Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Truck Power

SCURTĂ PLIMBARE CU DOUĂ „FRANȚUZOAICE”, TRECUTE PE LA SALA DE FORȚĂ!

SCURTĂ PLIMBARE CU DOUĂ „FRANȚUZOAICE”, TRECUTE PE LA SALA DE FORȚĂ!

Foarte recent, o echipă a revistei Mașini și Utilaje pentru Construcții a avut ocazia să participe la o testare de vehicule pentru construcții, organizată pentru presa de specialitate de către Renault Trucks România, în apropriere de comuna Potlogi, Dâmbovița. Au fost testate două camioane de construcții, robuste și performante, un Renault C 440 6x4 Hookloader și o basculantă Renault K 520 8x4, în condiții reale de șantier, într-o balastieră de lângă râul Argeș. Le-am testat și ne-au cucerit!

În segmentul vehiculelor pentru construcții, Renault Trucks dispune de o ofertă diversificată de camioane grupate în Seria C (construcții generale) și Seria K (construcții grele). Camioanele Renault din gamele C și K f ac față celor mai dure provocări tocmai datorită construcției robuste și a unei c apacități de tracțiune de excepție. În plus, posibilit ățile extinse de carosare și echipările de top asigură eficiență maximă vehiculelor pentru toate aplicațiile din construcții, iar șoferilor, siguranță și confort.

RENAULT TRUCKS GAMA C
Seria C a fost concepută pentru a fi utilizată în activități de construcții generale. Gama largă de configurații de axe răspunde la toate nevoile vehiculelor de șantier, iar diversitatea componentelor și numeroasele variante de șasiu pre-echipat favorizează carosarea vehiculului. În plus, Seria C este perfect adaptată și pentru circulația pe drumurile modernizate, iar cabina aerodinamică, îndelung testată în tunelul aerodinamic, și diferite tipuri de deflectoare pe pavilion și pe lateral, asigură economii
importante de combustibil.

Totodată, echiparea camioanelor din Seria C cu suspensii spat e pneumatice sau mecanice oferă posibilitatea de abordare a drumurilor de diferite categorii, fără a fi înc ălcate anumite restricții. Un plus însemnat îl r eprezintă cutia de viteze robotizată Optidriver, ce echipează standard camioanele Seriei C. Schimbarea automată a treptelor de viteză și modul Off-Road pentru activitatea de șantier, asigură independență șoferului pentru ca acesta să se poată concentra mai mult pe plăcerea de a conduce. În cabina bine insonorizată, spațiul interior optimizat și postul de conducere organizat ergonomic asigură un confort la condus excepțional.

O atenție deosebită s-a acordat pentru implementarea noilor sisteme de siguranță activă: control electronic al traiectoriei, frânare de urgență automată, sistem de avertizare la depășirea benzii de mers, regulator de viteză adaptiv, asistență la demararea în pantă, frână de parcare electrică cu activare automată la deschiderea ușii șoferului etc. Gama C prezintă opțional și sistemul hidrostatic de tracțiune pe roțile din față Optitrack, datorită căruia camioanele capătă un plus de motricit ate, asigurând ieșirea din situații dificile.

Utilizarea acestui sistem asigură o masă redusă a autovehiculului și un consum mai mic de combustibil comparativ cu un autovehicul cu toate roțile motoare. În funcție de masa t otală admisibilă a camionului, sunt disponibile două familii de motoare EURO VI, fiabile și economice, cu cilindreea de 11 l, respectiv 13 l și puteri cuprinse între 380 CP și 520 CP.

RENAULT TRUCKS GAMA K
Seria K a fost concepută pentru a fi utilizată în activități de construcții grele, din această serie fiind dezvoltată și seria K XTREME, cu ranforsări suplimentare ale șasiului pentru a rezista la utilizări dintre cele mai dificile (exploatări miniere, cariere, exploatări forestiere, lucrări terasare, transport greu), pe terenuri în condiții cu adevărat extreme. Pentru Seria K sunt disponibile aceleași motoare fiabile, întâlnite la Seria C. Cutia de viteze robotizată Optidriver, este instalată standard și pe aceste autovehicule, sporind astfel confortul șoferului în timpul deplasării și asigurându-i acestuia concentrarea necesară la manevrarea autovehiculului pe suprafețe dificile.

Pentru deplasarea pe terenuri dificile, modul «Off-Road» modifică strategia de schimbare automată a vitezelor, adaptând-o la stilul de condus impus de terenul dificil, iar atunci când este necesară mai multă putere pentru a ieși dintr-o situație dificilă, modul «Power» se dovedește deosebit de util pentru șofer. Autovehiculele seriei K sunt dedicate exploatării pe terenuri extreme, atât în varianta de autotractor cu șa, cât și ca vehicul rigid. Axele și suspensiile mecanice pentru utilizări foarte solicitante, cu arcuri parabolice sau semi-eliptice, asigură încărcări pe măsură a acestor vehicule (vehiculele 8x8 din seria K XTREME putând ajunge la o sarcină utilă de 50 t).

Capacitatea de trecere peste obstacole a acestor vehicule este cu adevărat remarcabilă, punțile tandem având diferențiale blocabile (axiale și inter-axial). Ele au o rază de bracaj redusă, pentru facilitarea manevrelor și cel mai bun unghi de atac de pe piață (32O), iar în echiparea cu axa față motoare (4x4, 6x6, 8x6 sau 8x8 – transmisie permanentă cu ax cardanic și cutie de transfer) autovehiculele seriei K garantează o tracțiune excepțională pe orice tip de teren.

Truck Power

Recent Posts:

Mineralport, cel mai mare furnizor de agregate, asfalt și beton din regiunea Oltenia, își pune din nou încrederea în camioanele Mercedes-Benz. Compania a primit recent încă 20 de unități Arocs, care îi vor susține extinderea operațiunilor.Primele vehicule Mercede...


Citeste mai mult

Editura germană ETM, care publică, printre altele, revistele comerciale de specialitate „Fernfahrer”, „Lastauto omnibus” și „Trans aktuel”, face anual un sondaj în rândul cititorilor săi cu privire la cele mai bune vehicule comerciale și mărci. L...


Citeste mai mult

Statistici recente arată că în 2021 Volvo Trucks a fost lider pe piața pentru camioane grele integral electrice din Europa, cu o cotă de piață de 42%. În 2021, compania a primit comenzi, inclusiv scrisori de intenție pentru cumpărare, pentru peste 1.100 de camioane electrice, la ...


Citeste mai mult

Renault Trucks își extinde gama integral electrică și a anunțat, pentru 2023, startul vânzărilor pentru două noi modele de până la 44 t, și anume Renault Trucks T E-Tech pentru transportul regional și Renault Trucks C E-Tech pentru activitatea de construcții.Renault Truck...


Citeste mai mult