Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Industry

RIŞTI ŞI CÂŞTIGI - INTERVIU CU MIRCEA S. PETRACHE KARPATHIA INDUSTRIES SRL

RIŞTI ŞI CÂŞTIGI - INTERVIU CU MIRCEA S. PETRACHE KARPATHIA INDUSTRIES SRL

Karpathia Industries SRL, unic distribuitor Cifa Spa. în România, este una dintre companiile deja de tradiţie pe piaţa românească de distribuţie utilaje din sectorul betoanelor – de la utilaje pentru producţie beton, la cele de transport şi turnare. Anul 2019 a fost un an în care compania a început construcţia noului sediu, o decizie importantă în dezvoltarea ulterioară a acesteia: un sediu care are în dotare atât spaţiu de birouri, depozit de piese de schimb, spaţiu de intervenţii tehnice, spaţiu de traininguri/workshop-uri, spaţiu exterior de expunere a utilajelor pregătite spre livrare sau cele aflate pe stoc.

Construcţia a fost finalizată la finalul anului 2019 şi se află în Otopeni, lângă Bucureşti. Începutul anului 2020 arăta promiţător, însă în luna martie, când s-a instaurat starea de urgenţă la nivel naţional, dar şi lockdown-ul generalizat pe întreg globul, datorat pandemiei, Mircea Petrache – Director General al Karpathia Ind – se gândea oare dacă fusese chiar o idee bună să se arunce la o investiţie atât de mare. Însă, ca de multe ori în viaţă, nu ai de unde să ştii ce te aşteaptă în viitor. Lunile martie şi aprilie au fost luni tensionate şi pline de incertitudini. Însă după acestea a venit o perioadă extrem de bună, perioadă care continuă în prezent şi va continua, sperăm cu toţii, anii viitori.

Dacă nu rişti, nu câştigi – iar Mircea a riscat mult şi iată, începe să câştige teren şi din ce în ce mai multă cotă de piaţă. Am stat de vorbă cu el la noul sediu Karpathia Ind, în noul lui birou directoral, după ce am vizitat întreg sediul cu mare admiraţie. Mă încearcă un sentiment de mândrie când văd din ce în ce mai mulţi români care au învăţat pe forţele proprii, prin propriul efort şi experienţă, cum să faci business într-un mod profesionist, în România anului 2020. Cred foarte mult în CIFA, care are în portofoliu cea mai diversificată gamă de produse, de la producţia betonului (staţiile de betoane), transportul betonului (auto-betonierele), pomparea betonului, (autopompe) autopompe malaxor, pompe portabile etc.

Mașini&Utilaje: Cum puteţi descrie gama de produse Cifa la momentul prezent?
Mircea Petrache: Pentru gama de autopompe montate pe camion, CIFA continuă cu implementarea strategiei de produs care pune accent pe diversificarea gamei pe baza a trei linii de producţie: CARBOTECH, STEELTECH şi CLASSIC. Trei configuraţii diferite pentru a satisface cel mai bine diversele nevoi ale fiecărei zone şi ale fiecărei companii. Auto-pompele din seria CARBOTECH LINE reprezintă vârful de gamă din punct de vedere tehnologic şi are anumite secţiuni din braţ produse din fibră de carbon. Aceste secţiuni de braţ sunt produse manual la fabrică din zona Modena. În 2010, CIFA a introdus utilizarea materialelor compozite în industria echipamentelor de beton, realizând o serie de braţe de distribuţie a betonului cu această tehnologie inovatoare.

Datorită cererii în creştere a pieţei, CIFA oferă pe piaţă o gamă largă de serii CARBOTECH, cu lungime de braţ între 40 şi 80 de metri. CARBOTECH LINE include o gamă de modele cu configuraţie completă chiar şi în versiunea standard, management electronic la 360Ocu control asupra unităţii de pompare, parametri de stabilizare şi funcţionare, braţe de distribuţie în fibră de carbon garantează rezistenţă, greutate redusă şi mai puţină oscilaţie în timpul fazelor de lucru. Cred foarte mult în CIFA, care are în portofoliu cea mai diversificată gamă de produse, de la producţia betonului (staţiile de betoane), transportul betonului (auto-betonierele), pomparea betonului, (autopompe) autopompe malaxor, pompe portabile etc.


Seria „STEELTECH” oferă posibilitatea echipării unei game largi de accesorii și echipamente opționale pe produsul configurabil. Cu o atenție deosebită pentru greutatea totală care trebuie respectată chiar și în limitele rutiere europene, aceasta este gama cu cele mai multe modele și variante de configurație.

