Follow us


Aboneaza-te la newsleter

News

PROVOCĂRI VECHI ŞI NOI ÎN 2021

PROVOCĂRI VECHI ŞI NOI ÎN 2021

Anul trecut a demonstrat încă o dată, în ciuda provocărilor generate de criza epidemică şi de criza economică subsecventă, capacitatea sectorului de construcţii din România de a se adapta dinamic unor provocări imprevizibile. Societăţile au fost supuse unor teste neanunţate de rezilienţă şi o mare majoritate a acestora a putut să le depăşească. Rezultatul este vizibil în creşterea cu cca 16% a cifrei de afaceri a sectorului! Dar provocările sistemice cu care sectorul de construcţii se confruntă nu au fost rezolvate, unele dintre acestea acutizându-se.

Anul curent îşi menţine restricţiile generate în 2020 iar ne voia de predictibilitate legată de finanţări ale proiectelor începute, ajustări dinamice ale preţurilor, lansarea unor proiecte noi de calitate rămâne una preocupantă. Pentru anul în curs sunt aşteptate dezvoltări noi în materie de reglementare comunitară, priorităţile fiind ancorate în Renowation Wave, Iniţiativa pentru locuinţe accesibile, revizuirea Directivei EPB, tranziţia digitală, revizuirea CPR, taxonomia pentru investiţii sustenabile.

Complementar, va fi revizuită ”Machinery Directive” iar aici o primă problemă care se ridică este legată de perioada de tranziţie pentru implementare care va fi propusă la 18 luni. Vor fi probleme legate de standardizare (sunt cca 800 de standarde armonizate cu Directiva din 2006 care vor trebui actualizate) iar producătorii de echipamente vor fi nevoiţi să îşi actualizeze procedurile de conformare, să actualizeze procesele de evaluare a riscurilor, manualele de operare şi fişele tehnice. Din această perspectivă CECE a solicitat recent ca această perioadă de implementare să fie extinsă la 3,5 ani, aşa cum s-a lucrat în cazul implementării Directivei din 2006.

Pentru ce se va întâmpla la noi este fundamental să reuşim o implementare rapidă a PNRR după aprobarea acestuia de către CE, cel mai devreme la jumătatea anului. Predictibilitatea în materie de proiecte care vor fi promovate şi stabilitatea legislativă corelată cu promovarea anumitor corecţii necesare în materie de ajustare a preţurilor în dinamica executării contractelor sunt condiţii esenţiale pentru continuarea evoluţiei pozitive a sectorului de construcţii. Prognozele pentru 2021 sunt relative. Iar până la urmă singurul mod de a ne prezice viitorul e prin a-l construi!

Laurențiu Plosceanu
Președinte
ARACO

News

Recent Posts:

IVECO, nume de referință în industria vehiculelor comerciale, anunță deschiderea unui nou punct de vânzare și service în orașul Deva, alături de partenerul Dutch Truck Services. Alături de echipa IVECO Romania, Dutch Truck Services și AIC Services, la ceremonia de inaugura...


Citeste mai mult

Evenimentul unde se dezbat și analizează ultimele tendințe în administrarea eficienta a flotelor auto revine cu o noua ediție pe 19 septembrie, la Crowne Plaza Bucharest. Fleet Management Conference va aduce în prim-plan cele mai bune practici pentru creșterea performanțelor flotei...


Citeste mai mult

ATP Trucks Automobile, compania românească producătoare de autovehicule de transport rutier și persoane, anunță livrarea cu succes a primului lot de 10 autobuze electrice ATP Bus către orașul Vișeu de Sus, marcând un moment important în angajamentul către o mobilitate urba...


Citeste mai mult

Podul suspendat de la Brăila, cel mai mare din România și cel mai mare de peste Dunăre, a intrat deja în topul celor mai lungi poduri din Europa, ocupând locul cinci cu o lungime totală de 1974 de metri și fiind al treilea pod suspendat după deschiderea centrală dintre pilon...


Citeste mai mult