Daimler Trucks se concentrează pe dezvoltarea pilelor de combustibil alimentate cu hidrogen pentru electrificarea vehiculelor sale și asigurarea unui transport flexibil pe distanțe lungi. La sfârșitul lunii aprilie, producătorul de camioane a început să efectueze primul prototip îmbunătățit al modelului Mercedes-Benz GenH2, camion electric cu celulă de combustie alimentată cu hidrogen, al cărui concept a fost prezentat în 2020.
Aceasta marchează o bornă importantă spre producția de serie. Seria extinsă de teste la care a fost supus vehiculul și componentele sale se concentrează, printre altele, pe aspecte ce țin de funcționarea continuă, în condiții meteorologice și de drum diferite, precum și în timpul diverselor manevre de conducere. Conform planului de dezvoltare al Daimler Trucks, noul camion îmbunătățit va fi testat și pe drumurile publice înainte de sfârșitul anului. Testele în condiții reale de transport, la clienți, sunt programate să înceapă în 2023. Se așteaptă ca primele camioane GenH2 produse în serie să fie predate clienților începând din 2027.
”Urmărim în mod constant strategia tehnologică pentru electrificarea camioanelor noastre. Vrem să le oferim clienților noștri cele mai bune camioane neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 - alimentate fie cu baterii, fie cu pile de combustie pe bază de hidrogen, în funcție de aplicație. Totul decurge conform planurilor și sunt încântat că testarea riguroasă a camionului GenH2 a început cu succes.” - MARTIN DAUM, PREȘEDINTE AL CONSILIULUI DE ADMINISTRAȚIE AL DAIMLER TRUCK AG
„Sistemele de propulsie pe bază de pile de combustie alimentate cu hidrogen vor deveni indispensabile pentru transportul rutier pe distanțe lungi, neutru în materie de CO2. Acest lucru este confirmat și de numeroșii noștri parteneri cu care lucrăm intens pentru a pune această tehnologie pe șosele, la vehiculele de serie. Mai mult, un impuls considerabil este generat de angajamentul clar al autorităților germane și europene pentru sprijinirea utilizării hidrogenului în transportul rutier de mărfuri. Sprijinul politic joacă un rol important în promovarea creării unei infrastructuri pentru hidrogenul verde și în realizarea unei soluții viabile din punct de vedere economic pentru folosirea camioanelor cu pile de combustie de către clienții noștri ”, adaugă Daum.
TESTARE EXIGENTĂ PENTRU O PERFORMANȚĂ OPERAȚIONALĂ DE 1,2 MILIOANE DE KILOMETRI
Inginerii de dezvoltare de la Daimler Trucks proiectează camionul GenH2 astfel încât vehiculul și componentele sale să îndeplinească aceleași cerințe de durabilitate ca un Mercedes-Benz Actros convențional. Aceasta înseamnă 1,2 milioane de kilometri pe șosea, pe o perioadă de zece ani și un total de 25.000 de ore de funcționare. De aceea, GenH2 Truck trebuie să treacă prin teste extrem de riguroase – la fel ca orice altă nouă generație Actros. În primele câteva săptămâni de testare, GenH2 a parcurs deja sute de kilometri pe un stand de testare și a trecut prin multe situații extreme ce simulează condițiile de operare din viața reală, punând la încercare, de exemplu, sistemul de frânare de urgență
UN CONCEPT DE VEHICUL COMPLET NOU ȘI COMPONENTE NOI
Camionul GenH2 a fost reproiectat din temelii. Acum are componente complet noi, pe care dezvoltatorii se concentrează în mod special în timpul testelor. Aceste componente includ sistemul cu pile de combustie, sistemul de propulsie complet electric și toate sistemele asociate, cum ar fi c el de aer condiționat. În plus, greutatea și poziționarea specifică a
noilor componente au impact asupra proprietăților vehiculului. Drept urmare, vibrațiile cauzate de drumurile accidentate, de exemplu, și mai ales de situațiile extreme, se resimt diferit decât în cazul vehiculelor convenționale.
Pentru a obține informații detaliate, prototipul actual este încărcat în timpul testelor cu o sarcină utilă de până la 25 de tone pentru o greutate totală a vehiculului de aproximativ 40 de tone, care corespunde specificațiilor planificate pentru producția de serie a camionului GenH2.
HIDROGENUL LICHID OFERĂ MULTE AVANTAJE
Daimler Trucks preferă să utilizeze hidrogen lichid, care are o densitate de energie mult mai mare în raport cu volumul, comparativ cu hidrogenul gazos. Drept urmare, rezervoarele unui camion cu pile de combustie care utilizează hidrogen lichid sunt mult mai mici și, datorită presiunii mai mici, sunt semnificativ mai ușoare. Acest lucru permite mai mult spațiu de încărcare și o sarcină utilă mai mare. În același timp, se poate transporta mai mult hidrogen, ceea ce mărește semnificativ autonomia camioanelor. Acest lucru face ca seria GenH2 Truck să fie potrivită pentru transportul pe distanțe lungi, în care consumul zilnic de energie este ridicat, nefiind mai prejos decât camioanele diesel convenționale.
Experții de la Daimler Trucks continuă dezvoltarea tehnologiilor de rezervoare pentru hidrogen lichid pe baza unui plan de dezvoltare predefinit. Până la sfârșitul anului, inginerii intenționează ca noul sistem de rezervoare pentru hidrogen lichid să fie suficient de matur pentru a fi utilizat exclusiv la viitoarele teste ale camionului, până la atingerea etapei de producție în serie. Până atunci, testarea internă extinsă a camionului GenH2 va utiliza un sistem de rezervoare pentru hidrogen gazos ca soluție intermediară. Prin această măsură, Daimler Trucks demonstrează astfel că ambele variante de hidrogen - gazos și lichid - pot fi implementate tehnic.
Follow us
Aboneaza-te la newsleter
Truck Power
DAIMLER TRUCKS A ÎNCEPUT TESTAREA CAMIOANELOR CU PILE DE COMBUSTIE PE BAZĂ DE HIDROGEN
Recent Posts:
În perioada 17 septembrie 2024 – 22 septembrie 2024, la IAA Transportation 2024, Schmitz Cargobull, sub tema „Livrând Performanță”, și-a prezentat cele mai recente produse pe care clienții le pot utiliza pentru a îmbunătății performanța flotei lor și pent...
Citeste mai mult
Prometeon Tyre Group - companie lider în dezvoltarea, producția și comercializarea de anvelope pentru sectoarele comerciale la IAA Transportation 2024, târgul internațional pentru sectorul logistic, al vehiculelor comerciale și al transporturilor care a avut loc la Hanovra, Germania,...
Citeste mai mult
Goodyear anunță lansarea celei mai recente linii de anvelope premium pentru camioane, EQMAX și EQMAX ULTRA. Proiectate pentru a răspunde cerințelor în schimbare ale industriei transporturilor, aceste anvelope pun accentul pe utilizarea materialelor sustenabile, eficiența consumului de co...
Citeste mai mult
Buckingham Heavy Transport, o companie din SUA specializată în transportul de marfă agabaritică și de mare tonaj, a reușit recent să finalizeze trei proiecte dificile de transport folosind soluțiile tehnice Goldhofer AG pentru transporturi rutiere grele. Vehiculele utilizate au inclus t...
Citeste mai mult