Follow us


Aboneaza-te la newsleter

News

Golden Gate de România

Golden Gate de România

Podul suspendat de la Brăila, cel mai mare din România È™i cel mai mare de peste Dunăre, a intrat deja în topul celor mai lungi poduri din Europa, ocupând locul cinci cu o lungime totală de 1974 de metri È™i fiind al treilea pod suspendat după deschiderea centrală dintre piloni. Podul reprezintă un motiv de mândrie naÈ›ională în materie de infrastructură rutieră. Comparat încă de la început cu celebrul pod Golden Gate ce leagă oraÈ™ele San Francisco È™i Sausalito, podul este o adevărată lucrare complexă de artă inginerească, elegantă, suplă È™i impresionantă, ce îÈ›i creează senzaÈ›ia unei structuri vii, iar deschiderea centrală de 1120 metri, nu este cu mult sub cea a mult mai faimosului pod american de 1280 metri.

Podul de la Brăila este un pod rutier suspendat care traversează fluviul Dunărea între municipiul Brăila (judeÈ›ul Brăila) È™i satul Smârdan (judeÈ›ul Tulcea), legând regiunile istorice Muntenia È™i Moldova cu Dobrogea de Nord. ConstrucÈ›ia acestui pod s-a dovedit a fi una dintre cele mai ambiÈ›ioase iniÈ›iative de modernizare a infrastructurii de transport din românia, realizată cu fonduri europene (363 de milioane de euro), cu expertiză internaÈ›ională de referință È™i cu tehnologie de ultimă generaÈ›ie. În afară de importanÈ›a locală prin realizarea unei conexiuni rapide È™i directe între judeÈ›ele Brăila È™i Tulcea, realizarea acestui pod suspendat are È™i o importanță internaÈ›ională prin realizarea conexiunii Regiunii de Dezvoltare Sud-Est cu coridorul transeuropean IV È™i coridorul paneuropean IX.

Lungimea podului este de 1974,30 metri, din care 1120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri pe malul dinspre Brăila ÅŸi 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. La fiecare capăt al podului accesul se face pe un viaduct cu o lungime de 90 metri. La această lucrare s-a adăugat execuÈ›ia unui drum principal Brăila – Jijila de 19,085 km È™i a unui drum de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin de 4,328 km.

De proiectarea È™i execuÈ›ia podului suspendat È™i a celor două deschideri laterale s-a ocupat consorÈ›iul japonez IHI Infrastructure Systems Co. Ltd., două companii din Italia, asocierea Webuild Spa - ASTALDI Spa È™i zeci de subcontractori români. Podul a fost proiectat să aibă o durată de viață de 120 de ani.

Cantitatea de otel necesara realizării celor 86 de tronsoane de tablier a fost de circa 21 500 tone. Lățimea unui tablier egala cu 29,70 metri È™i deschiderea centrală va garanta gabarite de navigaÈ›ie verticale È™i orizontale de 180 metri lățime È™i 38 metri înălÈ›ime.

Lățimea totală a podului suspendat de la Brăila este de 31,70 metri. Calea pe pod are 22,00 metri È™i este alcătuită din 4 benzi de circulaÈ›ie de câte 3,50 m lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lățime, două acostamente de 1,50 m lățime È™i o zonă mediană cu lățimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte È™i de alta, 2 benzi adiÈ›ionale pentru trafic pietonal, biciclete È™i întreÈ›inere, trotuarele având lățimi de câte 2,80 m fiecare.

Sistemul de suspendare cuprinde două cabluri principale È™i tiranÈ›i verticali de legătură între tablier È™i cablurile principale, forÈ›ele rezultante fiind transmise direct pilonilor turn È™i blocurilor de ancorare cu un diametru de 47 de metri, îngropate în pământ la 31 de metri adâncime, în afara digurilor Dunării. Cablurile principale constau într-un număr mare de fire paralele cu diametrul de 5,38 mm, cu o lungime, în starea de referință, de aproximativ 2135 m, care se întind între ancorajul Brăila È™i ancorajul Jijila. Fiecare cablu principal are un diametru cuprins între 0,560 m (pe deschiderea principală) - 0,580 m (pe deschiderea laterală). Cablurile sunt formate din câte 16 toroane, fiecare toron fiind format din 544 de fire. Pentru execuÈ›ia celor două cabluri principale cu o lungime de doi kilometri fiecare au fost necesare aproximativ 81 000 de kilometri de fir de oÈ›el, îndeajuns ca să înconjoare planeta de două ori. Majoritatea firelor se întind pe întreaga lungime a cablului principal, de la ancoraj la ancoraj. Greutatea totală a celor două cabluri este de peste 6700 de tone. Firele cablului principal sunt fire de oÈ›el tras la rece È™i zincate la cald in baie de zinc. Pe deschiderile laterale sunt prevăzute cabluri suplimentare, dispuse în două toroane.

Fiecare pilon turn, realizat din beton armat, are o înălÈ›ime de 192,64 m È™i este compus din doi stâlpi uÈ™or înclinaÈ›i, cu secÈ›iune transversală pseudo-dreptunghiulară cu gol în interior, conectaÈ›i printr-o grindă traversă dublă la partea superioară, imediat sub È™eile de deviere ce găzduiesc cablurile principale, situate la înălÈ›imea de + 190 m. Geometria externă a turnurilor are dimensiunea transversală constantă de 6,5 x 6.5 m, în timp ce grosimea pereÈ›ilor secÈ›iunii este variabilă cu înălÈ›imea. Fiecare stâlp este echipat cu scări È™i ascensoare. Accesul este permis de pe partea trotuarelor de inspecÈ›ie È™i întreÈ›inere externe situate pe ambele părÈ›i ale tablierului.

 

News

Recent Posts:

Inter Cargo Grup, un nume de referință în domeniul transporturilor È™i al echipamentelor pentru logistică, a aniversat 20 de ani de activitate în România. Cu această ocazie, compania a marcat momentul printr-un eveniment de excepÈ›ie, care a reunit parteneri, clienÈ›i È™i profe...


Citeste mai mult

Centenarul Caterpillar a fost marcat È™i în România, în perioada 12–14 iunie 2025, printr-un eveniment special organizat de Bergerat Monnoyeur la sediul său din MogoÈ™oaia. Evenimentul „Zilele PorÈ›ilor Deschise” a oferit clienÈ›ilor, partenerilor È™i profesioniÈ...


Citeste mai mult

La München, inovaÈ›ia È™i optimismul au mers mână în mână: Bauma 2025 a demonstrat că, în ciuda provocărilor globale, industria construcÈ›iilor rămâne una dintre cele mai dinamice È™i mai pregătite pentru viitor. EdiÈ›ia de anul acesta a depășit aÈ™teptări...


Citeste mai mult

EdiÈ›ia a 3-a a târgului-festival RoBuild s-a încheiat după trei zile intense, pline de emoÅ£ie, provocări, dar È™i momente memorabile. Într-un an complicat, marcat de alegeri, crize social-economice È™i nesiguranță generală, RoBuild 2025 a reuÈ™it să adune sub aceeaÅŸi umbre...


Citeste mai mult