Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Truck Power

PLUTONUL DE COMMANDO AL CELOR DE LA MINERALPORT MERCEDES-BENZ AROCS

PLUTONUL DE COMMANDO AL CELOR DE LA MINERALPORT MERCEDES-BENZ AROCS

Majoritatea „visează” încă de pe linia de asamblare la o viață cât mai ușoară, în care să aibă parte de curse cât mai line, cu încărcătură cât mai puțină, pe autostrăzi fără gropi, spălate des și îngrijite, ca și cum ar putea apărea oricând într-o sesiune foto. Altele duc o viață ceva mai agitată și ajung să facă distribuiție locală sau regională. Mai multă agitație, mai mulți „nervi”, dar, una peste alta tot este bine, măcar ajung seara „acasă”.

Există însă și camioane care visează să ajungă în „trupele speciale”, adică în construcții! Iar balastierele sunt cele mai grele „tabere de instrucție” pentru orice camion, căci programul este infernal: „trezit” cu noaptea-n cap, noroi până peste prezoane, porniri de pe loc dificile cu zeci de tone aruncate în spate, marșuri lungi și lipsa „spa-ului” săptămânal! În acest pluton special ajung, totuși, multe camioane „visătoare”, dar puține rezistă până la capăt unui asemenea tratament. În schimb, Mercedes-Benz Arocs este predestinat sarcinilor grele din construcții, de la primul șurub montat pe linia de producție până la finalul vieții.

Zilele trecute, am întâlnit un pluton întreg de Arocs-uri, mobilizat lângă Slatina, în Piatra-Olt, la compania Mineralport, cel mai mare furnizor de agregate minerale din zona Olteniei. Au fost aduse aici de la fabrica din Woerth, ca „întăriri” pentru cei 10 soldați existenți deja, 10 autobasculante Mercedes-Benz Axor.


„Piața construcțiilor este în creștere, semnele privind acest domeniu fiind tot mai bune de la lună la lună. Aveam deja 10 autobasculante Axor, dar cererea tot mai mare de agregate, asfalt, nisip și beton ne-a obligat să investim, pentru că pur și simplu nu mai făceam față comenzilor. Anul acesta am achiziționat 10 basculante Arocs 4140K 8x4, șasiuri echipate cu suprastructură basculabilă de 18 mc și10 capete tractor Arocs 2045LS 4x2, la care vom cupla 10 semiremorci noi de la Schmitz”, mărturisește Alin Călugărescu, managerul de transport al companiei. Mineralport are trei puncte de lucru, în Piatra-Olt, Balș și Craiova, în majoritatea cazurilor livrând produse pe o rază de 150 de kilometri în jurul fiecăruia dintre ele. „Imediat după anul 2008, anul crizei financiare, construcțiile au murit efectiv. Nu se mai ridicau hale, clădiri de birouri, case… nimic! Camioanele mai mult stăteau, căci primeai câte o comandă de agregate din când în când. Acum, este exact invers. Se construiește mult, așa că livrăm în Vâlcea, Argeș, Dolj, Gorj, Olt și Teleorman. Camioanele nu stau deloc!”, mai spune Alin Călugărescu.

De ce Mercedes-Benz? Vă spuneam mai devreme, nu rezistă oricine! „Cumpărarea a 30 de camioane nu este deloc o investiție mică, chiar și cu un domeniu al construcțiilor cu motoarele turate. Așa că e normal, ne-am dorit ce e mai bun! În plus, am avut deja o părere formată, căci folosim de ceva ani basculante Axor, care merg fără probleme și acum, deși le-am cumpărat din Germania deja utilizate. Am văzut foarte bine de ce sunt în stare, ne-am lămurit singuri că sunt fiabile și au un consum redus. Producem zilnic 3.000 de tone de agregate, iar în viitorul apropiat ne dorim să ajungem la 5.000 de tone, așa că aceste Arocs-uri ne vor ajuta să ne atingem ținta. Se lucrează multe ore, cu multe încărcări și descărcări, în noroi, pe ploaie și vânt, cu sarcini mari, așa că nu puteam cumpăra un camion sensibil, ci unul dur, care să nu se <plângă> că e munca prea grea, iar noi să ne <plângem> de consumul său. Iar Arocs e în mediul lui aici, poate face față multor provocări, uitați-vă la el!” - ALIN CĂLUGĂRESCU MANAGERUL DE TRANSPORT AL COMPANIEI MINERALPORT

Dar, prin achiziționarea acestor camioane, compania Mineralport, care a avut o cifră de afaceri de 22 de milioane de lei în 2018, nu va pune în mișcare doar propriile roți, ci va contribui și la învârtirea directă și indirectă a rotițelor economiei locale și regionale, dar și la reducerea șomajului.

„Evident, suntem în plin proces de angajare a mai multor șoferi, astfel încât să ținem camioanele în mișcare și să putem onora toate comenzile. Cei care vor fi selectați vor putea munci în condiții foarte bune, pe niște camioane noi și moderne, puternice și sigure.”, a mai declarat Alin Călugărescu.

După ce ne-am luat rămas-bun de la Alin, am mai zăbovit puțin minunându-ne nu doar de frumusețea  plutonului de Arocs-uri, dar și de put erea și fiabilitatea lor remarcabilă în cariera de piatră.

Truck Power

Recent Posts:

La Bauma 2025, cel mai mare târg din lume pentru vehicule și mașini pentru construcții din toate industriile, care va avea loc la Messe München în perioada 7-13 aprilie 2025, Goldhofer AG urmează să facă furori cu cele mai recente inovații revoluționare în domeniul tra...


Citeste mai mult

Schmitz Cargobull - principalul producător german din Europa de semiremorci pentru mărfuri cu temperatură controlată, mărfuri generale și mărfuri în vrac și un pionier al soluțiilor digitale pentru serviciile de telematică integrate vehiculelor tractate - va fi prezent la BAUMA, cel ...


Citeste mai mult

Daimler Truck & Bus Romania marchează o premieră în piața de transport din România prin livrarea primului cap tractor Mercedes-Benz Actros L echipat cu ProCabin, un model premium recunoscut pentru eficiența, siguranța și confortul oferite. Client este firma Euroluc Trans, care ...


Citeste mai mult

În perioada 17 septembrie 2024 – 22 septembrie 2024, la IAA Transportation 2024, Schmitz Cargobull, sub tema „Livrând Performanță”, și-a prezentat cele mai recente produse pe care clienții le pot utiliza pentru a îmbunătății performanța flotei lor și pent...


Citeste mai mult