Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Truck Power

IVECO la IAA Hanovra 2018 - 100% diesel free

IVECO la IAA Hanovra 2018 - 100% diesel free

IVECO a facut istorie la expozitia internationala de Vehicule Comerciale IAA – 2018, creand o zona de prezentare specifica, a vehiculelor cu emisii scazute

In standul sau «100% Diesel Free», IVECO a prezentat o oferta completa de vehicule destinate unui transport sustenabil, cu emisii zero, prevazute cu sisteme de propulsie alternative, de la cele cu tractiune electrica, la cele cu motoare functionand cu gaze naturale comprimate (CNG) si gaze naturale lichefiate (LNG).

IVECO a facut istorie la a 67-a editie a expozitiei IAA Vehicule Comerciale, cel mai important eveniment international din sectorul vehiculelor comerciale. Intr-o zona de expunere cu emisii scazute, IVECO a expus 18 vehicule ce functioneaza fara clasicul combustibil diesel, de la autobuze urbane electrice si pana la camioane functionand cu GNL, pentru transport pe distante lungi – o oferta completa, care poate acoperi cerintele oricarei afaceri si oricarei misiuni, formata din numeroase vehicule a caror recunoastere a fost recompensata cu premii internationale, cum ar fi: LCV-ul Daily Blue Power - Van of the year 2018, autobuzul electric Crealis In-Motion-Charging – Sustenable Bus of the Year 2019 si castigator al premiului pentru inovatie la expozitia European Mobility, autobuzul interurban cu podea coborata Crossway LE NP – Sustenable Bus of the Year 2018, si autotractorul Stralis NP 460 – Low Carbon Truck of the Year 2018.

In cadrul conferintei de presa, organizate inainte de deschiderea expozitiei pentru publicul larg, Pierre Lahutte, presedintele brandului IVECO, a declarat urmatoarele: „IVECO este primul producator din istoria expozitiei IAA care prezinta un stand fara nici un motor diesel – fie in vehicule, fie in echipamentul instalat pe ele. Sectorul transporturilor se transforma, pe masura ce se accentueaza presiunea asupra utilizarii motoarelor diesel si tranzitia catre alte forme de energie castiga avant. Produsele prezentate la stand demonstreaza ca oferta IVECO de vehicule electrice, cu CNG si cu LNG, este disponibila astazi si ofera o alternativa viabila la vehiculele Diesel in toate misiunile – de la transportul urban si interurban de persoane, cu consum redus de energie, si pana la transporturi de sarcini grele pe distante lungi. In plus, gazele naturale ofera posibilitatea unei tranzitii directe la biometan si la energia din surse regenerabile, atingand astfel limita de zero emisii si deschizand astfel calea spre abordarea modelului de economie circulara, in care sa se ajunga la reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera si la sechestrarea carbonului.”

La IAA 2018 IVECO si-a prezentat, sub lumina reflectoarelor, solutiile sale de brand pentru un transport sustenabil, cu o varietate de sisteme de propulsie capabile sa raspunda cerintelor celor mai diverse misiuni. Propulsia electrica joaca un rol deosebit de important, in special in misiuni cu valoare ridicata, cum ar fi transportul de persoane – cu precadere in misiunile «stop-and-go» cu viteza mica si cu consum energetic redus, din centrul oraselor. Cealalta sursa de energie importanta este gazul natural care, pentru transportul durabil de bunuri si persoane, se dovedeste deja a fi o solutie ajunsa la o dezvoltare deplina. IVECO a tinut sa sublinieze avantajul extraordinar pe care folosirea gazelor naturale drept combustibil il are pentru mediu, respectiv reducerea drastica a emisiilor de gaze poluante: cu 90% a NO2 - ului, cu 99% a particulelor si cu 10% a CO2 – ului, valoare care poate ajunge la 95% in cazul folosirii biometanului „well-to-weel”. In acest caz, biometanul permite crearea unei economii circulare bazate pe generarea de energie din deseurile organice si agricole. Un exemplu in acest sens este orasul Lille din Franta, unde transportul municipal este asigurat de o flota de autobuze IVECO CNG alimentate cu biogaz generat de prelucrarea deseurilor organice municipale.

