Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Truck Power

TEST DRIVE LA XTREM RENAULT TRUCKS K 520 8X4 XTREM

TEST DRIVE LA XTREM RENAULT TRUCKS K 520 8X4 XTREM


În prima jumătate a lunii iunie, între două ploi și un ciclon, colegii noștri Valeriu Bezdedeanu și Christian Bart și-au exersat abilitățile de condus. Noul camion 8x4 din g ama K de la Renault Trucks a fost vedeta unei sesiuni de teste organizată la o balastieră situată în apropierea orașului Ploiești. Test drive-ul a fost unul scurt, însă binevenit, în condițiile în care evenimentele de teren din zona de construcții în ultimul an au fost de la foarte rare spre deloc.

Totuși, cât de extrem poate fi acest camion? Începem de jos, unde vedem anvelopele speciale Michelin X Works de dimensiune 325/95 R24, ce oferă o gardă la sol de 400 mm, în timp ce șasiul complet ranforsat vine cu lonjeroane fabricate din oțel cu grosimea de 13 mm. Aceste îmbunătățiri îi permit lui K 520 să aibă un unghi de atac de 30 de grade și un unghi de degajare de 50 de grade.

Sub cabină poate fi întâlnit propulsorul de 13 litri cu șase cilindri în linie, care produce impresionanta putere de 520 CP și dispune de un cuplu maxim de 2.550 Nm la 1000 rpm. Resursele sunt gestionate de o transmisie automată cu 13 rapoarte. Aceasta dispune și de un mod C rawl, utilizabil în condiții extrem de grele, ce îi permite camionului 8x4 să se deplaseze cu viteza de 2,1 km/h la turația de 1000 rpm.

Bena basculabilă Meiller a modelului testat dispune de o capacitate de încărcare de 20 metri cubi, totodată existând versiuni cu 24 sau cu 28 de metri cubi. Ampatamentul de doar 4.350 mm (între axele 1 și 3) facilitează o manevrabilitate excelentă, mai ales când discutăm despre un camion 100% încărcat cu 36 de tone de balast.

Masa totală de 50 de tone nu se simte de la volan, unde șoferul dispune de tot confortul. Basculanta este dotată cu o întreagă suită de echipamente de siguranță, printre care merită menționată frâna de parcare automată, care este declanșată în momentul deschiderii ușii.

Terenul greu nu este resimțit aproape deloc de pe scaunul cu suspensie pneumatică. Acesta poate fi reglat pe trei direcții, facilitând găsirea rapidă a unei poziții ideale la volanul colosului. De altfel, șoferul dispune de o priveliște de ansamblu asupra balastierei, însă, atunci când iese pe drum și totul devine mai sigur, poate deschide și trapa de plafon, care este dotată și cu plasă de insecte.

Viteza maximă a acestei versiuni este limitată la 80 km/h, moment în care, producătorul ne spune că motorul vehiculului funcționează la 1.521 rpm, depășind cu puțin zona verde a turometrului (între 1000-1500 rpm). Experiența de neuitat a fost condimentată cu urcarea și coborârea unor pante periculoase, la care Renault K 520 XTREM nu a dat nici cea mai mică senzație că nu ar reuși să le navigheze cu succes, chiar și cu încărcătura maximă din benă. De real ajutor aici este modul off-road, care crește turația motorului cu 300 rpm.

SUB CABINĂ POATE FI ÎNTÂLNIT PROPULSORUL DE 13 LITRI CU ȘASE CILINDRI ÎN LINIE, CARE PRODUCE IMPRESIONANTA PUTERE DE 520 CP ȘI DISPUNE DE UN CUPLU MAXIM DE 2.550 NM LA 1000 RPM.

Truck Power

Recent Posts:

Mineralport, cel mai mare furnizor de agregate, asfalt și beton din regiunea Oltenia, își pune din nou încrederea în camioanele Mercedes-Benz. Compania a primit recent încă 20 de unități Arocs, care îi vor susține extinderea operațiunilor.Primele vehicule Mercede...


Citeste mai mult

Editura germană ETM, care publică, printre altele, revistele comerciale de specialitate „Fernfahrer”, „Lastauto omnibus” și „Trans aktuel”, face anual un sondaj în rândul cititorilor săi cu privire la cele mai bune vehicule comerciale și mărci. L...


Citeste mai mult

Statistici recente arată că în 2021 Volvo Trucks a fost lider pe piața pentru camioane grele integral electrice din Europa, cu o cotă de piață de 42%. În 2021, compania a primit comenzi, inclusiv scrisori de intenție pentru cumpărare, pentru peste 1.100 de camioane electrice, la ...


Citeste mai mult

Renault Trucks își extinde gama integral electrică și a anunțat, pentru 2023, startul vânzărilor pentru două noi modele de până la 44 t, și anume Renault Trucks T E-Tech pentru transportul regional și Renault Trucks C E-Tech pentru activitatea de construcții.Renault Truck...


Citeste mai mult