Goldhofer «SERIA FT», prezentată ca un punct de atracție și un sistem de transport al viitorului la Bauma 2022 din München, ce reunește capete gât de lebădă de semiremorci din clasa de sarcină utilă grea și noua generație de combinații de module de transport pentru sarcini grele, s-a dovedit eficientă în diverse operațiuni în anul 2023. Faptul că «SERIA FT» a reușit să convingă clienții este demonstrat și de comenzile pentru peste 350 de linii de osii. Următoarele două exemple de aplicații gestionate cu «SERIA FT» în 2023 oferă o introducere convingătoare pentru modulul pentru sarcini grele al viitorului.
În aprilie 2023, un vagon de inspecție a geometriei șinelor de cale ferată de la Căile Ferate Federale Austriace (ÖBB) cu o greutate totală de aproape 50 de tone a trebuit să fie mutat de la stația de triaj Stadthafen Linz, de peste Dunăre, până la gara Urfahr din centrul orașului Linz. Pentru lucrările de inspecție periodică a șinelor, care face parte dintr-o rețea feroviară insulară, specialiști experimentați în transporturi grele de la compania austriacă Prangl GmbH au fost însărcinați să transporte vagonul. Cu noua sa combinație de module de transport «SERIA FT» cu șase linii de osii (2 + 4), cu o platformă pentru vehicule feroviare între cele două module și montaj pe pivot, întreaga platformă de 47 m lungime și o greutate totală de 135 t a fost manevrat prin centrul orașului noaptea fără probleme, de un cap tractor puternic, cu cinci axe. În plus, Prangl a reușit să-și reducă semnificativ investițiile de capital, deoarece, cu noile module, a fost posibil să se utilizeze o punte de încărcare din flota existentă a companiei – datorită opțiunilor de combinare universale ale modulelor din „SERIA FT“ de la Goldhofer.
Călătoria de întoarcere la stația de triaj Stadthafen Linz s-a făcut noaptea și a început cu o provocare: din cauza spațiului extrem de restrâns disponibil, combinația de vehicule a trebuit să meargă cu spatele pe o distanță de aproximativ 300 m până la o intersecție unde se putea întoarce. Datorită unui unghi de bracare a axelor foarte larg de ± 60°, aceasta nu a fost deloc o problemă pentru echipa Prangl. De acolo, călătoria a continuat prin centrul orașului, unde noile module pentru sarcini grele «SERIA FT» și-au demonstrat din nou eficiența, acestea fiind perfect configurate pentru utilizare în spații restrânse încă din timpul procesului de achiziție, inclusiv prin stabilirea unei înălțimi reduse de încărcare obținută prin echiparea cu anvelope cu dimensiunea de 205, astfel încât combinația – cu o înălțime totală de 4,6 m – a putut trece pe sub liniile aeriene, semafoarele din interiorul orașului și pe sub diverse semne rutiere. Actul final al călătoriei de întoarcere s-a desfășurat pe o secțiune de aproximativ 5 km de mers pe autostrada A7 închisă circulației.
„Cu noile module grele din «SERIA FT» putem răspunde flexibil oricărei provocări, fie că este vorba de manevre în spații restrânse sau de nevoia de combinații diferite de module și platforme de încărcare din inventarul nostru. Cu «SERIA FT» ne putem adapta rapid cerințelor”, spunea Jochen Schmidt, șeful Departamentului Transporturi Grele și Transport Special la Prangl.
Compania bavareză Hackl Spezial-Transporte GmbH a comandat module de transport sarcini grele din „SERIA FT“ la Bauma 2022 și le folosește într-o combinație cu platformă joasă pentru transportul unor excavatoare grele pe șenile, de la jumătatea anului 2023. Combinația cu zece axe poate fi adaptată flexibil după cum este necesar pentru repartiția sarcini, iar șasiul cu o singură axă oferă acea flexibilitate suplimentară necesară pentru optimizarea centrului de greutate. Comanda inițială a fost configurată pentru o sarcină de transport de aproximativ 90 de tone. Datorită posibilității unice de adaptare a modulelor pentru sarcini grele din «SERIA FT» retroactiv după achiziție, compania Hackl a reușit să mărească ulterior sarcina utilă maximă la 110 tone.
În noiembrie 2023, Hackl a folosit modulele din «SERIA FT» pentru a transporta un manipulator de materiale Sennebogen 870e Hybrid de la Straubing din Bavaria la Bremerhaven. Cu o masă totală de peste 100 t, o lungime de aproape 16 m, o lățime de 3,8 m și o înălțime de 4 m, aceasta a fost o operațiune de transport provocatoare desfășurată pe drumurile publice. Pentru a livra acest colos în condiții de siguranță la Bremerhaven, Hackl a optat pentru o combinație de module «SERIA FT»» cu zece axe (4 + 6) cu un modul cu degajare pentru brațul excavatorului și un cap tractor cu șa cu cinci axe.
„Varianta cu degajare pentru brațul excavatorului este un alt avantaj al «SERII FT». Degajarea brațului este mare și largă și, de asemenea, deschisă spre spate, iar asta ne ajută să transportăm fără probleme încărcăturile mai mari, mai grele și din ce în ce mai complexe până la destinație”, spunea Hackl. „Goldhofer este fabricat în Bavaria și reprezintă calitate. De aceea am optat pentru Goldhofer. Combinația dintre produs și serviciu ne oferă un pachet general coerent.”
"Ceea ce apreciem în mod deosebit la «SERIA FT» este că putem asambla întotdeauna combinația potrivită pentru sarcina utilă, la fel ca în cazul unui kit de construcție Lego." - Florian Hackl, Managing Director Hackl Spezial-Transporte GmbH