Pentru transportul marfurilor in regim urban si suburban, IVECO a prezentat mai multe modele Daily Natural Power (NP), ce fac parte parte din familia Daily Blue Power – patru dintre ele fiind echipate cu transmisia exclusivista Hi-Matic, pentru cel mai inalt nivel de confort si de siguranta. Modelul Daily Hi-Matic Natural Power este primul vehicul utilitar usor (LCV) echipat cu un motor CNG de 3,0 litri si cutie automatizata cu 8 trepte de viteze. Modelele expuse demonstreaza varietatea larga de misiuni pe care oferta extinsa de modele din familia Daily Blue Power este capabila sa le acopere.

De asemenea, la standul sau, IVECO a sarbatorit cea de-a 40-a aniversare de la lansarea in productie de serie a modelului Daily, din categoria Light Commercial Vehicle (LCV), comemorand lunga istorie a acestui vehicul de mare succes cu o editie limitata a van-ului de 3,5 tone (500 de bucati), personalizata cu un design special creat pentru acest eveniment, ce implica un tablou de bord unic, restilizat, care foloseste elemente din cele trei generatii anterioare, precum si, la exterior, embleme personalizate si autocolante cu referire la aceasta tema.
Evolutia constanta a modelului Daily a evoluat in mod constant pentru a satisface cerintele in permanenta schimbare ale clientilor, ramanand in acelasi timp credincios pedigree-ului sau. Tehnologiile eficiente si ecologice utilizate in dezvoltarea acestui vehicul au determinat directia dezvoltarii segmentului de vehicule LCV, pe masura ce asteptarile industriei de transport au crescut. In acest sens, Pierre Lahutte a declarat: „De la lansarea pe piata, in 1978, vehiculele din familia Daily au fost mereu in frunte. Inginerii de conceptie ce au proiectat aceste vehicule au fost intotdeauna capabili sa anticipeze modul in care vor evolua cerintele clientilor, iar actuala generatie Daily deschide noi drumuri in tranzitia industriei catre etapa in care transportul devine sustenabil. Prin urmare, aceasta editie limitata, prin care celebram aceasta etapa importanta din istoria modelului Daily, are la baza familia de vehicule Daily Blue Power care, in concordanta cu principiile dezvoltarii durabile, anticipeaza viitorul prin cele mai avansate tehnologii diesel si prin sursele de energie alternative.”
Vehiculele din seria limitata vor fi disponibile la reprezentantele IVECO din Europa.

Pentru misiunile de transport urban si regional, CNG-ul este tehnologia care satisface cel mai bine cerintele de eficienta, atat pe distante mari, cat si pentru livrarile din centrul oraselor. IVECO a prezentat doua «Eurocargo» dedicate aplicatiilor municipale, atat in versiunea CNG, cat si in echiparea cu motor diesel conform standardelor de emisii EURO VI – D, ce devin obligatoriii peste un an. Unul dintre modelele expuse, cel cu motor diesel, era echipat cu o bena basculabila pe trei parti, furnizata de Meiller. Al doilea model, o automaturatoare, reprezinta rodul colaborarii dintre IVECO si un binecunoscut producator de echipamente urbane pentru curatenia strazilor de mai bine de 75 de ani, Johnston Sweepers din Dorking, Anglia. Pe acest model de camion - Eurocargo Natural Power, combinatia dintre noul motor Iveco VS651 de 210 CP, alimentat exclusiv cu CNG, si transmisia hidrostatica ce pune in miscare echipamentul de curatare, proiectata de Johnston, asigura o reducere drastica a emisiilor poluante si a zgomotului exterior, in comparatie cu automaturatorile conventionale. Au fost deja comandate 26 de asemenea automaturatori CNG pentru Paris, de catre filiala franceza a grupului Urbaser.

