Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Truck Power

GREII INDUSTRIEI AUTO ÎȘI UNESC FORŢELE PENTRU DEZVOLTAREA SISTEMELOR DE TRANSPORT ALIMENTATE CU HIDROGEN

GREII INDUSTRIEI AUTO ÎȘI UNESC FORŢELE PENTRU DEZVOLTAREA SISTEMELOR DE TRANSPORT ALIMENTATE CU HIDROGEN

La începutul lunii martie, Daimler Truck AG și Volvo Group au încheiat un acord cu caracter obligatoriu pentru a forma o nouă societate mixtă specializată în dezvoltarea, producția și comercializarea pe scară largă de celule de combustibil cu hidrogen, pentru utilizarea pe camioane grele, precum și în alte aplicații.

Volvo Group a achiziționat 50% din participațiile la societatea Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG, în valoare de aproximativ 6 milioane EUR, fără numerar și fără datorii. Potrivit celor doi producători, obiectivul parteneriatului la joint-venture este de a face din noua societate mixtă un producător mondial de celule de combustibil care să determine pe ceilalți constructori de vehicule grele să facă un pas major către un transport durabil și neutru din punct de vedere climatic până în 2050. Daimler Truck AG și Volvo Group au convenit să redenumească compania CellCentric GmbH & Co. KG.

Un obiectiv cheie al Daimler Truck AG și Volvo Group este de a începe, în aproximativ trei ani, efectuarea de teste cu camioane echipate cu pile de combustibil cu hidrogen, la clienți, urmând ca producția de serie să înceapă în a doua jumătate a acestui deceniu.

Volvo Group și Daimler Truck AG dețin interese egale în asociere, dar vor continua să fie concurenți în toate celelalte domenii, cum ar fi tehnologia vehiculelor și integrarea pilelor de combustibil în camioane. „În viitor, în lume vor circula atât vehicule electrice cu baterii de acumulatori, cât și cu celule de combustibil cu hidrogen, împreună cu alți combustibili regenerabili într-o oarecare măsură”, a declarat Martin Lundstedt, președinte și CEO la Volvo Group.
„Crearea societății noastre mixte pentru producerea de celule de combustibil este un pas important în modelarea acestei lumi în care dorim să trăim”.

Potrivit celor două companii, viitoarea societate mixtă va putea beneficia de avantajele asocierii încă de la început, ceea ce reprezintă o poziție unică pentru o companie nou înființată. Cunoștințele solide și îndelung dovedite privind modularitatea, eficiența și fiabilitatea vor fi puse în aplicare încă de la început, la fel și procesele tehnologice de vârf la nivel mondial în domenii precum calitatea, tehnologia de producție și industrializarea.

Asocierea în participație nou creată se va baza pe această tradiție pentru a adopta o poziție similară în producția celulelor de combustibil, pe care Daimler Truck AG și Volvo Group le vor folosi pe vehicule lor comerciale. Pe lângă camioane, există și alte domenii de aplicare pentru utilizarea sistemelor cu pilă de combustibil. Societatea mixtă va dezvolta un sistem cu mai multe trepte de putere, inclusiv un sistem dublu cu o putere continuă de 300 kW, pentru camioanele de cursă lungă și de mare tonaj. Având la bază condițiile dificile din aplicațiile pentru camioane grele, vor fi dezvoltate, de asemenea, sisteme cu pile de combustibil pentru generarea staționară de energie electrică.

”Pentru Daimler Truck AG și partenerul nostru, Volvo Group, celula de combustibil pe bază de hidrogen reprezintă tehnologia de bază ce va permite în viitor generalizarea transportului greu cu CO2 neutru. Amândouă companiile sunt pe deplin dedicate Acordului climatic de la Paris pentru reducerea proporției de carbon în transportul rutier și a altor zone și pentru construirea unei companii prospere deținută în comun, care va livra volume mari de sisteme de celule de combustibil.”- MARTIN DAUM, PREȘEDINTE ȘI MEMBRU AL CONSILIULUI DE ADMINISTRAȚIE LA DAIMLER TRUCK AG

Truck Power

Recent Posts:

Mineralport, cel mai mare furnizor de agregate, asfalt și beton din regiunea Oltenia, își pune din nou încrederea în camioanele Mercedes-Benz. Compania a primit recent încă 20 de unități Arocs, care îi vor susține extinderea operațiunilor.Primele vehicule Mercede...


Citeste mai mult

Editura germană ETM, care publică, printre altele, revistele comerciale de specialitate „Fernfahrer”, „Lastauto omnibus” și „Trans aktuel”, face anual un sondaj în rândul cititorilor săi cu privire la cele mai bune vehicule comerciale și mărci. L...


Citeste mai mult

Statistici recente arată că în 2021 Volvo Trucks a fost lider pe piața pentru camioane grele integral electrice din Europa, cu o cotă de piață de 42%. În 2021, compania a primit comenzi, inclusiv scrisori de intenție pentru cumpărare, pentru peste 1.100 de camioane electrice, la ...


Citeste mai mult

Renault Trucks își extinde gama integral electrică și a anunțat, pentru 2023, startul vânzărilor pentru două noi modele de până la 44 t, și anume Renault Trucks T E-Tech pentru transportul regional și Renault Trucks C E-Tech pentru activitatea de construcții.Renault Truck...


Citeste mai mult