Potrivit hotărârii Parlamentului European, autoturismele și autoutilitarele până în 3,5 tone, noi, nu vor mai avea voie să elibereze emisii de gaze poluante. Cu alte cuvinte, înmatricularea acestor mașini noi echipate cu motoare pe benzină și die sel nu va mai fi permis ă în UE începând cu 2035.
Deși emisiile de CO2 se măsoară de obicei la țeava de eșapament - motiv pentru c are nu sunt luați în considerare combustibilii neutri din punct de vedere climatic - guvernul german s-a asigurat că noul regulament include o clauză de considerent fără caracter obligatoriu care ar putea deschide o ușă din spate pentru vehiculele alimentate cu combustibili ecologici sintetici pentru motoare cu combustie internă.
Această opțiune tehnologică trebuie păstrată. Neutralitatea climatică în domeniul mobilității poate fi obținută și cu ajutorul combustibililor ecologici sintetici pentru parcul auto existent, în mașinile noi, precum și în camioane și autobuze. În acest sens, clauze de revizuire mai pot e xista. Dar mult mai sigur este că acești combustibili ecologici vor fi utilizați pe la avioane.
În ceea ce privește autobuzele și autoutilitarele de peste 3,5 tone, în special cele de peste 12 tone, Comisia Europeană a stabilit un obiectiv de reducere cu 90% a emisiil or de dioxid de carbon pentru vehiculele grele noi până în 2040, o măsură care lasă ușa deschisă pentru vânzarea unor autobuze și camioane noi cu motoare cu combustie și după această dată.
Obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 vor crește în intensitate aproximativ la fiecare cinci ani, începând cu o reducere de 45% față de nivelurile din 2019 până în 2030, ajungând la 65% până în 2035 și 90% p ână în 2040.
Obiectivele se bazează pe flote, ceea ce înseamnă că producătorii trebuie să le atingă în medie. Prin urmare, în timp c e majoritatea vehiculelor din 2040 v or trebui să fie alimentate cu energie electrică sau cu hidrogen, o mică parte dintre acestea ar putea păstra motoarele cu combustie. Regulamentul include, de asemenea, standarde mai stricte pentru autobuzele urbane, impunând trecerea la tehnologia cu emisii zero până în 2030.
Autobuzele interurbane și turis tice vor fi tratate ca și camioane. Viitorul este la o rotație de roată.
Redactor Șef
Ing. Valeriu BEZDEDEANU
Audiență Generală AG
Follow us
Aboneaza-te la newsleter
Focus plus
Parlamentul UE a dat undă verde interzicerii motoarelor cu ardere internă, începând cu 2035

Recent Posts:
Cea de 7-a ediție a evenimentului Trenchless Romania Conference & Exhibition a avut loc în data de 28 iunie în București. Devenit deja o tradiție evenimentul a reunit și în acest an companii naționale și internaționale din industria de foraje orizontale dirijate. Și anu...
Citeste mai mult
După instalarea în iulie 2021 a lui Roberto Righi la conducerea Prometeon Tyre Group, acesta a ajuns în prezent singurul producător global care se concentrează exclusiv pe anvelope dedicate sectorului de vehicule profesionale, pentru aplicații industriale, rutiere, agricole și de co...
Citeste mai mult
AIC Trucks a sărbătorit lansarea oficială a activităților sale ca importator și distribuitor exclusiv Otokar în România, atât pentru segmentul de autobuze, cât și cel de camioane ușoare. Aic Trucks are o vastă experiență de peste 25 de ani în distribuția de...
Citeste mai mult
Prysmian Group a participat joi, 22 iunie la Pria Renewable Energy Conference, susținând tranziția către o energie mai verde. Tranziția energiei e un proces în care producerea și transportul energiei trebuie făcut într-un mod în care impactul asupra mediului să fie c&a...
Citeste mai mult