IVECO a colaborat, de asemenea, cu Carrier Transicold, pentru dezvoltarea unui furgon frigorific pe autosasiul de 26 de tone al noului Stralis NP de 400 CP. Caroseria Frappa si tehnologia CNG Carrier Supra®, ce a primit recent certificarea PIEK pentru nivelul de zgomot emis, mai mic de 60 dB(A), instalate pe noul Stralis NP, reprezinta o solutie revolutionara pentru un transportul sustenabil al marfurilor, la o temperatura controlata.

Pentru misiunile pe distante lungi, solutia ecologica prezentata de IVECO este tehnologia LNG. In acest sector, liderul incontestabil este Iveco Stralis NP, primul autotractor alimentat cu gaze naturale, special conceput pentru transportul pe distante lungi. La IAA 2018, Iveco prezinta o bogata oferta, in varianta autotractor si camion rigid, cu mai multe modele de cabine.

Totodata, in sectorul masinilor pentru constructii, IVECO a prezentat o alta noutate absoluta, care a rezultat dintr-un parteneriat important. Este vorba de binecunoscuta Energya, betoniera «hibrid plug-in» dezvoltata de CIFA, care de asta data a fost instalata pe un autosasiu Iveco Stralis X-Way NP 8x4x2, special conceput pentru a asigura cea mai ridicata sarcina utila in clasa sa de greutate. Motorul de 400 CP ce echipeaza autosasiul Iveco este alimentat cu bioCNG, iar mixerul de beton este pus in miscare de un motor electric alimentat de la o baterie de litiu. Vehiculul include, de asemenea, un sistem de recuperare a energiei cinetice (KERS), care recupereaza energia in timp perioadelor de decelerare. In ansamblu, autobetoniera ofera emisii scazute de CO2 si are o functionare ultra-silentioasa. Primele cinci astfel de vehicule au fost oficial predate in timpul expozitiei, operatorului european de transport logistic Transport Perrenot.

Printre celelalte modele de Stralis NP expuse in cadrul standului s-au remarcat urmatoarele: primul camion LNG 6x2, cu motor de 460 CP, echipat de companiile asociate SDG si Spier cu sisteme pentru transportul caroseriilor amovibile, destinat completarii parcului de vehicule inchiriate a binecunoscutului grup logistic european Fraikin; primul autotractor LNG 6x2 cu autonomie de 750 km, un autotractor LNG 4x2 cu o autonomie de 1.600 km si un autotractor usor 4x2, in versiunea LNG, cu o autonomie de 1.150 km.

Toate vehiculele ce au fost expuse in zona de emisii scazute reprezinta o demonstratie clara a faptului ca IVECO si partenerii sai isi indeplinesc promisiunea de a oferi solutii si sisteme de transport sustenabil.

Truck Power

Recent Posts:

Mineralport, cel mai mare furnizor de agregate, asfalt și beton din regiunea Oltenia, își pune din nou încrederea în camioanele Mercedes-Benz. Compania a primit recent încă 20 de unități Arocs, care îi vor susține extinderea operațiunilor.Primele vehicule Mercede...


Citeste mai mult

Editura germană ETM, care publică, printre altele, revistele comerciale de specialitate „Fernfahrer”, „Lastauto omnibus” și „Trans aktuel”, face anual un sondaj în rândul cititorilor săi cu privire la cele mai bune vehicule comerciale și mărci. L...


Citeste mai mult

Statistici recente arată că în 2021 Volvo Trucks a fost lider pe piața pentru camioane grele integral electrice din Europa, cu o cotă de piață de 42%. În 2021, compania a primit comenzi, inclusiv scrisori de intenție pentru cumpărare, pentru peste 1.100 de camioane electrice, la ...


Citeste mai mult

Renault Trucks își extinde gama integral electrică și a anunțat, pentru 2023, startul vânzărilor pentru două noi modele de până la 44 t, și anume Renault Trucks T E-Tech pentru transportul regional și Renault Trucks C E-Tech pentru activitatea de construcții.Renault Truck...


Citeste mai mult