Seria „CLASSIC” include un produs fiabil, ușor de întreținut, foarte standardizat într-o culoare și configurație standard, cu limitare la echipamente sau accesorii opționale disponibile. Această gamă este disponibilă într-un număr limitat de modele în câteva piețe selectate, care nu necesită nicio diversificare a configurației produsului. Personal sunt în acest domeniu de 10 ani, având alți 7 ani în spate în domeniul camioanelor, CIFA inovează în mod constant produsele cu scopul de a îmbunătăți performanțele echipamentelor și calitatea muncii celor care le folosesc în fiecare zi pe șantier. Dacă combinăm cele 3 categorii de auto-pompe, așa cum CIFA le-a categorisit, poate furniza auto-pompe cu lungimi de braț între 20 și 80 de metrii.

Mașini&Utilaje: Cum estimați că vor fi vânzările anul acesta, față de anul trecut?
Mircea Petrache: Începând cu anul 2014 - 2015 suntem an de an pe un trend ascendent, având la bază investiți masive într-un sediu nou aflat în orașul Otopeni, stoc de piese și echipamente, intervenții prompte și training-ul personalului. Mă aștept ca și în următorii ani să menținem nivelul ultimilor ani, pe fondul investițiilor guvernului României în infrastructură, dar și investițiile din mediu privat, atât în sectorul rezidiantial cât și industrial. Ca infrastructură generală, România este un şantier imens în acest moment. Există foarte multe tronsoane de autostradă în derulare, podul de la Brăila peste Dunăre, centuri de municipii, racordare la canalizări etc. Aceste investiţii au ca termene de finalizare între 3 şi 7 ani, iar dacă se va continua ceea ce s-a început piaţa trebuie să fie stabilă şi în uşoară creştere. A doua parte a anului 2019 și începutul anului 2020, am avut o creștere semnificativă a cererilor și a vânzărilor pentru auto-pompele de beton. Anul acesta Karpathia Industries, a livrat două autopompe de beton cu lungime braț 49 m, CIFA K49C, 3 auto-pompe seria CARBOTECH LINE, CIFA K47H, și mai multe autopompe din gama STEELTECH LINE. În ceea ce privește echipamentul auto pompă malaxor, acest tip de echipament rămâne actorul principal pentru piața din România, datorită versatilității și robusteții. Este un echipament ce poate fi operat de un singur operator, un echipament ce permite transportul a 9,5 mc de beton și braț de pompare de până la 32 m. Pentru acest tip de echipament Karpathia – CIFA deține 100% cotă de piață, aspect ce ne bucură foarte mult dar ne și responsabilizează la fel de mult.
Ca infrastructură generală, România este un şantier imens în acest moment. Există foarte multe tronsoane de autostradă în derulare, podul de la Brăila peste Dunăre, centuri de municipii, racordare la canalizări etc. Aceste investiţii au ca termene de finalizare între 3 şi 7 ani, iar dacă se va continua ceea ce s-a început piaţa trebuie să fie stabilă şi în uşoară creştere." Un alt aspect important pentru susținerea investițiilor este reprezentat de finanțarea prin fonduri europene, iar în acest moment sunt câteva proiecte ce așteaptă “green light.

Mașini&Utilaje: În ce anume ați considerat că este important să investiți pentru a putea oferi atât produse, termene de livrare, cât și servicii de calitate, pe piața locală?
Mircea Petrache: Spuneam mai devreme faptul că am ales să investim în stoc de echipamente, iar în ultimii 3-4 ani Karpathia Industries a avut permanent 10-20 de autobetoniere, 3-5 autopompe malaxor și 2-4 autopompe de beton. Nu este ușor să închizi o vânzare dacă oferi partenerului un termen de livrare între 6 și 7 luni de zile.

Industry

Recent Posts:

Companiile care reciclează asfaltul vechi creează noi surse de venit.Această industrie se confruntă cu numeroase provocări, cum ar fi costurile ridicate de îndepărtare a pavajului și de transport a materialului, în condițiile în care se asigură în același timp prote...


Citeste mai mult

Bianchi Casseforme, prin dealer exclusiv Gabor Concrete, își afirmă din nou prezența în România prin furnizarea de standuri autoportante pentru construcția de grinzi ‘’I’’ pentru poduri și două utilaje Speedy pentru distribuția betonului.Sediul PORR C...


Citeste mai mult

Conceput în secolul 17 și cu o istorie de peste 400 de ani, Sumitomo a dezvoltat mai multe sub-companii de succes, printre care și Sumitomo Heavy Industries.Înființată în anul 1888 cu scopul confecționării și reparării utilajelor, Sumitomo Heavy Industries s-a dezvoltat mai...


Citeste mai mult

Volvo Construction Equipment este lider în domeniul sustenabilității și economiei circulare în industria utilajelor pentru construcții, remarcându-se printre ceilalți producători de utilaje prin focusul pe inovație. Despre tendințele generale de digitalizare și electrifica...


Citeste mai mult