te la newsleter

News

Golden Gate de România

Golden Gate de România

Podul suspendat de la Brăila, cel mai mare din România și cel mai mare de peste Dunăre, a intrat deja în topul celor mai lungi poduri din Europa, ocupând locul cinci cu o lungime totală de 1974 de metri și fiind al treilea pod suspendat după deschiderea centrală dintre piloni. Podul reprezintă un motiv de mândrie națională în materie de infrastructură rutieră. Comparat încă de la început cu celebrul pod Golden Gate ce leagă orașele San Francisco și Sausalito, podul este o adevărată lucrare complexă de artă inginerească, elegantă, suplă și impresionantă, ce îți creează senzația unei structuri vii, iar deschiderea centrală de 1120 metri, nu este cu mult sub cea a mult mai faimosului pod american de 1280 metri.

Podul de la Brăila este un pod rutier suspendat care traversează fluviul Dunărea între municipiul Brăila (județul Brăila) și satul Smârdan (județul Tulcea), legând regiunile istorice Muntenia și Moldova cu Dobrogea de Nord. Construcția acestui pod s-a dovedit a fi una dintre cele mai ambițioase inițiative de modernizare a infrastructurii de transport din românia, realizată cu fonduri europene (363 de milioane de euro), cu expertiză internațională de referință și cu tehnologie de ultimă generație. În afară de importanța locală prin realizarea unei conexiuni rapide și directe între județele Brăila și Tulcea, realizarea acestui pod suspendat are și o importanță internațională prin realizarea conexiunii Regiunii de Dezvoltare Sud-Est cu coridorul transeuropean IV și coridorul paneuropean IX.

Lungimea podului este de 1974,30 metri, din care 1120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. La fiecare capăt al podului accesul se face pe un viaduct cu o lungime de 90 metri. La această lucrare s-a adăugat execuția unui drum principal Brăila – Jijila de 19,085 km și a unui drum de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin de 4,328 km.

De proiectarea și execuția podului suspendat și a celor două deschideri laterale s-a ocupat consorțiul japonez IHI Infrastructure Systems Co. Ltd., două companii din Italia, asocierea Webuild Spa - ASTALDI Spa și zeci de subcontractori români. Podul a fost proiectat să aibă o durată de viață de 120 de ani.

Cantitatea de otel necesara realizării celor 86 de tronsoane de tablier a fost de circa 21 500 tone. Lățimea unui tablier egala cu 29,70 metri și deschiderea centrală va garanta gabarite de navigație verticale și orizontale de 180 metri lățime și 38 metri înălțime.

Lățimea totală a podului suspendat de la Brăila este de 31,70 metri. Calea pe pod are 22,00 metri și este alcătuită din 4 benzi de circulație de câte 3,50 m lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lățime, două acostamente de 1,50 m lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte și de alta, 2 benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având lățimi de câte 2,80 m fiecare.

Sistemul de suspendare cuprinde două cabluri principale și tiranți verticali de legătură între tablier și cablurile principale, forțele rezultante fiind transmise direct pilonilor turn și blocurilor de ancorare cu un diametru de 47 de metri, îngropate în pământ la 31 de metri adâncime, în afara digurilor Dunării. Cablurile principale constau într-un număr mare de fire paralele cu diametrul de 5,38 mm, cu o lungime, în starea de referință, de aproximativ 2135 m, care se întind între ancorajul Brăila și ancorajul Jijila. Fiecare cablu principal are un diametru cuprins între 0,560 m (pe deschiderea principală) - 0,580 m (pe deschiderea laterală). Cablurile sunt formate din câte 16 toroane, fiecare toron fiind format din 544 de fire. Pentru execuția celor două cabluri principale cu o lungime de doi kilometri fiecare au fost necesare aproximativ 81 000 de kilometri de fir de oțel, îndeajuns ca să înconjoare planeta de două ori. Majoritatea firelor se întind pe întreaga lungime a cablului principal, de la ancoraj la ancoraj. Greutatea totală a celor două cabluri este de peste 6700 de tone. Firele cablului principal sunt fire de oțel tras la rece și zincate la cald in baie de zinc. Pe deschiderile laterale sunt prevăzute cabluri suplimentare, dispuse în două toroane.

Fiecare pilon turn, realizat din beton armat, are o înălțime de 192,64 m și este compus din doi stâlpi ușor înclinați, cu secțiune transversală pseudo-dreptunghiulară cu gol în interior, conectați printr-o grindă traversă dublă la partea superioară, imediat sub șeile de deviere ce găzduiesc cablurile principale, situate la înălțimea de + 190 m. Geometria externă a turnurilor are dimensiunea transversală constantă de 6,5 x 6.5 m, în timp ce grosimea pereților secțiunii este variabilă cu înălțimea. Fiecare stâlp este echipat cu scări și ascensoare. Accesul este permis de pe partea trotuarelor de inspecție și întreținere externe situate pe ambele părți ale tablierului.

 

News

Recent Posts:

În cadrul unui show desfășurat la centrul JCB World Headquarters, din Staffordshire, Regatul Unit (UK), JCB a dezvăluit presei de specialitate noile sale produse lansate în acest an. Noul dumper electric 3TE JCB își extinde oferta de dumpere 100% electrice de șantier cu șas...


Citeste mai mult

Libertatea lansează o nouă provocare pentru toți colecționarii pasionați de automodelism, sub forma unei machete la scara 1/8, pe care fanii celui mai îndrăgit automobil românesc din toate timpurile și-o pot construi singuri.Dacia 1300 reprezintă o bornă importantă a istoriei a...


Citeste mai mult

În fața unui peisaj economic în continuă schimbare, industria carierelor și balastierelor din România se confruntă cu presiuni crescânde asupra eficienței și rentabilității operațiunilor. Pentru a aborda aceste provocări complexe și a-și menține competitivitatea,...


Citeste mai mult

iONTRON Hybrid, prezentată prima dată la târgul de utilaje de constructii Bauma 2022, este o noutate la nivel mondial datorită noii soluții integrate în gama de pompe hidraulice. Motorul electric este alimentat de la energia electrică de pe șantier și nu necesită baterii suplimen...


Citeste mai mult