Firma de transport italiană LC3 și-a propus să ofere clienților săi servicii de transport și logistică de înaltă calitate, caracterizate prin siguranță, punctualitate și o abordare conștientă de mediu. Fondată în 2009 în Gubbio, în provincia Umbria, LC3 a pus recent în funcțiune primele semiremorci complet electrice S.KOe COOL de la Schmitz Cargobull.
Încă de la înființare, o dată cu dezvoltarea proiectului BEST (Better Environment & Sustainable Transport – Mediu mai bun și Transport durabil) firma de transport italiană LC3 a dorit să-și dovedească modul conștient în care va aborda impactul activității de transport asupra mediului. Până în 2015 flota de vehicule a companiei a ajuns la 40 de autotractoare cu șa marca IVECO, ce funcționează cu GNL.În 2017, alte 30 de autotractoare cu șa IVECO Stralis cu GNL și 400 CP, din noua generație, completează flota LC3. În 2018 flota LC3 continuă să crească prin implementarea a încă 37 de vehicule GNL de ultimă generație, dintre care 12 cu o putere de 460 CP. La toate acestea, de-a lungul următorilor ani s-au adăugat 14 autotractoare cu șa funcționând cu biometan (BIO-GNC) și urmează 30 de autotractoare cu șa Mercedes e-Actros, toate 100% sustenabile.
Scopul companiei de a ajunge ca 60% vehiculele flotei sale să fie alimentate cu combustibili alternativi (HVO, BIO-GNL, BIO-GNC și BEV), care să reducă emisiile de CO2, a fost deja atins. A fost prima companie de transport care a crezut și a investit în aceste tehnologii ca soluție concretă pentru tranziția ecologică a transportului rutier de marfă. O alegere de pionierat care, potrivit experților din industrie, reprezintă un model energetic valabil pentru depășirea provocării schimbărilor climatice și îmbunătățirea calității aerului.
Cea mai mare parte a flotei este folosită pentru Lidl Italia, un lanț de supermarketuri cu peste 730 de magazine la nivel național. LC3 Transport se concentrează din ce în ce mai mult pe o flotă de vehicule durabile pentru a atinge obiectivul ambițios de zero emisii până în 2050, pe care Uniunea Europeană l-a formulat în cadrul planului de acțiune „Green Deal”. Cu una dintre primele flote din Italia în care peste 60% din autotractoarele cu șa folosesc un combustibil ecologic care reduce emisiile de CO2, era absolut logic achiziționarea unor semiremorci frigorifice complet electrice care nu consumă combustibili fosili pentru răcirea incintei caroseriei și, prin urmare, nu emit CO2.
Semiremorca complet electrică S.KOe COOL este echipată cu o unitate de refrigerare pur electrică cu sisteme electronice de putere integrate, un grup de baterii și un generator electric de axă, ceea ce înseamnă că funcționează fără emisii. De asemenea, semiremorca frigorifică electrificată este extrem de silențioasă, ceea ce îi conferă posibilitatea de a fi utilizată în zonele urbane atât la primele ore ale dimineții, cât și seara târziu.
Unitatea de refrigerare S.CU ep85 cu alimentare electrică oferă aceeași capacitate de răcire ca o unitate de refrigerare cu grup generator diesel. Proiectată pentru funcționarea fără emisii, aceasta oferă o capacitate de răcire de până la 15 800 de wați și o capacitate de încălzire de 10 500 de wați.Grupul de baterii sunt amplasate în spatele picioarelor de susținere, înlocuind rezervorul de motorină și oferind, de asemenea, posibilitatea de a instala o cutie de paleți suplimentară cu spațiu pentru 36 de paleți. Sarcina utilă a caroseriei frigorifice complet electrice cu baterii și axă echipată cu generator electric este aproximativ aceeași cu cea a unei remorci frigorifice echipată cu o unitate diesel. Greutatea suplimentară a bateriei în cazul remorcii frigorifice complet electrice este aproape complet compensată de eliminarea grupului electrogen.
Axa cu generator electric de la Schmitz Cargobull asigură recuperarea energiei electrice în baterii de la o anumită viteză și în timpul frânării, prelungind astfel durata de funcționare a unității de refrigerare și reducând timpul de reîncărcare a bateriei de la rețeaua electrică. Sistemul este complet integrat în sistemul telematic Schmitz Cargobull, astfel încât starea sistemului respectiv, de exemplu, starea de încărcare a bateriei, autonomia rămasă, timpul de încărcare rămas etc., poate fi monitorizată prin intermediul portalului telematic.
Parteneriatul dintre companiile LC3 Transport și Schmitz Cargobull marchează un moment important în dezvoltarea unei logistici ecologice și demonstrează angajamentul ambelor companii față de durabilitate și inovație.
"Ne considerăm în prima linie a sustenabilității și dorim să continuăm să promovăm electrificarea transportului de marfă în Italia cu ajutorul semiremorcilor frigorifice complet electrice de la Schmitz Cargobull. Semiremorca S.KOe COOL face parte din această strategie de sustenabilitate pe termen lung și suntem încântați să fim unul dintre primii transportatori italieni care adaugă acest vehicul la flota noastră." - Giuliano Baldassarri, manager de flotă la LC3